Як би там не чіплялися за вчорашній день багато хто із сучасників, технічний прогрес наступає нам на п’яти, і його не зупинити
Запорізький комунальний транспорт також у тренді: всі двері всіх автобусів, тролейбусів та трамваїв обладнано пристроями для безконтактної оплати.
У Запоріжжі протягом 5 років реалізується комплексна програма оновлення громадського комунального транспорту. Модернізується не лише рухомий склад, а й можливість сплати за проїзд. У межах програми за ініциативою міського голови Володимира Буряка у 2020 році у салонах автобусів, тролейбусів та трамваів було встановлено валідатори, пристрої для безконтактної оплати за проїзд. Але оскільки під час карантину пасажири входять та виходять лише через передні двері, то вирішили встановити обладнання й на передніх майданчиках транспорту.
Тож з 1 березня весь рухомий склад КП «Запоріжелектротранс» (трамваї, тролейбуси, автобуси) вже повністю оснащений валідаторами біля всіх дверей. Загалом в транспорті зараз встановлено понад 600 одиниць обладнання.
Як розповів фінансовий директор КП «Запоріжелектротранс» Володимир Сухачов, система безконтактної оплати за проїзд вже має попит, особливо у молоді, що видно і по транзакціях, які надходять на підприємство. Виручка від оплати проїзду збільшилась на 10%. Також задоволені новою системою водії, яким не потрібно втрачати додатковий час на розрахунок із частиною пасажирів.
Нагадаємо, оплатити проїзд можна як банківською карткою, піднісши її до екрану валідатора (за успішної транзакції смайлик повинен вам посміхнутись), так і смартфоном через відповідний мобільний додаток. До речі, якщо ви собі його завантажите, то перші 5 поїздок для вас взагалі будуть безкоштовними.
Цікаво, що для міського бюджету купівля та установка валідаторів ні копійки не коштувала – всі витрати з їх впровадження у громадському транспорті, згідно з тендером на проведення фінансових операцій, взяв на себе інвестор.
Звичайно, як і раніше, ви ще можете розрахуватись грошима за проїзд із водієм, але, по-перше, це відволікає його від керування транспортом, а, по-друге, на підприємстві взагалі хочуть в подальшому обмежити водіїв від фінансових операцій. Як це відбувається в Європі, де всі пасажири вже машинально користуються валідаторами, навіть не замислюючись над цим.
– Кондуктори нам тепер взагалі не потрібні. Частково ми їх перевели в ряди контролерів, які проводять оперативні перевірки сплати за проїзд, хтось перейшов в середині підприємства на іншу роботу, а дехто пішов і на заслужену пенсію, – резюмував Володимир Сухачов.
Читайте також: Запорізькі автовласники сплатили штрафів за неправильне паркування на мільйони гривень