Часто буває, що водії миряться з малою ефективністю кондиціонера – начебто і холодить, але на сонці в машині все одно спека

Іноді таке буває аж ніяк не через поламки в системі, і ви це можете виправити самі

Варто зазначити, що для повноцінної діагностики кондиціонера, особливо, якщо випадок – не зовсім типовий, потрібне спеціальне, досить дороге устаткування. Таке є не на кожній СТО, тому іноді, в сумнівних випадках, навіть майстри автосервісу починають ремонт, що називається, навмання – по черзі виконуючи всі відомі їм сервісні операції або замінюючи ті чи інші компоненти кліматичної установки.

В принципі автокондиціонер має не так вже й багато компонентів, але він досить примхливий через високу летючість холодоагенту.КондицiонерПанел__управлiння_кондицiонера

Тож, щоб не платити за непотрібні послуги і деталі, власник може сам виконати первинну діагностику – хоча б частково. Отже, починаємо.

Брудний конденсатор (радіатор під капотом)

Великий радіатор кондиціонера, який стоїть перед радіатором системи охолодження двигуна, повинен бути чистим. Проте саме він найчастіше першим забруднюється загиблими комахами, тополиним пухом і пилом. Промивати його треба дуже обережно, несильним струменем води. Також майте на увазі, що часто бруд збирається не з зовнішнього, а зі зворотного боку – між двома радіаторами. Це перешкоджає проходженню повітря, і ефективність кондиціонера різко знижується. На жаль, іноді для усунення цієї проблеми потрібно демонтувати хоча б один радіатор.

Брудний випарник (радіатор в салоні)

Другий теплообмінник кондиціонера зазвичай забивається брудом в машинах, де немає фільтра салонного повітря. Скоринка бруду буває настільки щільною, що потік повітря крізь теплообмінник зовсім припиняється. Щоб позбутися цієї проблеми, треба зняти випарник, а для цього найчастіше потрібно демонтувати торпеду.Радiатори

Брудний фільтр салону

Забитий пилом, листям і залишками комах фільтр зменшує потік повітря, яке охолоджується у випарнику. Тобто обсяг холодного повітря, що надходить в салон, зменшується, через що створюється враження неефективної роботи охолоджувача.

Не вистачає холодоагенту в системі

Це найпоширеніша причина неефективної роботи кондиціонера, але, як правило, такий період триває недовго: фреон (або інший теплоносій) остаточно покине систему, і автоматика буде повністю блокувати включення кондиціонера. Систему потрібно буде заправити заново, але перед тим бажано виявити і усунути причину втрати холодоагенту.

Несправність клапана ТРВ (вентиль)

Терморегулювальний вентиль відповідає за підтримання потрібної температури холодоагенту. Ця деталь виходить з ладу на машинах поважного віку, причому часто відбувається це поступово і непомітно для водія. Клапан – деталь недешева, але замінити її в цілому не важко. При цьому бажано мати обладнання для відбору та подальшої заправки фреону.

Загалом, кондиціонер – це досить примхливий і недешевий прилад. Тому у разі вибору для себе старої машини заздалегідь поцікавтеся, наскільки складний по конструкції і наскільки довговічний кондиціонер у моделі, яку ви збираєтеся купувати. Можливо, вам буде краще переключити свою увагу на іншу модель, де охолоджувач повітря дешевший в рази.

Оскільки є безліч прикладів, коли в цілому не стару і комфортну машину власник експлуатує влітку з відчиненими вікнами – через нестачу коштів на дорогий ремонт кондиціонера.

Як охолодити автомобіль у спеку, коли у нього немає кондиціонера

Дійсно, як же зробити комфортним перебування та поїздку в авто, яке перед цим простояло на спеці з пару годин?

Скажемо одразу: без кондиціонера знизити температуру нижче забортної навряд чи вдасться, але в багатьох випадках і забортна це вже великий успіх. Оскільки в закритому салоні вже через годину-півтори перебування автомобіля на сонці температура досягає 60 градусів. І це при забортних 30 градусах, хоча в Україні трапляються і більш спекотні дні.

Тож пропонуємо вам кілька порад. До того ж жодних особливих хитрощів тут не потрібно – досить лише згадати шкільні уроки фізики та накласти їх на багаторічний досвід експлуатації автомобілів різних типів.

Вікна навстіж!

Спека в салоні – це не просто дискомфорт, висока температура впливає на здатність водія керувати автомобілем: порушується концентрація уваги, підвищується час реакції, раніше приходить втома. Крім того, розігрітий пластик може виділяти ті чи інші речовини, шкідливі для організму. Тому краще не починати рух, коли машина являє собою мобільну сауну. Насамперед потрібно звільнити салон від гарячого повітря, для чого просто відчиніть всі двері, а у хетчбека – ще й багажник. Досить однієї хвилини, навіть якщо не спостерігається і найменшого вітерця, щоб розігріте повітря (його щільність нижче) за рахунок конвекції покинуло ваш салон.

Але в цілому цього недостатньо, оскільки в інтер’єрі залишається ще багато цілком масивних елементів, нагрітих до тих же 60 градусів за Цельсієм – сидіння, торпеда з усією начинкою, килим, оббивка дверей і стелі. Щоб все це охололо, потрібно більше часу і більш-менш помітний рух повітря.

У тінь!

Тому бажано переїхати в тінь або в місце, що продувається хоча б легким вітерцем. Якщо такої можливості немає, нехай машина постоїть з усіма відчиненими дверима хвилин 5-10. Гаряче кермо і сидіння можна протерти мокрою хусткою, – волога охолодить баранку і оббивку крісла так, що їх можна торкатися без побоювання.

А ще, коли у вас немає можливості залишити машину надовго в тіні, все одно намагайтеся захистити її від парникового ефекту – закривайте вікна світловідбивними шторками або підручними засобами: – газетами, великою хусткою, пледом і таким іншим.В_спеку_закрити_лобове_скло

А потім салон ще швидше охолоне в русі, при увімкненій штатній вентиляції та відчинених вікнах. Найефективніше на ходу салон провітрюється, коли відчинені не всі вікна, а «по діагоналі». Дуже ефективний засіб – поворотні кватирки в передніх дверях, що дозволяють створити помітний натиск повітря при невеликій швидкості руху, але, на жаль, на сучасних автомобілях їх рідко зустрінеш.

Вентилятор системи опалення (регулятор температури на мінімум!)

Включіть на максимальні оберти, а регулятор потоків направте в ноги і в обличчя – зазвичай ці канали чинять найменший опір потоку повітря.
Коли температура в салоні зрівняється із забортною, частково прикрийте вікна до комфортного стану – як в плані протягів, так і з погяду акустики, адже на швидкості опущені вікна створюють шум.

Тож, щасливої вам подорожі в теплі краї!

Читайте також: Запоріжці вирушили до дач катерами та автобусами