7 липня у Києві відбулося засідання тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань проведення технічної експертизи будівельних робіт і перевірки ефективності використання бюджетних коштів при будівництві мостових переходів через р. Дніпро в Запоріжжі.

У засіданні комісії взяв участь перший віце-прем’єрка-міністр України Володимир Кістіон, народні депутати, представники запорізької обласної та міської влади, профільних служб і міністерств, громадські працівники. Учасники засідання обговорили проблемні питання, пов’язані з відновленням фінансування і будівництва мостів через р.Дніпро в м.Запоріжжя.

Міська влада готова вкладати значні кошти в найважливіший для Запоріжжя і України об’єкт, заявив під час обговорення міський голова Запоріжжя Володимир Буряк.

– У цьому році ми прийняли безпрецедентне рішення про виділення 40 млн. грн. з бюджету міста для співфінансування будівництва мостових переходів через р. Дніпро в Запоріжжі. Ці гроші вже зарезервовані в міському бюджеті. За останні роки вперше з міського бюджету Запоріжжя виділяється така рекордна сума на будівництво інфраструктурного об’єкта, який має загальнодержавне значення. 40 млн. грн. – Це в 8 разів більше коштів, ніж вклав за всі роки будівництва місто в цей об’єкт, – підкреслив міський голова Володимир Буряк.

Однак відновлювати процес будівництва мостів необхідно з повною і всебічної оцінки технічного та фінансового стану об’єкта, вважає мер Запоріжжя.

– В останній раз оцінка вартості об’єкта проводилася ще в 2009 році, коли складався новий титул. Скільки необхідно коштів для того, щоб закінчити роботи за нинішніми цінами? Цього ніхто не рахував. Щоб розуміти, куди нам рухатися далі, ми повинні провести повний технічний і фінансовий аудит об’єкта. І ці роботи повинні бути проведені за кошти державного бюджету. Запорожці давно заробили собі на мости. Держава повинна віддати борги Запоріжжю і добудувати їх, – вважає Володимир Буряк.

Крім того, слід вирішити питання вантажопідйомного плавучого крану.

Використання плав крану для перевезення і монтажу негабаритних блоків при будівництві мостів передбачено розпорядженням КМУ №794-р від 28.10.2004 р.

Розпорядженням КМУ №286-р від 24.02.2010 затверджено скоригований титул будови, де окремим рядком передбачено витрати на плав кран – 197,344 млн. грн..

Пунктом 4 цього розпорядження надано доручення Міністерству транспорту та зв’язку разом із Запорізькою міською радою після закінчення будівництва забезпечити передачу плав крану у державну власність з віднесенням його до сфери управління Міністерства.

У 2011 році при передачі об’єкту з комунальної власності у державну Служба автомобільних доріг не прийняла на свій баланс фактично виконані роботи з будівництва плав крану, що складає близька 40% від його вартості.

Наразі недобудований плав кран знаходиться на території виробника – ПАТ «Севморзавод» (м. Севастополь), а витрати його незавершеного будівництва у розмірі 79,56 млн. грн.. обліковуються на балансі КП «Управління капітального будівництва».

ПАТ «Мостобуд» також має повернути кошти невідпрацьованого авансу на будівництво автомагістралі.

Договір підряду між виконкомом Запорізької міської ради, КП «УКБ» та ПАТ «Мостобуд» на виконання робіт по об’єкту «Будівництво автотранспортної магістралі через р. Дніпро» було укладено 23.12.2004 року.

В рамках цього договору КП «УКБ» перерахувало ПАТ «Мостобуд» аванс, який в установлений термін був невідпрацьований. Сума невідпрацьованого авансу склала 69 971 212, 48 грн.

З метою повернення до бюджету зазначеної суми КП «УКБ» зверталося до суду, органів прокуратури, безпосередньо до ПАТ «Мостобуд», зокрема, з вимогою повернути незавершене будівництво плав крану.

Але повернути кошти у повному обсязі так і не вдалося.

Отже, протягом тривалого періоду часу ПАТ «Мостобуд» без належних правових підстав користується бюджетними коштами в значних розмірах, відмовляється передати на баланс незавершене будівництво плав крану, на будівництво якого було витрачено бюджетні кошти.

З вимогою провести перевірку цих фактів міське «Управління комунального будівництва» зверталося до генпрокурора Махніцького, та генпрокурора Шокіна.

На останнє звернення міській владі відповіли, що воно було скеровано до Державної фінансової інспекції. Також прокуратурою Запорізької області надано доручення прокурору м. Запоріжжя провести перевірку фактів, викладених у звернені «Управління капітального будівництва».

Також КП «УКБ» двічі зверталося до Господарського суду м. Києва з заявою про порушення справи про банкрутство ПАТ «Мостобуд».

У жовтні 2015 року ПАТ «Мостобуд» добровільно сплатило 414 тис. грн.. боргу. Таким чином було виконано рішення господарського суду м. Києва від 15.01.2013. У зв’язку з цим ухвалою від 17.11.2015 провадження у справі про банкрутство ПАТ «Мостобуд» закрито.

Ці факти, на думку Володимира Буряка, потребують ретельного дослідження з боку правоохоронних органів і відповідної правової оцінки щодо питання використання бюджетних коштів, котрі мали бути витрачені на будівництво запорізьких мостів.

В цьому питанні міська влада також покладається на роботу вашої Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України, яка ставила за мету перевірити ефективність використання бюджетних коштів на будівництві цього дуже важливого для Запоріжжя об’єкту.

Віце-прем’єр-міністр України Володимир Кістіон пообіцяв міській владі Запоріжжя сприяння у вирішенні зазначених проблем. Також було прийнято рішення про проведення на наступному тижні в Запоріжжі наради за участю представників обласної Служби автомобільних доріг, на якому буде розроблена дорожня карта спільних дій для відновлення будівельних робіт на мостових переходах через р. Дніпро.