Система ЖКГ у Запоріжжі зараз доведена до глибокої кризи – рахунки КП «Основаніє», яке перебуває у стадії ліквідації, заарештовані, тож комунальники не можуть виконувати свої прямі функції. А непрофесійні та корупційні дії попередньої міської влади привели до дискредитації КП «Основаніє», яке «занурилося» в борги та злочинні схеми,  їх належність підтвердили результати проведеного аудиту.

IMG_9470Новообрана  міська влада не може залишити пересічних запоріжців один на один з проблемами ЖКГ і, щоб «підставити плече» містянам у плані обслуговування й управління житловим фондом, створила КП «Наше місто». При цьому досвід роботи та кадровий потенціал комунальних служб міста не буде втрачений та знайде своє застосування  в новій системі, а КП «Наше місто» стане ефективним менеджером, координуючи діяльність профільних комунальних підприємств. Про перші кроки роботи КП «Наше місто» розповідає його керівник Олександр Ніколаєв.

– Ідея створення КП «Наше місто» народилася ще 2015 року, – зазначив Олександр Олександрович, – коли ми при проведенні аудиту проаналізували нашу систему ЖКГ, зокрема, її ключові точки та існуючі проблеми. Ідея створення «Нашого міста» – надавати реальну допомогу запоріжцям з боку міської влади та депутатського корпусу, зокрема, в плані реалізації наказу №417. Таким чином, на конкурсних засадах, як і регламентує цей наказ, ми плануємо брати участь у відповідних  конкурсах, чого раніше не було.

– Тобто  ви хочете сказати, що підхід колишньої влади до вирішення комунальних питань міста себе не виправдав, і ви будете вирішувати їх по новому? – запитую директора «Нашого міста».

– Насправді, – відповів він, – кращими експертами є наші люди, пересічні запоріжці, які добре бачили, що КП «Основаніє», на жаль, взагалі не надавало їм послуги, а якщо й надавало, то не в повному обсязі та не тієї якості, як того їм хотілося б. Ми кажемо, що для того, щоб надати якісну послугу. Також треба розуміти, з якими тарифами виходимо на обслуговування жителів.

– Тобто основна мета «Нашого міста» – зробити дійсно комунальні послуги якісними та за помірними цінами?

– Дійсно, основне завдання – зробити послуги якісними, розділивши замовника та виконавця послуг ЖКГ. При цьому КП «Наше місто» виступатиме на конкурсних засадах від імені жителів Запоріжжя і, якщо виграє конкурс, надаватиме послуги з управління житловим фондом міста від імені його жителів. При цьому право на обслуговування будинків матиме як комунальне підприємство, так і інші підприємства різних форм власності. Єдина кінцева мета – підвищити якість послуг та зменшити витрати, що роками  не робилося минулою владою, таким чином, покращити життя запоріжців.

– Які саме послуги надаватиме «Наше місто»?

– Зараз на нашому сайті розміщені тарифи на технічне обслуговування житлових будинків та їх утримування. Процес обговорення ще триває. Ми прислуховуємося до побажань запоріжців, зокрема, включити в тариф ще й поточні ремонти дахів, які не робилися роками, інші негаразди, пов’язані з недоопрацюваннями минулої влади. На жаль, житловий фонд Запоріжжя роками не ремонтувався з різних причин. То казали, що немає фахівців, коштів, хоча при цьому значні кошти виділялися на підтримку житлового фонду в Запоріжжі, які можна було б грамотно розподіляти, розробивши тривалу стратегію програми удосконалення ЖКГ на 5-10 років, капітально ремонтувати житловий фонд, а не працювати, як це було раніше, пожежним методом.

– Так з чого ж  ви плануєте розпочати свою роботу?

–  Почали з вивчення думки з цього приводу пересічних громадян:  запитуємо людей, прислуховуємося до тих, хто приходять до нас на комісію з життєзабезпечення з власними конкретними проблемами, зокрема, що роками не робляться ремонти, не прибирається прибудинкова територія, а де щось і робиться – немає якості, як хотілося б місцевим жителям, не ремонтуються дахи, роками не працюють ліфти тощо. Все це негативно відображається на інфраструктурі, і ми в першу чергу повинні все це «розгребти», щоб покращити рівень життя городян. А для цього зараз робимо довгострокову програму капремонтів житлового фонду, на виконання якої, за попередніми підрахунками, треба півтора-два мільярди гривень. Є також ідея розпланувати цю програму так, щоб охопити весь житловий фонд та зробити якісний ремонт на 5-10 років, відтак системно і правильно складати опис дефектів та планувати роботи без будь-якого завищення їх обсягів. Плануємо також завести формуляр на кожен житловий фонд в електронному варіанті, де відображатимуться всі виконані роботи. Щоб через рік-два перевірити якість виконаних робіт і, за необхідності, спитати їх виконавців. Ми вже розпочали системне впровадження цієї роботи. Кінцева мета – щоб людина прийшла і сказала спасибі, бо головним критерієм ефективності наших зусиль  є саме це «спасибі» від пересічних жителів міста Запоріжжя.

Євген ПАНТЕЛЕЄВ