На минулому тижні на кінцевих зупинках транспорту в Осипенківському та Бородинському мікрорайонах вивчали пасажиропотік та виконання перевізниками умов укладених договорів. Це був спільний рейд управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку міської ради та представників депутатського корпусу. Такі виїзні наради з моніторингу роботи громадського транспорту на автобусних маршрутах за дорученням міського голови Володимира Буряка будуть регулярними.

Начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Олександр Власюк пояснив, що зокрема перевіряли, як здійснюється робота транспорту в годину-пік на маршрутах № 61 та 82 в Осипенківському мікрорайоні та маршрутів № 63 та 88 у Бородинському мікрорайоні.

Як ми вже не раз повідомляли нашим читачам, міська влада та депутатський корпус взяли курс на повну заміну в нашому місті маршрутних таксі на автобуси більшої місткості. Але це довготривалий процес, який вимагає великих фінансових вкладень.

Наразі, куплені за кошти міського бюджету 9 автобусів працюють на маршруті №18 (Бородинський – 4-ий Південний). Машини ходять з інтервалом 18 хвилин і користуються великим попитом особливо у городян, що мають право на пільговий проїзд.

Частина приватних підприємств теж вже закупили і випустили на свої маршрути автобуси «MAN» та «МАЗ», які перевозять велику кількість пасажирів. Зокрема, два такі автобуси обслуговують маршрут №61, на маршруті №82 працюють «Еталони» та машини класу «А».

Як зазначив начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Олександр Власюк, під час підписання договорів на обслуговування маршрутів, окремою вимогою був випуск у години-пік автобусів великої пасажиромісткості. Отже, на тих маршрутах, де вже є такий транспорт, а це маршрути №89, 61, 65, 82, в пікові години проблема вивозу великої кількості пасажирів вирішується більш ефективно.

Дійсно, з кінцевої зупинки «Завод Армаліт» о 7:30 ранку 9 листопада великий автобус №61 пішов з 5-7 пасажирами. А в спринтер, який прийшов слідом за ним, набилося втричі більше пасажирів.

Водії кажуть, що таке буває щодня. Пасажири на кінцевій зупинці чомусь не дуже охоче сідають у салон автобусу, вважаючи за краще для себе їхати у набитій маленькій маршрутці, але трошки швидше, ніж повільніше, але в комфорті. Проте через три зупинки, на центральній для Осипенківського району вул. Руставі, всі місця були вже зайняті.IMG_3704

За словами заступника директора компанії-перевізника ТОВ ТК «Спринт Авто» Олександра Горошко, згідно договору, 61-й обслуговує 14 маршрутних таксі та два автобуси великої місткості. Маршрутки курсують містом з 6 години ранку до 22 години вечора. Втім великогабаритні автобуси випускають лише вранці та ввечорі.

– З періодичністю півгодини два великих автобуси роблять по три рейси, розвантажуючи зупинки в найбільш напружений час. На жаль, це для нас збитково, адже автобус бере пільговиків без обмежень, і вони складають більшість пасажирів. Навіть подорожчання проїзду на 1 гривню не рятує, – каже Олександр Горошко.

Він розповів «ЗС», що із 400 пасажирів, яких перевозить автобус за рейс, сплачують проїзд приблизно 120 чоловік, інші мають право на безкоштовний.

– Великі автобуси абсолютно не рентабельні, – каже Олександр Горошко. – Рахуйте самі: на 50 літрів дизельного палива, що витрачається на один рейс, потрібно 1100 гривень. До підвищення вартості проїзду виручка складала 600-700 гривень, зараз – близько 900 гривень. І все одно це не покриває витрати на паливо, не кажучи вже про зарплату водія і кондуктора. А якщо зламається двигун, я взагалі боюсь думати про те, скільки грошей на ремонт треба… Одне колесо зараз коштує 7 з половиною тисяч гривень.

За його словами, в ідеалі, вартість проїзду на автобусі великої місткості повинна бути не менше 10 гривень. До речі, проїзд в запорізьких маршрутках не підвищувався останні три роки. І 4 гривні було встановлено при вартості палива в 16 гривень літр, а зараз дизпаливо коштує 24 гривні. Природний газ коштував 10 гривен, зараз – 15.

  • Отже, акумулювати гроші для придбання нового рухомого складу ми не можемо. Та навіть капремонти салонів для більшої комфортності пасажирів нам робити нема за що, – каже представник фірми-перевізника.

Втім в останній час мешканці Осипенківського мікрорайону задоволені. В них є навіть вибір – який транспорт вибрати вранці, щоб дістатися до центру міста на роботу.

  • З появою великих автобусів, зміни на краще вже відчутні, – каже місцевий мешканець Сергій Ткаченко.

Він звернувся до начальника управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Олександра Власюка з проханням розглянути можливість подовжити маршрут до вулиці Зачиняєва у приватному секторі. Адже після того, як було ліквідовано маршрут №19 (Арматурний завод – ПК Кірова), мешканцям приватного сектору доводиться ходити пішки 2 кілометри до дому.

А ось мешканці Бородинського мікрорайону, що чекали вранці того ж дня транспорту на кінцевій зупинці «Ринок», були не в гуморі, стоячи в черзі з кількадесят людей. Тут явно не вистачає великих автобусів, які б розвантажували зупинки.

  • Для покращення транспортного забезпечення та пасажироперевезень з Бородинського та Осипенківського мікрорайонів міста планується запуск додаткових і подовження існуючих маршрутів,запевняє начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Олександр Власюк. – Ми працюємо над тим, щоб вирівняти пасажиропотік. Вже підписаний договір з «Укргазбанком» на закупівлю автобусів великої місткості. Перша партія очікується до кінця 2017 року. Зараз ми готуємо документи на запуск муніципального 17 маршруту, який буде обслуговувати Осипенківський мікрорайон. Також в планах – подовжити рух маршруту №18 до зупинки «Бородинський ринок».