За тиждень доставили товарів на 100 млн гривень, – повідомляють в одному з всеукраїнських майданчиків купівлі-продажу.

Як і в довоєнний період, електроніка та одяг залишаються найбільш затребуваними товарами серед українців. Тим не менше, запити змінилися відповідно до нової реальності: зріс попит на павербанки, а замість диванів почали шукати товари першої необхідності. Про купівельні вподобання українців в період війни — у аналітиці.

Пошукові запити від початку вторгнення

Наразі платформа повернулась до 42% довоєнних замовлень, і компанія прогнозує подальший ріст. Так, упродовж третього тижня квітня українці замовили товарів в онлайні на суму 100 млн гривень, що на 19% більше порівняно з аналогічним довоєнним періодом 2021 року.
Цьому сприяють:
– відновлення роботи українських бізнесів, в тому числі малих та середніх підприємств;
– відновлення роботи поштових відділень Укрпошта та Нова Пошта;
– безперебійний доступ до інтернету завдяки національним операторам;
– стабільна робота банківської системи;
– можливість безкоштовного відправлення та отримання товарів.

Ноутбуки стали на 40% більше цікавити покупців. Пошуки телефонів на олх зросли у 2,5 рази. До них шукають додаткові джерела живлення, павербанки, які до російського вторгнення майже не цікавили українців у категорії “Електроніка”.

У категорії “Мода і стиль” українці стали надавати перевагу комфорту. Так, куртки, сукні та черевики замінили кросівки (попит зріс удвічі), спортивні костюми та валізи — 35 та 33 млн запитів відповідно. Також покупці вперше почали шукати тактичні куртки.

Серед дитячих товарів лідерами залишається сезонний одяг (кросівки та куртки) і дитячий транспорт (велосипеди та самокати), який шукали понад 48 млн разів. У порівнянні з довоєнним періодом, попит на велосипеди зріс у 2,5 рази.

Двоколісний транспорт знаходиться в топі пошуків і в категорії “Хобі і відпочинок”. Ще до війни українці часто шукали велосипед, а вже з 24 лютого попит зріс на 45%. У 100 разів збільшились пошуки спальних мішків, які в несезон до війни не користувалися попитом.

За майже 2 місяці протистояння з’явилися і нові запити, як от танк (майже 5 млн пошуків) та бронежилети (40 млн пошуків). Однак їх продаж на платформі заборонений і подібні оголошення деактивуються з метою підтримки безпеки та боротьби з перепродажем гуманітарної допомоги.

Дивани, шафи та кухні завжди були в топі пошуків категорії “Дім і сад”, однак війна внесла свої корективи в потреби українців. Традиційно популярні товари змінили засоби першої необхідності — генератори (60 млн пошуків), буржуйки і матраци (11,8 та 7,4 млн пошуків відповідно). Також користувачі активно шукають борошно, саджанці та картоплю.

У мирний час в категорії “Тварини” більше шукали свійську худобу, проте після 24 лютого пошукові запити різко змінилися. Найпопулярніший запит — “віддам тварину” — зріс у 4 рази і свідчить про те, що українці розглядають варіант прихистити домашніх тварин, які втратили домівки та господарів. Разом з тим, у 63 рази виріс попит на переноски для тварин, а от корм до війни не шукали взагалі, однак зараз він знаходиться в п’ятірці найпопулярніших запитів у категорії. В топі пошуків, 63,7 млн разів, французькі бульдоги. Скоріш за все, українці шукають собак, яких роздавали із розплідників під час евакуації з гарячих точок.

Від початку війни середній чек покупок зріс на 75% з 578 грн до 1 000 грн. У порівнянні з аналогічним періодом 2021 року вартість найдорожчого товару в березні-квітні зросла на 4 200 грн. Серед незвичних покупок – металошукач.

Найдешевші товари, які часто замовляли — книги, комплекти одягу та дитячі іграшки. Серед оригінальних пропозицій — мильні бульбашки, різні сорти квасолі, велика клітка для мишей та кришталева чашка.

Як змінилися напрямки замовлень від початку війни

У мирний час товари на платформі найчастіше шукали в Київській, Харківській, Дніпропетровській, Донецькій та Львівській областях. Зараз же до переліку найактивніших додались Одещина (там часто шукають необхідне в категорії “Хобі, відпочинок і спорт”) і Полтавщина (у регіоні стали більше цікавитись дитячими речами, одягом і тваринами).

Що ж до найпопулярніших напрямків, то все частіше українці стали доставляти товари у межах Львова, Дніпра та Одеси. Крім того, місто Лева стало одним із базових пунктів відправлення-отримання замовлень із інших областей України.

Правила безпечного шопінгу в онлайні

Через вимушені переїзди, брак потрібних товарів у офлайн-магазинах та бажання заощадити багато українців шукають необхідне в інтернеті. Для того, щоб не втратити свої кошти та гарантовано отримувати замовлення, важливо дотримуватися правил безпечного онлайн-шопінгу:
– ніколи не переходити в сторонні месенджери та обговорювати угоду тільки в межах платформи;
– не переходити за сторонніми посиланнями від незнайомців та звертати увагу на назву, адресу, сайту;
– нікому не повідомляти дані банківської картки, особливо термін дії та тризначний код(CVV); коди банків та мобільних операторів, паролі в інтернет-банкінг.