Коронавірусні реалії та карантинні обмеження змусили українців купувати продукти в супермаркетахвіддаючи їм перевагу над базарами з розуміння безпеки, асортименту та цін

Проте є вірні прихильники ринківзакохані в атмосферу традиційного базару«Запорозька Січ» запитала у запоріжцівде вони зараз частіше купують продуктиі чому.

Коли навесні було оголошено повний локдаунв різних куточках країни фермери та аграрії просто не збирали урожай з полівбо не було де його продатиПевний час люди змушені були купувати продукти лише у супермаркетахякі почали підвищувати ціникористуючись своїм монопольним становищем на продуктовому ринкуКоли ринки відновили роботувони швидко перелаштувати свої правила та запровадити усі заходи безпекиАле повернути свого покупця в тому обсязіщо був до пандеміївже складноЛюди звикли до магазиніва дехто просто береже себе від інфекції і не хоче йти в місце великого скупчення людейяким є ринок.

Наше опитування показалощо свої прихильники у базарів залишилисяале у великих магазинів прихильників всетаки більшеПроте слід зауважитищо цей матеріал не є соціологічним опитуванняма лише вивченням думок запоріжців.buhgalterskij-uchet-na-predpriyatiyah-roznichnoj-torgovli-1000х615

Для України закриття ринків – це фактично банкрутство для переважної кількості виробниківТому що 80% невеликих фермерськихаграрних господарств реалізують свою продукцію на ринкахТоді як у країнах ЄСнавіть у сусідній Польщівиробники створюють кооперації та мають змогу увійти до великих торговельних мереж.

Чим супермаркети перетягують покупців з базарів?

Про свої вподобання в закупівлі продуктів нам розповіли самі запоріжці.

У пенсіонерки Людмили Миколаївни наповненням холодильника завжди займався чоловікРобив він це виключно на базарахВ нього там були «свої» продавціу яких завжди гарний товарАле коронавірус дуже налякав літніх людей і все змінив в їхньому сімейному укладі життяЗараз подружжя ходить за продуктами виключно до магазинівКажутьщо радіють акціям та знижкампроте дуже скучили за домашнім сироммолоком та сметаноюякі можна купити лише на базаріАле поки триватиме карантинвони туди ані ногоюДо того ж скасували безплатний проїзд для пенсіонеріва це теж важливо.

45-річна швачка Тетяна кажещо на ринки не ходить вже багато роківі коронавірус тут ні до чогоВона купує продукти в популярних супермаркетахвишукуючи акції на потрібні товариЖінка вважаєщо таким чином вона економить – і грошіі свій час.

Домогосподарка Наталія купує продукти і в супермаркетіі на ринкув першому завжди можна знайти акційний товара на базарі приємний сам процес спілкування з продавцями«Взагаліто на ринку люди привітнішізавжди порадятьщо смакуватиме кращещо свіжішеБа більшена ринку багато домашньої продукціїа у супермаркеті одна хімія»– зазначила вона.

Юрист Ірина поділиласящо буває на оптовому овочевому базарі раз на рік – восениколи закупає для своєї родини на зиму картоплюморквуцибулюКожен день вона заходить за продуктами до магазинівщо по дорозі до її дому«На відміну від базарутут теплочистокомфортноНіхто не обважитьне буде скандалитигрубіянитиЗнову жякість товарів гарантована»– розповіла жінка.

Тренер оздоровчої гімнастики Лариса відвідує Критий ринок виключно коли їй треба купити улюблений чайкаву або оливкову оліюВивчивши пропозиціївона дійшла висновкутещо їй потрібнов супермаркетах коштує набагато дорожче.

Молодий пенсіонер Олександр Петрович розповівщо на базар виходить лише за чимось екзотичнимчого не купиш в супермаркетіНаприкладза домашньою качкою чи гускоюсвіжою рибою із бочокдомашнім медомякий купує багато років у одного й того ж продавцяВлітку і восени чоловік любить купувати на ринку фрукти та овочі у дачниківНа його думкутут вони все ж таки смачніші та екологічнішініж в магазинах.

Покупки в Інтернеті

До речіпандемія коронавірусу призвела до такої тенденціїщо українці все більше стали купувати товариу тому числі і продукти харчуванняв онлайнмагазинах.

Як свідчать результати дослідження GfK та OLX, кожен третій Інтернеткористувач в Україні купує товари онлайнблизько 82% при цьому здійснювали від до 20 покупок в мережі за останній ріка ще 17% – понад 20. До ТОП товарівякі купували найчастішепотрапилипобутова техніка – 45%, одяг – 43%, косметичні товари і парфумерія – 37%.71_main

Всі українські торговельні мережі констатують суттєве збільшення онлайнзамовленьУ сервісі доставки продуктів із супермаркетів Zakaz.ua (він співпрацює з мережами магазинів Metro, АшанФуршет Novus і МегаМаркеткажутьщо під час жорсткого карантину в середньому щохвилини в систему надходило одне замовлення.

Читайте також: