Чимало автолюбителів цікавляться купівлею автомобілів з Америки та Європи, які за ціною бувають нижчі за аналогічні в Україні
У наш час придбати автомобіль із самісеньких США нема ніяких проблем, достатньо зайти на потрібний сайт і одним кліком мишки зробити замовлення. Через півтора-два місяці отримаєте з-за океану те, що просили. Але, як показує досвід українських покупців, аукціон авто у США – це завжди лотерея, в якій можна як програти, так і «пройти в дамки».
Де в авто ватерлінія?
З Америки можна придбати техніку будь-яку – від легковиків, джипів і muscle car’ів до мотоциклів, тракторів та навіть човнів. Американські аукціонні паркінги – справжній клондайк для фанатів автомобільної техніки. До того ж дані про кожну одиницю транспорту є на сайті компанії. По VIN-коду авто легко прослідкувати всю його історію (пробіг, зміну власника, ДТП, проходження ТО, аж до заміни масла, фільтрів і т.д.) і початкову ціну.
Кожен може купити машину, взявши участь в аукціоні і запропонувавши суму більше.
Там є багато машин після ДТП із незначними пошкодженнями, а є і такі, що зовні виглядають, як нові. Але це може бути автомобіль-«потопельник». Коли відчиняєш двері салону розумієш це по сильному прілому запаху. Хоча американці часто цього і не приховують, залишаючи написи на склі чи корпусі таких авто – «flood» (повінь).
Тобто, машина була затоплена водою, і таких «потопельників» у США дуже багато. Адже величезні території країни стабільно страждають від природних катаклізмів – частих торнадо та повеней.
Проте утоплену машину, яка раніше коштувала, наприклад, 50 тис. дол., можна придбати в 5 разів дешевше. Перед аукціоном її, звичайно, вичищають, висушують, провітрюють, щоб позбутися болотного запаху.
Подальший розвиток подій з цим авто залежить від вашої вдачі та ступеня пошкоджень автівки. Проте, фахівці не рекомендують брати автомобіль, який було затоплено вище капоту. Деякі страхові компанії навіть вказують маркерами на корпусі рівень «ватерлінії». Якщо ви купили «потопельника» безпосередньо з аукціону або через посередника, то інформацію про його затоплення від вас не приховають. До речі, американський посередник-фахівець обійдеться вам десь у додаткові 200 дол., але він проведе професійну експертизу і проконтролює як слід. А якщо ж будете брати авто, скажімо, в Запоріжжі на місцевому ринку, то вам, звичайно, ніхто не розповість ані про «ватерлінію», ані про те, що воно взагалі було під водою (включайте свій нюх).
Варто зазначити, що весь цей американський авто-секонд-хенд став активно ввозитись в Україну тисячами із середини 2016 року, коли прийняли закон, що істотно знижував акцизний збір на імпорт старих автомобілів. «Потопельників» переважно скуповують для подальшого «розпилу», щоб потім продавати частини кузова і запчастини.
Цікаво, що навіть американські авто, що потрапляють в Україну, набагато екологічніше «євроблях». Як правило, вони відповідають стандарту Евро5. У той час, як законодавчо в Україну можна ввозити куди менш екологічний транспорт, який відповідає стандарту Євро2.
А що з «євробляхами»?
Початок 2020 року обіцяв великі неприємності водіям нерозмитнених автомобілів, або як їх називають, «євробляхи». Прямо з 1 січня поліція мала би перевіряти всі машини з іноземною реєстрацією, а у разі виявлення простроченого тимчасового чи транзитного ввезення мали б накладати штрафи у розмірі 170 тис. грн та застосовувати вилучення автівок із «чужими» номерами. Проте інформації про «облави» на «євробляхи» наразі немає, обурень від водіїв «єврономерів» щодо тотального штрафування – теж. Зрештою, немає й на дорогах стільки «євроблях», як це було рік чи два тому – не те щоб вони зникли цілком, однак ситуації де б половина будь-якої міської стоянки була зайнята «поляками» з «литовцями» вже теж не зустріти. Хоча запоріжці так само охоче купують «бляхи» у країнах ЄС. Наприклад, того ж VW Golf можна придбати за 2-2,5 тис. євро. Плюс комісійні посереднику 500-700 євро. Вартість оформлення залежить від віку авто та об’єму двигуна.
Можливо, краще вже електромобіль?
А може, ну їх ці бензинові та дизельні застарілі двигуни і час вже придбати собі, скажімо, новеньку Теслу? Наприклад, Tesla Model S, яка випускається ще з 2012 року за ціною від 17 тис. дол.. Цей ліфтбек має потужність аж 762 кінські сили і розгін до сотні кілометрів лише за 2,6 секунди. А ще він має автопілот і в економному режимі без дозарядки може проїхати близько 600 км.
Дорого? Тоді беріть народний для США та Європи електромобіль Nissan Leaf. Щоправда, запас ходу там лише від 80 до 160 км, але ж, і ціна 7,5 тис. дол..
А є авто взагалі, майже даром. Наприклад, SMART FORTWO PURE – його ви можете придбати на тому ж аукціоні в США всього за 1,2 тис. дол..
Вважаєте, в Україні є інша проблема – мало де можна зарядити на заправках електромобіль. Так ні – на карті електричних заправок в Запоріжжі їх 36, ще 17 в області і сотні по Україні.
До речі, розмитнення такого авто рівне нулю, оскільки на електромобілі скасовані не тільки мита, а й ПДВ, і акциз. Ці платежі не поширюються до 2022 року.
А ось на бензинові та дизельні автівки мито все ще залишається драконівським. Наприклад, якщо ви хочете ввезти з країн ЄС 10-річне авто вартістю 1 тис. дол., то загальна сума з розмитненням буде дорівнювати 2180 дол.. З них ПДВ 363 дол., мито 100 дол. (згідно із законом «Митний тариф України», ввізне мито становить 10% від суми митної вартості ТЗ) і левову частку займає акциз – 717 дол.. А ще є внесок в пенсійний фонд – 54 дол.
Тож лише вам вибирати, на якій машині їздити.
Читайте також: У кого в Запорізькій області найвищі зарплати