За тиждень карантину запоріжці призвичаїлись менше їздити в міському транспорті

Як відомо, розпорядження в межах карантинних заходів стосовно обмеження кількості перевезення пасажирів у транспорті вступило в дію 18 березня з 12:00. Звичайно, людей попереджали, але далеко не всі про це чули. До уваги читачів «Запорозької Січі» репортаж із міського транспорту.

День перший

Опинившись цього дня близько 16:00 на головному проспекті Запоріжжя, дивно було спостерігати, як взад-перед курсують майже порожні пасажирські МАЗи. Перше враження: люди бояться коронавірусу і сидять собі вдома. Та й до того ж, напередодні було повідомлення – багато організацій та підприємств перейшли на роботу зі своїми працівниками в режимі on-line. Проте коли до зупинки підійшов муніципальний автобус маршруту №39, і стало видно, що людей в ньому всього з десяток, стало зрозумілим: це діє нова норма для пасажироперевезень.Трамваї заповненіМаршрутки теж так працювали – 10 чоловік в салоні, і не одним більше. І якщо з мікроавтобусами, де в середньому 18 пасажиромісць, це більш-менш зрозуміло (і то, можна було залишити людям хоча б сидячі місця), то з МАЗами, які можуть перевозити до 100 пасажирів, розпорядження Кабміну виглядає зовсім недоречно. Це все одно, що порівнювати ті ж урядові рекомендації стосовно торгівлі, де в невеличкий магазинчик та величезний супер- чи гіпермаркет, теж одночасово предписано заходити лише по 10 покупців. Просто якийсь театр абсурду.

Важливо: Згідно Постанови Кабінету Міністрів України у міському громадському транспорті має знаходитися не більше 10 пасажирів. Це стосується не лише маршруток, а й великих автобусів, трамваїв, тролейбусів. Обмеження розповсюджуються на всю країну, в тому числі і на Запоріжжя. Та разом з тим це ускладнює ситуацію з перевезенням пасажирів. Зокрема, багатьом запоріжцям зранку складно тепер потрапити на роботу. Однак офіційний дозвіл збільшити кількість пасажирів у період карантину автотранспортні підприємства можуть отримати лише у разі внесення змін у відповідну Постанову Кабінету Міністрів України. Тож міський голова доручив підготувати звернення міської комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій до Кабміну щодо внесення змін до документу. Зокрема, розглянути варіанти збільшення пасажирів, яких можна у цей період перевозити у великих автобусах, трамваях та тролейбусах. Обмеживши їхню кількість, наприклад, кількістю сидячих місць. І в той час міський голова Володимир Буряк наголосив, що міська влада не допустить підвищення вартості проїзду у громадському транспорті через карантинні заходи.

Всі ці обмеження одразу вилились в народний гнів. Так, на проспекті Соборному (зупинка вул. Академіка Чабаненка) люди не могли потрапити до автобусу 59-го маршруту. Знову були відчинені лише передні двері, а пасажирів рахують до 10. Решта – в чергу, чекати невідомо чого, адже зовсім порожній автобус до них, апріорі, ніколи не підійде.

Розпалений контролер під акомпанемент проклять потенційних пасажирів виходить з передніх дверей із блокнотом та ручкою і відходить подалі від натовпу. Як виявилося, це контролер КП «Запоріжелектротранс» Тамара Володимирівна. Тож і цікавимось у неї, як працюється у перший день нововведень:

– Люди дуже агресивні, кидалися навіть на мене, хоча я просто контролюю та відмічаю пасажиропотік. Чую багато матюків в нашу адресу навіть від жінок-пенсіонерок, яким вже за 80 років. Звичайно, людям стало дуже незручно, адже в автобуси впускають тільки по 10 чоловік. Але якщо ми не будемо дотримуватися цих правил, то на водія накладуть штраф – 17 тис. грн. Так, зона ризику з розповсюдження коронавірусу в салоні є, адже мало хто з людей одягає маски.Контролер Тамара Володимирівна

Від пасажирів вимагають носіння масок?

