Цілих 4 дні запоріжці могли насолоджуватися насиченою програмою з виступами професіоналів готельної та ресторанної справи, представників туристичних медіа- та маркетинг-гуру, людей, які створюють тренди та рухають індустрію вперед

Саме так в оновленому форматі пройшов найбільший туристичний форум регіону – Дні гостинності.

гостин

Дні гостинності – це продовження нашого туристичного форуму, який проходив кілька років поспіль. Це дуже яскраво та масштабно. Останній був присвячений фестивальному туризму. Тому цього року ми вирішили більш професійно і вузько розробити панельні напрямки. Розділили на музейний форум, рестораторів, готельєрів, школу гідів. Родзинкою стало те, що гості, які пройдуть школу гідів, отримають сертифікати, – розповіла начальник управління туризму Запорізької міської ради Катерина Сімонова.

Кожен може стати гідом

Розпочався захід зі школи гідів. Саме від гідів залежить повне емоційне сприйняття усієї туристичної дестинації. Там, де ця спеціалізація підтримана, туристи почуваються комфортно. Гіди захищені соціально та юридично. Коли ми бачимо, що гід йде з групою, він завжди на позитиві, все добре, проводить екскурсію в гарних місцях.

Президент Всеукраїнської асоціації гідів Яніна Гаврилова зазначила, що люди, які йдуть на цю спеціальність, бачать лише поверхню, але не бачать весь обсяг щоденної роботи над собою. Гід повинен порадити, де пообідати, як провести вечір, що є в місті цікавого, які проблеми, зарплати, які працюють підприємства.

 – Ми впроваджуємо європейський досвід у нас. Це важливо, оскільки з 2013 року у нас відсутня регуляція в цій сфері. Туристу важливо отримати той сервіс, який він очікує. Тому саме навчання та підвищення кваліфікації гідів необхідні. Я рада, що Запоріжжя вже 3-й рік звертає свою увагу на цю діяльність. Цього року провели цілу секцію. Мені хотілося, щоб на цьому семінарі були присутні працюючі та починаючі гіди. Вони зможуть підвищити свою кваліфікацію. Звичайно, що за 2 дні це не можливо, оскільки підвищення кваліфікації повинно тривати системно, по стандартах – це 300 годин. Але цей семінар важливий, і ми систематизуємо роботу гідів в Запоріжжі, – розповіла Яніна Гаврилова.

Яніна Гаврилова зазначила, що в усіх, навіть маленьких європейських країнах є туристичні центри. Туристи приходять і користуються цими послугами. Це така спеціалізація, яка повинна постійно перебувати у русі.

Для мене Запоріжжя завжди відкривається гостинно. У вас такий чудовий Туристичний інформаційний центр, один з кращих в Україні, навіть у Києві такого немає. Це гарний світовий досвід, коли за підтримки місцевої влади, розвивається галузь, – наголосила Яніна Гаврилова.

Практично кожен може стати гідом, якщо немає проблем із мовою, психологічних проблем. Потрібно бути стресостійким. Мати міцне здоров’я, оскільки потрібно багато ходити. Головне – зацікавленість людини у цій справі. Кожен може пройти навчання і – вперед!  

 На відкритті заходу побував заступник міського голови Анатолій Пустоваров.

Що таке туризм? Це безмежна любов до свого міста. А коли ти намагаєшся зробити його цікавим, безпечним та комфортним – так само закохуєш в нього приїжджих. Ті ж готелі та ресторани – дуже важливий кластер, адже вони першими «зустрічають» і «годують» гостей. А музеї, у свою чергу, зберігають цінні пам’ятки культури. Прагнемо налагодити спілкування, обмін думками та цікавими ідеями із представниками туристичної галузі, які з’їхалися до нас, а також із відомими тренерами й гідами. Кожен запоріжець має добре знати історію свого міста та його архітектурних пам’яток. Сьогодні будемо вести розмову й про створення туристичного бренду Запоріжжя, бо це також підтримка малого та середнього бізнесу, – сказав Анатолій Пустоваров.

