Головною метою будь-якого керівника вважається отримання прибутку підприємством, яке йому підпорядковане
Однак не варто забувати, що в цьому процесі бере участь не тільки сам керівник, але і підлеглі. Ідеальний варіант, коли колектив захоплений своєю роботою, і в ньому панує здорова психологічна атмосфера. Як досягти гармонії в своєму офісі? Як створити команду, яка буде максимально ефективно вирішувати завдання компанії, одночасно доброзичливо спілкуючись між собою? Сьогодні все більше керівників загадуються над цими питаннями. Ми підкажемо, як вирішити цю задачу.
Всі разом!
Більшість порад у цій статті підходять для керівників будь-яких сфер. Ви є директор підприємства чи салону краси або взагалі керуєте волонтерським рухом – концепція продуктивного керування всюди єдина. І немає різниці, в чому полягає кінцевий результат – у грошах або в соціальній активності вашої команди, наші поради будуть корисними всім. Розкриємо вам 2 основні варіанти дій.
Перший варіант – це західний стиль, він полягає в тому, щоб найняти в команду психолога або фахівця з кадрів, який виконуватиме функцію психолога і водночас займатиметься створенням позитивного настрою в офісі і згуртуванням колективу. Вся відповідальність за настрій в корпоративній команді в такому випадку повністю перекладається на найнятого фахівця. Керівник в цьому варіанті просто спостерігає за тим, наскільки добре у того буде це виходити.
Другий стиль – самостійно провести низку заходів, спрямованих на «оздоровлення офісної обстановки». У такому випадку керівнику будуть корисні наступні поради щодо поліпшення психологічного клімату в колективі.
Основи благополуччя
Практика показує, що співробітники, яким подобається робота, показують набагато кращі результати, ніж ті, хто ходить на роботу лише за зарплатою. Керівнику не варто ігнорувати своїх працівників саме з цієї причини. Варто також враховувати, що висока зарплата і перспективи кар’єрного росту не обов’язково змусять людину залишитись у вашій компанії.
Найчастіше набагато ефективніше діє атмосфера колективу. Працюється набагато краще і легше там, де переважає гарний настрій і бажання підтримати одне одного. Хороші взаємини всередині колективу дуже важливі не тільки для співробітників, але і безпосередньо для компанії:
- працівники набагато рідше розглядають варіант зміни місця роботи;
- підвищується лояльність, наприклад, співробітники охоче погоджуються відпрацьовувати зайві години;
- колектив, який протягом багатьох років без змін працює в компанії/офісі, домагається кращих результатів, ніж той, де виникає «текучка кадрів», змінюються посади і починається своєрідне «бродіння». Щоб отримати і використовувати в подальшому всі ці переваги, необхідно працювати над обстановкою в своїй компанії. Тим самим ви зможете значно поліпшити атмосферу в колективі і, як наслідок, підвищити працездатність своїх співробітників і компанії в цілому.
Комфортні умови в офісі
Подбайте, щоб у ваших підлеглих було не тільки «життєво необхідне», а дещо більше. Добре обладнані робочі місця, комфортні вбиральні, можливість попити чай-каву. Все це здається дрібницями, а насправді такі деталі відіграють значну роль в житті, тому варто постаратись, щоб вашим працівникам не було на що скаржитись.
Відвертість із колективом
Завжди повідомляйте своїм співробітникам про успіхи або ж невдачі компанії. Наприклад, це можна робити за підсумками місяця або кварталу. Якщо справи йдуть добре, буде привід порадіти разом, якщо не дуже – спільно попрацювати над поліпшенням ситуації. В будь-якому випадку спільні переживання об’єднують.
Уміння прислухатися
Постарайтесь хоча б іноді виділяти час на розмови зі співробітниками. З’ясовуйте у кожного з них, які проблеми на сьогодні існують на його напрямку діяльності, в його відділі і т.д. Дізнайтесь, яких заходів ви як керівник можете вжити для їхнього вирішення. Обов’язково розглядайте пропозиції колективу про підвищення продуктивності та ефективності роботи компанії. Часом можуть прозвучати дійсно хороші ідеї, оскільки співробітники знаходяться в осередку робочого процесу і часто їм видніше, як цей процес можна поліпшити. До того ж такі розмови підвищують ступінь поваги до керівництва і в цілому створюють позитивний настрій в офісі.
Заохочення успіхів
Не забувайте дякувати своїм працівникам за хороші результати, причому робити це потрібно не тільки і не стільки в особистій розмові, скільки публічно. Подяка, виражена при всьому колективі, є хорошою мотивацією, як і періодичні грошові премії. Однак тут слід дотримуватись обережності: якщо ви станете хвалити і заохочувати тільки одного працівника (створите «улюбленця»), інші можуть налаштуватися негативно, причому не тільки стосовно цієї людини, а й керівника.
Трохи особистого
Дізнайтесь, чим цікавляться і захоплюються ваші працівники. Можна навіть з’ясувати трохи про особисте життя. Іноді таку інформацію можна використовувати в особистій розмові. Наприклад: «Сергію Івановичу, як вам вчорашній матч?», «Наталіє Валентинівно, як здоров’я дитини?», «Костю, ти потрапив на концерт?». Подібні запитання допомагають стати ближче до співробітників і зарекомендувати себе як приємного та уважного керівника. Мотивація – це не тільки грошова винагорода, але набагато більшою мірою винагорода психологічна, що лежить в області моральності та позитивного духу людей.
Ближче до колективу
Не уникайте загальних корпоративних свят: влаштовуйте вечірки, відзначайте Новий Рік і 8 Березня, скидайтесь на подарунки, будьте присутніми на дні народженні співробітників. Не приховуйте і свого дня народження. Ще одне гарне рішення для корпоративів – відзначати дату заснування компанії або день, пов’язаний з напрямком діяльності, як, наприклад, День бухгалтера, вчителя або волонтера. Корпоративні заходи створюють неформальну обстановку, де працівники стають більш розкутими і відкритими.
Цей комплекс заходів, спрямованих на створення здорової та приємної атмосфери в колективі, дозволить вам уникнути конфліктів, скандалів та інших проблем і одночасно підвищить продуктивність роботи компанії, а значить і рівень фінансового прибутку.
Читайте також: Як запоріжцям свідомо вибрати собі собаку