Громадська організація Спільно HUB розповіла про дії, необхідні для підвищення безпеки дорожнього руху.
Активісти проаналізували інформацію про дорожньо-транспортні випадки за три роки (2020-2023 роки).
“Запоріжжя не стає безпечнішим для пішоходів, їхня участь у ДТП не знизилась навіть на період повномасштабного вторгнення. Відтак, 42,37% ДТП у місті відбулись за участі пішоходів, — такі дані статистики ДТП у Запоріжжі за 2022 рік,” – повідомив координатор Павло Воскобойніков.
Причин ДТП може бути кілька. Проте, варто зазначити, що найпоширенішими причинами ДТП в Україні є:
- перевищення безпечної швидкості;
- порушення правил маневрування;
- порушення правил проїзду перехресть;
- недотримання дистанції;
- порушення правил проїзду пішохідних переходів;
- керування транспортним засобом у нетверезому стані;
- перехід у невстановленому місці;
- виїзд на зустрічну смугу;
- неочікуваний виїзд на проїжджу частину;
- невиконання вимог сигналів регулювання.
Причинами смертельних ДТП в Україні найчастіше стає перевищення швидкості та порушення правил маневрування.
Як показує статистика, кількість ДТП у Запоріжжі не зменшується. Винятком є 2022 рік, який через повномасштабне вторгнення не є репрезентативним. Безпека дорожнього руху та дотриманням водіями правил дорожнього руху за період 2020-2022 років не має динаміки на зменшення.
Більшість ДТП з причинами “Перевищення безпечної швидкості” та “Порушення правил проїзду пішохідних переходів” можна було б уникнути шляхом впровадження безпечних інфраструктурних рішень, задля збереження здоров’я та життя людей.
Також причинами настання вищезазначених ДТП можуть бути застарілі інфраструктурні рішення, невірна організація дорожнього руху, тощо. Варто зазначити, що правильне облаштування не обов’язково пов’язане зі значними витратами грошей, іноді достатньо встановлення засобів заспокоєння руху та правильно організувати дорожній рух.
Активісти закликали міську владу використовувати весь асортимент доступних засобів заспокоєння дорожнього руху згідно з Державними будівельними нормами.