Кілька порад, які можуть врятувати життя автолюбителів
Окрім золотого правила не сідати за кермом у нетверезому стані та не відволікатися під час дороги на гаджети, для водіїв є й інші поради від Патрульної поліції, як не наразитися на аварію.
- Швидкісний режим. Дотримуйтеся швидкісного режиму – не перевищуйте дозволену швидкість, не здійснюйте різких маневрів, не гальмуйте і не стартуйте занадто різко. Дотримуйтеся безпечної дистанції щодо інших учасників дорожнього руху. Також зважайте на стан дороги і погодні умови – під час дощу, листопаду, снігопаду та ожеледиці гальмівний шлях зростає – тож інтервал руху варто збільшити.
- Темна пора доби. Пам’ятайте про те, що на пішохідному переході перевагу в русі мають пішоходи. Особливо небезпечною є темна пора доби – адже не всі пішоходи мають одяг зі світловідбивними елементами; а пішохідні переходи не завжди належним чином освітлені й обладнані. Також треба бути обережними, коли поблизу дороги знаходяться діти – їхня поведінка може бути непередбачуваною. Не перевищуйте швидкість у населених пунктах, особливо – у незнайомій місцевості, де ви не знаєте розташування переходів.
- Маневрування. Виїзд на зустрічну смугу є маневром, що в разі аварії призводить до тяжчих наслідків. За можливості, уникайте маневрування, що передбачає виїзд на зустрічну смугу. В тому разі, коли уникнути такого маневру неможливо, здійснюйте його виключно на прямих ділянках, що добре проглядаються на велику відстань.
- Смуги. Рухаючись дорогою, дотримуйтеся розмітки дорожніх смуг. Якщо необхідно перейти в іншу смугу, обов’язково повідомте про свій намір, увімкнувши сигнал повороту. Ви повинні поступитися тим транспортним засобам, які рухаються смугою, в яку ви зібралися перелаштовуватися. Якщо ж одночасно перебудовуються транспортні засоби з обох боків, діє правило «перешкоди праворуч» – автомобіль з правої смуги матиме пріоритет.
- Провокація аварії. Як це не дивно звучить, пішоходів далеко не завжди можна пропускати. Так, ви зобов’язані постаратися запобігти зіткненню в тому випадку, якщо він уже вискочив на дорогу. Але якщо він тільки-тільки збирається ступити на проїжджу частину, але застиг біля краю дороги в нерішучості, кращим виходом для водія буде зменшити швидкість, якщо темно – увімкнути дальнє світло і натиснути на клаксон – навіть якщо пішохода це не зупинить і він все одно вискочить на дорогу, ви хоча б привернете увагу інших до аварійної ситуації.
Але в жодному разі не можна зупинятися і жестом запрошувати пішохода перебігати дорогу в недозволеному місці або на червоний сигнал світлофора. Адже той факт, що ви його бачите і зупинилися, зовсім не означає, що цю людину бачить водій із сусіднього ряду.
- Небезпечні зупинки громадського транспорту. Вони традиційно є місцями концентрації ДТП. Найчастіше це буває так: людина на протилежному боці бачить маршрутку/автобус/тролейбус і кидається бігти через дорогу, сподіваючись встигнути, поки той не поїхав.
Інший варіант – водії маршруток випускають пасажирів перед пішохідним переходом, а ті одразу починають перехід по «зебрі», вискакуючи з-за автобуса. Водій автомобіля, що рухається за маршруткою або об’їжджає її, до останнього моменту фізично не може побачити пішохода, що ось так раптово з’являється.
Щоб уникнути аварії, водіям треба зменшувати швидкість ще при наближенні до зупинки громадського транспорту, щоб у разі непередбаченої ситуації мати час зреагувати.
Читайте також: Запорізькі водії продовжують паркуватись з порушеннями