Сьогодні під час перебування в Запоріжжі прем’єр-міністр України Олексій Гончарук заявив про бажання завести бізнес у запорізький аеропорт
Про це він розповів у відповідь на питання редактора газети «Запорозька Січ».
Нагадаємо, що з’явилася інформація про те, що міністерство інфраструктури України розглядає плани щодо передачі в концесію Запорізького аеропорту. Це викликало у місті чималий резонанс. Дійсно, поки наш аеропорт ще декілька років тому був збитковим та знаходився на межі закриття, ні про які «побажанки» завести до нього бізнес не йшлося. Та коли завдяки місцевій владі комунальне підприємство отримало бюджетні кошти на розвиток, коли були залучені кредити, коли сам аеропорт почав вкладати у розвиток – ситуація змінилася. Ми бачимо стабільне зростання пасажиропотоку, географії рейсів, стратегічні плани. Бачимо капітально відремонтовану злітно-посадкову смугу, новий сучасний термінал.
І разом з тим бачимо й нові апетити бажаючих приєднатися до успішної справи. Хоча б у рамках концесії. Тому редактор видання і запитав про це у голови уряду. Тим паче, що вирішувати долю підприємства повинні не в Мінінфраструктури, а самі запоріжці. Бо аеропорт – власність громади. Будується та розвивається без жодної гривні з боку держави. А від останньої в якості стабільності бачимо лише постійні обіцянки допомагати.
Крім того «Запорозька Січ» запропонували пану Гончаруку іншій варіант «Концесія – так Концесія»: передати в концесію недобудовані мости і таким чином завершити довгоочікувані переходи.
– Концесія – це коли об’єкт буде фактично управлятися якимось приватним власником. І ми за його використання будемо платити. Це бізнес, – відповів прем’єр. – Якщо Запоріжжю потрібен платний міст – можемо про це поговорити. Але ми бачимо скоріше навпаки. Ми бачимо, що в будівництві мостів і такого роду доріг ми скоріше будемо використовувати державні кошти. А там, де це можливо, там, де можливо залучати бізнес на умовах приватно-державного партнерства – ми будемо залучати приватні компанії. Це стосується аеропортів і портів перш за все.
Але чому ж саме аеропорти і чому ж перш за все?
– Ми б хотіли, щоб держава будувала, наприклад, смугу, а бізнес поряд будував термінали. Щоб навколо цієї полоси розвивалася екосистема. Це те, в чому ми зацікавлені. Ми як держава можемо взяти на себе фактично інфраструктуру, на яку прийде бізнес. Для нас мета – створення робочих міст. Нам важливо, щоб Запорізький аеропорт був місцем, звідки буде виходити життя. Звідки буде розвиватися місто. Докладемо до цього максимум зусиль, – заявив голова уряду.
Воно-то добре. Але й термінал вже самостійно місто збудувало, і смугу відремонтувало. Та й з розподілом прибутку якось впорається. Якщо, звісно, заважати не будуть – так, як не допомагають.
Читайте також: Мер Запоріжжя висловив свою позицію щодо майбутнього запорізького аеропорту