Продовжуються роботи по реконструкції основних шляхів та магістралей Запоріжжя. Міська влада вважає це пріоритетними напрямками в розвитку міської інфраструктури. Черговий такий об’єкт – пішохідний міст та шляхопровід на проспекті Металургів, який з’єднує Заводський район з центром міста. Своєчасно розпочата робота дозволила уникнути аварійної ситуації та запобігти людським жертвам
Учора міський голова Володимир Буряк провів на об’єкті виїзну нараду. З’ясувалося, пішохідний перехід відкриють за два тижні – він майже готовий. А от із шляхопроводом, по якому курсує транспорт, виникли складнощі, він потребує корегування початкового проекту реконструкції.
Підрядники, представники «Управління капітального будівництва» доповіли про хід виконання робіт, існуючі проблемні питання та шляхи їх вирішення.
Щодо реконструкції пішохідного мосту, то вона стартувала на початку липня, зараз робітники приступили до асфальтування. За цей час підрядник виконав демонтажні роботи, усунув дефекти і руйнування залізобетонної конструкції, забетонував основу під укладання асфальту.
– По пішохідному мосту питань немає. Протягом двох тижнів роботи завершаться, і ми відкриємо міст для пішоходів. Встановимо і тимчасові огорожі, щоб автомобілі на нього не заїжджали, – зазначив Володимир Буряк.
Ситуація з автодорожньою частиною шляхопроводу складніша. Після початку робіт з’ясувалося, що під знятим асфальтом немає ґрунту. Шляхопровід стоїть на пливуні. Під асфальтом на глибині понад 2 метри твердого ґрунту ще не знайдено. Тепер, щоб зведена конструкція була надійною, треба вбивати палі. Можливо, для цього прийдеться перекривати рух транспорту.
– Фактично ґрунту під шляхопроводом немає. Є пливун. Для того, щоб вирішити цю проблему, необхідно встановити близько вісімдесяти буронабивних паль, забезпечивши шляхопроводу необхідну стійкість. Це потрібно робити, щоб більше не повертатися до питання, – сказав Володимир Буряк.
Нагадаємо, коли почалися ремонтні роботи, паспорту споруди не знайшли. Дослідний центр зробив обстеження, але, як кажуть, «не виходячи із кабінету». Те, що на папері і те, що є в реальності – дуже різниться.
Ускладнюється питання тим, що це досить жвава ділянка, по якій рухається велика кількість транспорту. Це не тільки автомобілі, але й громадський транспорт – автобуси, тролейбуси. Рух транспорту треба буде перекривати мінімум на місяць. Тому остаточного рішення ще не прийнято. Спеціалісти оголосили приблизну суму, на яку подорожчає проект, якщо застосовуватимуть палі.
– Доручив опрацювати два варіанти виконання робіт по встановленню буронабивних паль. Один – з перекриттям руху транспорту, другий – без. У першому випадку вартість робіт буде меншою, однак при цьому ми створимо незручності для городян, – заявив Володимир Буряк.
За словами міського голови, питання потребує глибокого обміркування. Річ у турботі про мешканців міста, нинішніх та майбутніх.
– Якщо ми вже взялися за реконструкцію, то треба зробити якісно, щоб шляхопровід слугував без руйнувань років 50-100 і залишився нашим нащадкам, – наголосив він.
У зв’язку з новими обставинами, поки рано говорити про терміни завершення ремонту. Однак головне – виконати роботи якісно, запобігти руйнуванню шляхопроводу, забезпечити безпеку городян.
До речі, при реконструкції шляхопроводу також намічено усунення дефектів і руйнувань обелісків мосту, залізобетонних конструкцій тунелю, заміна асфальтобетонного покриття проїжджої частини, перебудова тролейбусної контактної мережі, заміна світильників вуличного освітлення.
Реконструкція шляхопроводу – один з елементів реалізації міської програми розвитку міської інфраструктури. В її рамках значна увага приділяється важливим дорожнім розв’язкам з великою кількістю транспорту. Серед них також шляхопровід на вулиці Калібровій, вулиця Земського лікаря Лукашевича, Прибережна магістраль.