Музеї повинні бути сучасними

Паралельно у Запорізькому обласному музеї проходив «Музейний форум». Про успіхи та невдачі свого закладу розповів куратор наукової частини Одеського художнього музею Кирило Ліпатов.

– Півтора року тому до музею прийшла команда адміністраторів, маркетологів, мистецтвознавців, щоб перетворити рядовий музей на щось більше. Іноді нам здається, що все виходить. Перш за все, люди почали сюди приходити. На відкритті або закритті щомісячних виставок збираються цілі черги відвідувачів. Ми змогли знайти не тільки бюджетне, але й позабюджетне фінансування. Можемо робити успішні яскраві виставки на національному рівні. З іншого боку, зайнялися тими речами, яких в музеї не було 30 років. Встановили сучасне освітлення у старій будівлі, провели дослідницьку роботу, – розповів Кирило Ліпатов.

Музейна культура взагалі дуже консервативна, але це потрібно зберігати. Щоб осучаснити заклад, необхідно вводити нові інноваційні підходи. Музей має бути доступним, інклюзивним для будь-кого. Обов’язково інтерактивним та мультимедійним.

Національна кухня – найбільше приваблює туристів

На кулінарному форумі шеф-кухарі успішних ресторанів давали майстер-класи з приготування фірмових страв. Один із шеф-кухарів ресторану Віталій Мітун готував 2 страви – томлені телячі щічки з кремом із айви і грибною стружкою та свинячу грудинку із підкопченою кукурудзяною кашею. Ці страви Віталій обрав, щоб показати, що приготувати їх можна з доступних продуктів, ще й за дуже бюджетну ціну. Собівартість кожної страви – близько 40 грн.
– Ці страви унікальні тим, що в їх приготуванні використовуються дешеві продукти, доступні кожному. Ще підхід цікавий тим, що перелік продуктів, який ми використовуємо, весь йде на приготування. Я виступаю за переробку всіх продуктів під час готування. Це екологічний підхід, який сьогодні також повинні знати всі кухарі. У Запоріжжі багато хороших ресторанів, яким є, чим здивувати туристів. Багато рестораторів вважають, що у нас треба відкривати черговий ресторан зі збірними кухнями, але в цьому немає потреби, – розповів Віталій Мітун.

гост

Шеф-кухар зазначив, що в Україні вже починає розвиватися українська вінтажна кухня. Це коли готують, наприклад, якісь страви, які давним-давно готували наші бабусі. Це повинен бути ресторан однієї кухні. І невдовзі саме наші національні ресторани будуть популярні. Поки просто не всі власники ресторанів готові зупинитися на одному напрямку і розвивати тільки його. Саме тому у нас ще багато ресторанів, де пропонують одразу кілька різних кухонь.

– Змішані кухні в ресторанах, на мою думку, це пережитки минулого. Зараз всі прагнуть до моноконцепцій. У Запоріжжі через кілька років залишиться мало закладів із кількома напрямками одночасно. Зараз всі йдуть шляхом спрощення та якості. Маючи невелике меню і працюючи у вузькому сегменті, ти даєш кращі, якісніші та дешевші страви. Є можливість працювати не тільки із сезонними продуктами, але й використовувати міжсезонні продукти, – розповіла гастроексперт Крістіна Головінова.

Крістіна Головінова зазначила, що коли працюєш з кількома напрямками, складно все поєднувати. Зараз кухарі працюють, щоб розвивати бренд «Козацької кухні». Все це формуватиметься не швидко, а протягом десятків років.

Ми повинні себе ідентифікувати не тільки як українці, але й як запоріжці. Козацька кухня цікава, оскільки, коли ми їдемо в інше місто або іншу країну, то, в першу чергу, хочемо спробувати щось локальне, те, чого немає вдома. Гастрономічне враження має таке ж значення, як сонце, море, пляж. Тому Запорізька козацька кухня повинна стати відомою, – зазначила Крістіна Головінова.

Читайте також: У Запоріжжі суттєво зросли доходи від туристичного збору