За рік кількість аварій в місті суттєво знизилась
За 10 місяців цього року в місті зафіксували 3 636 дорожньо–транспортних пригод. Таку статистику надали представники Патрульної поліції в Запорізькій області на пресконференції «Аналітика ДТП та рекомендації щодо підвищення безпеки на дорогах Запоріжжя». Цікаво, що, порівнюючи з минулим роком, кількість аварій зменшилася майже на 1,5 тис. випадків
Вже діє: відеофіксація порушників
У Запоріжжі діє міський проєкт «Безпечне місто». Він створений задля посилення безпеки запоріжців, контролю трафіку на дорогах. Адже концепція сучасного міста будується на забезпеченні комфортних умов життя населення за допомогою інноваційних технологій. За допомогою інформації від системи можна прискорити реагування на ситуацію на автомагістралях, ДТП, пожежі, надзвичайні ситуації, посилити контроль за збереженням об’єктів комунальної власності. Цікаво, у разі виникнення потреби отримати інформацію з камер відеоспостереження можна, звернувшись у контакт–центр «15-80».
Камери відеоспостереження встановлені зокрема і на стратегічних об’єктах Запоріжжя: греблі ДніпроГЕС, мостах Преображенського, на території Міжнародного аеропорту «Запоріжжя» та у місцях великого скупчення людей (на пл. Фестивальній, наприклад).
Від початку впровадження проєкту «Безпечне місто» у Запоріжжі встановили понад 230 сучасних відеокамер. Але здебільшого їхня робота націлена на охорону громадського порядку. За словами начальниці відділу зв?язків із громадськістю патрульної поліції Запорізької області Ірини Сергієнко, в найближчому майбутньому в Запоріжжі з’явиться відеофіксація на проїжджій частині для штрафування порушників правил дорожнього руху.
Мобільний сервіс: навігаційна система Waze
За допомогою цього електронного сервісу, який запустили у місті влітку минулого року, запоріжці можуть відстежувати ситуацію на дорогах міста в режимі реального часу. Водії бачать, на якій ділянці дороги ведеться ремонт, де сталася аварія або перекрито рух з якихось інших причин. До речі, містяни й самі матимуть змогу додавати інформацію про ситуацію на дорогах.
Вся інформація щодо ситуації на дорогах відображається в онлайн–картах Google. Щоб скористатися електронною системою, необхідно завантажити мобільний додаток Waze.
Всі рівні: доріжку велосипедистам
Зараз у Запоріжжі продовжує діяти Програма розвитку велосипедної інфраструктури міста на 2019-2021 роки. В цілому програма розрахована на те, щоб розділити простір пішоходів та велосипедистів і підвищити безпеку кожного з них. Стратегічно програма спрямована на зменшення кількості ДТП за участю велосипедистів та автомобілістів. Для цього в Запоріжжі розробляють інфраструктуру для велосипедистів, впроваджують засоби для руху велосипедистів на вулицях, де немає окремої доріжки для них. Розроблена концепція розвитку, яка має стати «дорожньою мапою» для облаштування міста. Наразі в місті роблять перші кроки для реалізації проєкту.
В Запоріжжі на сьогодні є велосмуги по вул. Тюленіна від проспекту до в’їзду на міст Преображенського, і від моста Преображенського до пам’ятника козаку Мамаю на Хортиці. І є ще одна велодоріжка – по вул. Новокузнецькій на Пісках.
Переважна кількість аварій з велосипедистами стається в темну пору доби. Тому важливо, щоб велосипед був обладнаний звуковим сигналом та світловідбивачами: спереду – білого кольору, позаду – червоного, а по боках – помаранчевого. А за умови поганого освітлення слід вмикати ліхтарик, аби водії звертали увагу на транспортний засіб.
Велоінфраструктура міста – сукупність засобів, елементів вуличної мережі, споруд та малих архітектурних форм, що призначені для користувачів велосипедів у населеному пункті.
Небезпечні місця Запоріжжя
Найпоширенішими причинами ДТП є перевищення безпечної швидкості, порушення правил маневрування, проїзду перехресть, пішохідних переходів, недотримання дистанції, керування у нетверезому стані, неочікуваний виїзд на проїжджу частину або зустрічну смугу, невиконання вимог регулювання та перехід у невстановленому місті.
Поліцейські кажуть, що найчастіше аварії трапляються на найбільших ділянках дороги. Головне небезпечне місце – перехрестя пр. Соборного та вул. Гагаріна. 2 місце у списку – це перехрестя пр. Соборного та Маяковського. Найчастіше там трапляються аварії через неуважність водіїв, які не слідкують за головною дорогою. Не стало винятком і перехрестя проспекту із вул. 12-го Квітня. За словами поліцейських, там найчастіше аварії стаються через необачність пішоходів.
Патрульні кажуть, це лише ТОП 3 найнебезпечніших ділянок доріг у Запоріжжі. Тож радять водіям та пішоходам бути уважними, дотримуватись правил безпеки та пам’ятати про відповідальність.
