Комісія з питань депутатської діяльності, регламенту, законності, правопорядку та запобігання корупції головну увагу цього дня приділила вивченню нової структури виконавчих органів міської ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів, що їх пропонується затвердити на сесії міської ради, яка запланована на 27 квітня.
Даний проект рішення міської ради передбачає створення (або перетворення, перейменування), крім виконкому як такого, тринадцяти департаментів, семи районних адміністрацій, п’ятнадцяти управлінь, двох інспекцій і двох відділів (загалом 40 структурних підрозділів, див. схему).
Зміни продиктовано новими реаліями й прагненням усунути дублюючі функції. Деякі нові підрозділи з’явилися внаслідок процесу децентралізації влади. Наприклад, інспекція державного архітектурно-будівельного контролю (ДАБК) раніше була державною структурою й місцевій владі не підпорядковувалася. З набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень у сфері архітектурно-будівельного контролю та вдосконалення містобудівного законодавства» державний архітектурно-будівельний контроль покладено на виконавчі органи міських рад.
Метою передачі таких повноважень є надання можливості місцевим радам впливати на процес будівництва від початку до кінця – від виділення землі до прийому об’єктів будівництва в експлуатацію. Це дасть можливість громадам здійснювати моніторинг містобудівної діяльності і має сприяти зменшенню кількості незаконних забудов та посилити відповідальність місцевої влади перед громадою.
Дещо схожа ситуація з утворенням департаменту надання адміністративних послуг та розвитку підприємництва. Якщо розвитком підприємництва міськрада займалася й раніше, то адмінпослуги – це нове для місцевого самоврядування.
Прагненням усунути дублюючі повноваження продиктовано майбутнє створення двох нових підрозділів. Це – управління внутрішньої політики та зв’язків з громадськістю та управління комунікацій. Нагадаємо, що зараз діють управління внутрішньої політики, преси та інформації міської ради та прес-служба міського голови. У новій структурі прес-служба ліквідується.
Депутатів комісії з питань депутатської діяльності, регламенту, законності, правопорядку та запобігання корупції зацікавило, перш за все, те, наскільки зміна структури вплине на чисельність апарату і скільки це коштуватиме платникам податків.
Зокрема, депутат Олена Сідельникова зажадала інформацію про те, в яких саме підрозділах відбудеться збільшення штатної чисельності і які це потягне витрати.
Заступник керуючого справами виконавчого комітету ради, начальник відділу організаційної і кадрової роботи Олена Савенко, яка представляла проект депутатам, повідомила, що загальна чисельність апарату збільшиться на 84 одиниці (зараз 1682, а буде 1766), що обумовлено здебільше наданням органам місцевого самоврядування нових функцій. Зокрема, інспекція ДАБК, про яку йшлося вище – це 26 штатних одиниць, створення департаменту надання адміністративних послуг та розвитку підприємництва збільшує загальну чисельність апарату ще на 12 одиниць. В інших випадках не все так просто. Наприклад, створення департаменту культури і туризму збільшує чисельність на 10 одиниць, але ліквідується сектор туризму.
Підсумок обговорення підбив голова комісії Андрій Согорін, який запропонував представникам виконкому по кожному з підрозділів, що зазнають змін, надати інформацію про нові функції та витрати, що їх потягне за собою розширення штатів, для поглибленого вивчення на наступному засіданні. Комісія погодилася з такою пропозицією.