День працівників житлово-комунального господарства і побутового обслуговування населення відзначається в Україні у третю неділю березня. Напередодні професійного свята наші кореспонденти побували у міському комунальному підприємстві “Основаніє”, а також ознайомилися з роботою інформаційно-диспетчерської служби “15–80”.
Наше життя важко уявити без стабільної роботи комунальних служб. Працівники галузі невтомно піклуються, щоб у наших оселях завжди були вода, газ, тепло і світло, щоб радували око парки і сквери, вулиці та дороги, двори та під’їзди. Одне із головних завдань КП “Основаніє” – утримання житлового фонду та прибудинкової території. Докладніше про роботу нам розповів директор підприємства Сергій Бугрім:
– МКП “Основаніє” створено влітку минулого року. За рішенням міської ради в нашу структуру входять всі комунальні підприємства, ВРЕЖО. Загальний штат працівників – понад 3 тисячі 800 осіб. Наше підприємство ще молоде, тільки стає на ноги. Ми займаємося і підготовкою до осінньо-зимового періоду, і ремонтом покрівель, цоколів, примикань, відмосток, інженерних, електричних мереж усередині будинку, стінових швів, прибиранням прибудинкової території та іншими видами робіт, які стосуються житлового фонду.
– Що можете сказати про результати роботи?
– За час роботи нашого підприємства фахівці КП відремонтували близько 40 тисяч квадратних метрів покрівлі, 7 тисяч погонних метрів стінових панелей, виконали поточні ремонти 490 ліфтів, капітально відремонтували 84 ліфти, кроновано більше 1439 дерев, також ми встановлювали вікна на сходових клітках та ін. Підприємство брало безпосередню участь у виконанні міської програми з установки 83 дитячих майданчиків. Особливо хочу відзначити злагоджену і професійну роботу наших фахівців під час підготовки до опалювального сезону – жодного прориву труб не сталося, жодна квартира в місті не була затоплена, як це спостерігалося в попередні роки.
– З якими проблемами доводиться стикатися?
– Проблем багато. Одна з основних – це дефіцит коштів. Якби боргів було менше, то і об’єми робіт з ремонтів та благоустрою прибудинкових територій зросли б. Також турбує утримання старого житла, особливо на Павло-Кічкасі, ремонт покрівель, ліфтів, нестача двірників…
– У якому стані ситуація з ремонтом ліфтів?
– У нас в експлуатації 3137 ліфтів, з них близько 2 тисяч вимагають великих коштів. На цей рік з міського бюджету нам виділили близько 15 мільйонів гривень для проведення експертної оцінки ліфтів та капремонту. У планах на 2013 рік – капітальний ремонт 91 ліфта. Але цих коштів недостатньо. Проблемним питанням на сьогодні є рівень діючого тарифу, який не покриває фактичних витрат з технічного обслуговування ліфтів. Проводити капремонт за власні кошти – дороге задоволення. В місяць на обслуговування одного ліфта необхідно 600–800 гривень, а згідно з тарифом, з кожної квартири вище 2 поверху йдуть відрахування всього по 7 гривень, тому сума виходить набагато меншою за необхідну. Взагалі середня вартість заміни ліфта зараз становить мінімум 150 тисяч гривень.
– Як плануєте залучати до роботи двірників?
– На даний момент ми працюємо з центрами зайнятості, щоб залучати до нас на роботу безробітних, розробляємо програму, яка передбачає фінансування оплати праці в розмірі 50 відсотків – за рахунок міського бюджету та 50 відсотків – за рахунок центру зайнятості. Сподіваємося, що ситуація зміниться.
– Що ви можете сказати про створення ОСББ у місті? Як співпрацюєте з цими організаціями?
– З приводу створення ОСББ ми постійно ведемо переговори з жителями. Це дуже ефективно, коли люди самі управляють своїм будинком, їхній тариф повністю компенсує всі витрати робіт, які вони хочуть провести. Де створено ОСББ, значно краще йде обслуговування, мешканці самі розпоряджаються грошима на свій розсуд. Ми співпрацюємо з такими організаціями в плані забезпечення диспетчеризації ліфтів, ведемо переговори з виконання аварійних робіт – в будь-який час готові приїхати та допомогти.
– Чи співпрацює МКП “Основаніє” з депутатським корпусом?
– Звичайно. У нас є база даних з переліком об’єктів, які перш за все потребують ремонту, ми звертаємося до депутатів за допомогою, вони, у свою чергу, виділяють кошти зі свого депутатського фонду на закупівлю матеріалів, а наші фахівці проводять ремонт.
– Що б ви хотіли побажати працівникам свого підприємства напередодні професійного свята?
– Перш за все, терпіння. Нині в підприємстві триває реорганізація, і нам всім належить пережити цей непростий і важливий період. Хочу підтримати колег і висловити їм величезну подяку за працю. Бажаю всім міцного здоров’я, щастя, благополуччя та оптимізму.
До Call-центру щодня надходить
до 500 дзвінків від городян
У структуру МКП “Основаніє” входить інформаційно-диспетчерська служба “15–80”. Про її роботу “ЗС” розповів заступник директора підприємства Сергій Чепець:
– Одним з етапів реформування системи ЖКГ в Запоріжжі стало відкриття інформаційно-диспетчерської служби “15–80”. Служба розпочала свою роботу у вересні минулого року, загальний штат співробітників Call-центру – 28 осіб. Завдання – дізнаватися про проблеми, які існують в Запоріжжі, консолідувати, обробити, зібрати в одну базу всі наболілі питання з усіх будинків і районів. За час роботи наші фахівці зареєстрували понад 59 тисяч заяв громадян, більшість дзвінків стосується ремонту житлового фонду. Багато прохань вже виконано, відпрацьовано, близько 3,5 тисячі заяв ще в роботі, всі вони перебувають на контролі – це, перш за все, питання, пов’язані з капремонтом покрівель і швів стінових панелей.
У будні від городян надходить до 500 дзвінків, у вихідні – 150–200. Оператори працюють цілодобово без вихідних.
На сьогоднішній день зі службою “15–80” взаємодіють КП “Водоканал”, Концерн “Міські теплові мережі”, КП “Запоріжелектротранс”. Як тільки надходить заява, вона відразу ж обробляється і відправляється до виконавця, потім приймається рішення про терміни виконання робіт.
Зараз готується підключення до служби “15–80” управління транспорту та зв’язку, управління екології, управління освіти і медицини, районних адміністрацій та інших підприємств і організацій.
У нас працює служба контролю, яка перевіряє якість робіт після їх виконання, фахівці зв’язуються із заявниками та перевіряють якість, якщо є недоліки, то їх усувають.
Є від жителів і нарікання – не всі прохання виконуються оперативно, це стосується капітальних ремонтів, що вимагають бюджетного фінансування.
Фото Владимира ШЕРЕМЕТА