26 квітня 2022 року поважна соціологічна компанія провела опитування: дев’яте загальнонаціональне опитування на тему соціально-економічні проблеми під час війни.
• За результатами Дев’ятого загальнонаціонального опитування, проведеного Соціологічною групою «Рейтинг», 20% дорослого населення зазначили, що їм довелося змінити місце проживання (цей показник сталий з середини березня) . Найбільше тих, хто змушений виїхати, у східних регіонах (58%) та серед молоді (33%).
• З початку квітня дещо зменшилася кількість тих, хто планує повертатися додому найближчим часом (з 29% до 22%). Натомість побільшало тих, хто хотів би повернутися, але трохи пізніше (з 24% до 31%). Майже не змінилася кількість тих, хто має намір повернутися додому, але після завершення війни (43%).
• Спостерігається поступове зростання кількості українців, які повертаються до роботи. Наразі серед тих, хто мав роботу до війни, продовжують працювати 59% (у березні таких було 46%). Зокрема, зросла кількість тих, хто працює у звичному режимі (з 23 до 32%). 24% працюють частково або віддалено, а 3% – почали працювати на новій роботі. Найбільше тих, хто зараз працює, серед мешканців західних та центральних областей (біля 60%). Серед мешканців півдня працюють 52%, сходу – близько 40%. Поступове відновлення зайнятості спостерігається у центрі, на півдні та сході. Натомість на заході з початку квітня ситуація стабілізувалася.
• Водночас, 39% з тих, хто мав роботу до війни, досі не мають роботи (у березні було 53%, на початку квітня – 41%).
• Половина опитаних (54%), котрі втратили роботу на час війни вірять, що зможуть повернутися на попереднє місце праці. 40% – не вірять. Найбільше останніх – серед мешканців сіл, старших опитаних та жінок.
• Важливо, що дві третини респондентів, котрі втратили роботу внаслідок війни, готові змінити місце роботи. 58% респондентів не проти перекваліфікуватися на іншу професію, а 49% – готові працювати в іншому регіоні країни. Найбільше тих, хто готовий змінити свій фах та місце роботи серед мешканців східних регіонів.
• 70% підтримують можливу мобілізації чоловіків призовного віку певних професій для відбудови країни замість служби в армії. Не підтримують – 6%. Частіше за таку ініціативу старші опитані, відносно менше підтримують – молодь.
• 55% чули про ініціативу «Сади перемоги» (28% – багато чули, 27% – щось чули). 45% нічого не знають про це. 82% позитивно ставляться до такої ідеї.
• 56% зазначили, що мають земельну ділянку і планують садити город цього року, ще 9% – не мають власної землі, але також планують садити у родичів, знайомих. Лише 8% зазначили, що мають город, але садити нічого не будуть. Ще чверть – не мають ділянки. Найбільше тих, хто садитиме городи, серед мешканців заходу та центру країни. Серед селян таких 83%, мешканців малих міст – 65%, обласних центрів – 50%.
‘
• 33% зазначили, що відвідували церкву на Великдень, 67% – не відвідували. Це вищий показник аніж в час першого карантину (квітень 2020), але нижчий ніж був до 2020 року. Найбільше тих, хто був у церкві на Великодні свята серед мешканців західних областей та сільського населення.
Аудиторія: населення України віком від 18 років і старші в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донбасу. Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення. Вибіркова сукупність: 1000 респондентів. Метод опитування: CATI (Computer Assisted Telephone Interviews – телефонні інтерв’ю з використанням комп’ютера). Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 3,1%. Терміни проведення: 26 квітня 2022 р.
____