Співпраця з центральною владою має бути по недобудованих об’єктах, а не по тих, які приносять прибуток

Можна передати в концесію, в тому числі на рівні держави, недобудований кінотеатр «Космос» чи мости. Таку думку висловив депутат міськради Геннадій Наумов, коментуючи обшуки в аеропорті “Запоріжжя”.

– Те, як це відбувалося, не виключає варіанту, який обговорюється в суспільстві про те, що обшук використовуються, як певний інструмент схилення в майбутньому громади на те, щоб передати аеропорт у концесію. У нас, якщо ми будемо розглядати варіант концесії, є досить багато об’єктів, які ми можемо передати, в тому числі на рівні держави. Це і кінотеатр «Космос», чи недобудовані мости, про які йде мова вже протягом тривалого періоду часу. Дуже показовою була ситуація, коли приїхав представник центральної влади і заявив про те, що все-таки мости будуть, а інший представник заявив, що мости, можливо, не будуть побудовані тому, що цього не закладено в бюджет. Тому якщо повернутися до питання аеропорту, то не виключено, що обшуки використовуються для формування громадської думки, і для того, щоб потім підштовхнути Запоріжжя до передачі в концесію, – вважає Геннадій Наумов.

82428969_574243349834751_9048483687275954176_n

Геннадій Наумов підкреслив, що в будь-якому випадку умови концесії необхідно обговорювати. Але лише після того, як дано згоду громади.

– Передача в концесію передбачить те, що прийде орендар, який візьме на себе якісь зобов’язання, буде отримувати прибуток певний період часу, а я так підозрюю, що концесія буде досить тривала 10-20 років. Так, можливо буде компенсована відсоткова ставка, але ми не будемо отримувати прибуток. Можливо я за концесію, я за співпрацю з центральними органами влади, але не по тих об’єктах, які вже побудовані, які сформовані, на яких ми можемо заробляти, – вважає депутат.

Геннадій Наумов зазначає, що ситуація з аеропортом – хороший привід для того, щоб об’єднати депутатський корпус, в тому числі з обласною радою, та громаду. Він відзначає, що  концесія може бути прибуткова, але на жаль, в нашій країні хороші ідеї реалізовуються некоректно. Прикладом цьому є приватизація, яка не передбачала нічого поганого в свій час. Питання в тому, як її використовували деякі групи впливу, які були на той період часу. Використовували неграмотність людей і розкупили підприємства за безцінь. Сам задум концесії передбачає, що держава передає проблемне підприємство в приватні руки, інвестор будує інфраструктуру, окупає її, а потім передає назад.

– Концесія – непоганий інструмент, але я б сказав об’єкти, на яких це можна робити – це кінотеатр «Космос» який зруйнований, розвалений. Другий приклад – добудова мостів. Можливо не зовсім популярно, я не заглиблювався. Просто якщо проаналізувати, можливо, споруда мостів, де той, хто візьме концесію, буде отримувати прибуток. Це може не популярно, але можна зробити платний проїзд для якоїсь смуги. Але у нас буде час для того, щоб відновити греблю. Ось тут концесія можлива. А об’єкти, які добудовані, які прибуткові і я вважаю, що можуть бути прибутковими ще більш, я вважаю, що це не зовсім правильно, – зазначає Геннадій Наумов.

До речі, Україна має два дуже показових приклади концесії та приватизації аеропортів. Зокрема Івано-Франківськ, який у 2010 році передали в концесію на 30 років певній фірмі. Після 9 років «успішного» управління повітряні ворота Івано-Франківська мають тільки два напрямки від одного авіаперевізника – Київ і Аліканте, занедбану інфраструктуру і нове електронне табло, яке, здається, є чи не основним модернізованим об’єктом. Покинутий фонтан, провали в асфальті і застаріла будівля старого радянського аеровокзалу – ось що бачить будь-яка людина, яка приїхала в аеропорт Івано-Франківська.

Аеропорт Дніпра – ще один приклад «успішної» передачі в приватні руки повітряних воріт, які раніше перебували у власності держави. У 2009 році його в складі авіакомпанії «Дніпроавіа» купила приватна компанія. Однак за 10 років пасажири як і раніше обслуговуються в старій будівлі радянської споруди. Зазначимо, що аеропорт Запоріжжя, що знаходиться в комунальній власності, активно почав ремонт аеродрому, будівництво смуги і обігнав Дніпро в півтора рази за кількістю пасажирів.

Читайте також: Запорізький депутат назвав можливу концесію аеропорту державним рейдерством