Позитивний приклад: убезпечили велику вулицю
У певний період часу вул. Сікорського у Шевченківському районі теж була рекордсменкою з кількості ДТП. Місцеві мешканці звертались до районної адміністрації із пропозицією встановити на проїжджій частині «лежачих поліцейських». Однак представники патрульної поліції зазначали, що встановлення таких обмежувачів на магістральних дорогах міста заборонене нормами ДСТУ.
Щоб зробити магістральні дороги більш безпечними, міська влада виділяла кошти на встановлення нових дорожніх знаків, оновлення розмітки, додаткового освітлення аварійно небезпечних ділянок доріг.
Зокрема, на вул. Сікорського встановили відеофіксацію, дорожні знаки, що позначають роботу системи відеофіксації порушень правил дорожнього руху, а також інформаційні таблички, які вказують, що відеофіксація ведеться на ділянці протяжністю 1,5 км. Прилад фіксує номер машини порушника правил дорожнього руху. Дані передаються в поліцію, і власнику машини надходить протокол про порушення.
Крім того, на перетині вул. Сікорського і Тульської влітку встановили 2 світлофори. Також подібні 3 об’єкти вже працюють вздовж вул. Сікорського на перетині із вул. Гарнізонною, Солідарності, Арсенальною. Це допомогло убезпечити вулицю та пішоходів.
Що далі: нульова терпимість до аварій
Департамент інфраструктури та благоустрою Запорізької міської ради працює над впровадженням у нашому місті програми «Vision Zero», яку розробили у Швеції. Але для її втілення в життя необхідно залучати інвесторів.
Концепція цього проєкту стверджує, що будь–які дорожні смерті – неприпустимі, і що треба прагнути звести цю цифру до нуля. Шведи вирішили, що винуватити людей за те, що вони спричиняють аварії – непродуктивно. Бо люди завжди помилялись і будуть помилятись. Але що тоді продуктивно? Побудувати розумну і безпечну систему безпеки, в якій кількість смертей буде постійно знижуватись, поки не знизиться до нуля. Цей підхід вже показав свої позитивні результати у Швеції, Британії, Данії, Голландії та інших країнах ЄС. Понад 500 великих міст Європи вже досягнули нульової смертності!
Основні принципи програми «Vision Zero»:
- Перехрестя з круговим рухом. Попри те, що світлофорне регулювання знижує число аварій і збільшує пропускну здатність перехрестя, як правило, аварії на них призводять до тяжчих наслідків, ніж на перехрестях із круговим рухом.
- Дороги з розділовим бар’єром. Рішення ефективно запобігає аваріям, пов’язаним із зіткненнями зустрічного автотранспорту.
- Обмеження швидкості в населених пунктах до 30 км/год. За дослідженнями вчених, саме швидкість у 30 км/год є межею, за якої більшість пішоходів виживають у ДТП.
- Очищення прилеглих до доріг територій. Для мінімізації наслідків з’їзду транспорту з дороги з прилеглих територій прибирають небезпечні предмети: камені і дерева, встановлені паркани.
- Детальне розслідування аварій зі смертельним випадком. Всі дорожні аварії зі смертельними наслідками розслідуються спеціальною комісією. Після закінчення розслідування пропонуються рішення, які б дозволили уникнути повторення того, що сталося.
- Нагадування про паски безпеки. Автомобілі оснащуються системами нагадування про ремені безпеки. Показник використання ременів у таких автомобілях сягає 100%.
- Алкозамки. Технологія призначена зменшити кількість випадків водіння напідпитку.
- Фоторадари. Засіб контролю над встановленими обмеженнями швидкості на дорогах.
Слідкуємо за новинами: рухаймося за новими правилами
З 25 листопада в Україні набули чинності зміни до Правил дорожнього руху (ПДР). Вони стосуються водіїв, пасажирів, велосипедистів і пішоходів.
Відтепер водій і пасажири таксі повинні пристібатися під час руху як у населеному пункті, так і поза його межами. Те ж саме стосується й інструкторів з водіння. Раніше усі вони могли бути непристебнутими.
У темну пору доби та в умовах недостатньої видимості пішоходи обов’язково мають використовувати світловідбивні елементи (стрічку, наклейку, жилет тощо) або бути в одязі, який має такі елементи. Правило поширюється і на пішоходів, що рухаються проїжджою частиною та узбіччям.
Велосипедисти можуть користуватися смугою для маршрутного пасажирського транспорту.
Як вберегтися від ДТП пішоходу. 5 порад від патрульних:
- Ідіть трохи далі від проїзної частини обличчям або праворуч до потоку машин.
- Не використовуйте смартфони, планшети, навушники тощо, коли переходите дорогу.
- Дотримуйтесь ПДР.
- Зробіть себе помітним на дорозі.
Читайте також: Запоріжжя прикрашають до новорічних свят