Поки що такої вимоги немає, але люди і самі повинні розуміти, що в транспорті їх слід застосовувати. Особливо це ігнорують старі люди. Хоча їх просять: «Посидьте на цей період вдома». Ну чому не можна їм посидіти! – обурюється в свою чергу контролер.

А тим часом на зупинці містяни, що так і не стали пасажирами, розповідали «страшилки», начебто на зупинці біля універмагу «Україна» вже сталася бійка «за місце під сонцем». До речі, цього вечора і деякі ЗМІ повідомили, що в місті сталося близько десятка таких бійок.

Коли заходив в салон громадського транспорту в цей день, то серед пасажирів був, практично, єдиний в масці. Якщо люди так безстрашно ігнорують можливість розповсюдження коронавірусу навіть в закритому просторі автосалонів, то як спрацюють ці обмеження?

День третій

Дещо заспокоївшись стосовно транспортних обмежень, що виникли в перший день, на ранок, щоб дістатись роботи, пішов на трамвайну зупинку, і що там знову бачу та чую: «Беремо лише 2 пасажири!». І так проходить другий вагон, третій, а люди на зупинці лише накопичуються. Те ж саме відбувається і на автобусній зупинці. Довелось із Шевченківського мікрорайону пішки йти до Іванова, де нарешті сів у трамвай – підфартило. До речі, з трамваями таке відбувалось протягом дня на всіх маршрутах – часто-густо вони просто не ставали на зупинках, оскільки там вже сиділо 10 «кабмінівських» пасажирів.У трамваї всі двері відчинені

З тим і пішли на вихідні сидіти вдома.

На офіційній сторінці у Фейсбук міський голова Володимир Буряк опублікував звернення до запоріжців, в якому йдеться про тимчасову відміну пільг на проїзд в громадському транспорті:

«Відсьогодні (з 23-го березня – прим. авт.) пільговий проїзд у Запоріжжі тимчасово відмінено. Громадський транспорт працює в штатному режимі, перевозячи не більше 10 пасажирів у салоні. Дав доручення якомога скоріше відпрацювати питання підвозу медиків на роботу. Ми всі з вами розуміємо, що ці люди сьогодні на передовій, тому маємо забезпечити їх не тільки засобами захисту, а й можливістю нормально дістатися до роботи. Ще одне важливе питання – робота тих, хто працює на підприємствах міста. Керівники заводів зобов’язані організувати спецрейси. Також буде забезпечено підвіз працівників комунальних підприємств.

Щодо пересування містом без нагальної потреби. Запоріжці, карантин – це не канікули! На вихідних весь острів Хортиця був заставлений машинами. Я розумію, що сидіти вдома не хочеться. Але зараз не час для прогулянок. Навіть якщо ви не хворі, то можете бути переносником коронавірусу та заражати інших!

Будь ласка, залишайтеся вдома!».90544496_2577310222551811_4383528237448298496_n

День шостий

Пільговий проїзд у Запоріжжі тимчасово відмінено. Це, з одного боку, забезпечить від зайвих контактів літніх людей, а з іншого – дасть змогу працездатним містянам вчасно діставатись роботи та своїх домівок. Проте, як повідомив начальник управління з питань транспортного забезпечення та зв’язку Запорізької міської ради Олександр Власюк, ще з минулого четверга на міських маршрутах проводиться пасажирообстеження. Кількість людей, які використовують громадський транспорт, вже значно зменшилась:

– Ми зафіксували, що пасажирів стало менше на 50%. Про комфортне перевезення, на жаль, мова зараз не йдеться. Для нас найголовніше – зберегти здоров’я людей, – зазначив він.

Тож є прохання до громадян – поставитись до цих тимчасових рішень з розумінням та користуватися громадським транспортом тільки у разі нагальної потреби. Громадський транспорт продовжує працювати у штатному режимі.

Ми повинні пережити цей новий для людства виклик – тож тримаймося.

Як писав сайт “Запорозька Січ”, відучора в уряді дозволили перевозити у великому комунальному транспорті більше пасажирів. Відтепер їх кількість не повинна перевищувати половину місць для сидіння.

Читайте також: Як запоріжцям повернути гроші за квитки на скасовані рейси