Рух ЧЕСНО втретє дослідив відкритість місцевих рад в Україні за 2023 рік.

Критеріями оцінювання стали 11 маркерних питань, серед яких наявність анонсів про проведення сесій та засідань комітетів, публікація порядків денних, проєктів рішень, протоколів та відеозаписів засідань. У 2023 році низький бал відкритості отримала лише одна міськрада — Запорізька.

На жаль, цей показник не покращується протягом останніх двох років, що було зафіксовано у попередніх хвилях дослідження Руху ЧЕСНО.

Рада не публікує розпорядження про скликання сесії, порядки денні, проєкти рішень, протоколи та не транслює засідання.

Очолює раду, нагадаємо, в. о. голови — секретар ради Анатолій Куртєв.У подальших публікаціях – про діяльність бездіяльність Запорізької обласної ради.

Що ж до відкритості Запорізької обласної ради, то оцініти його рівень складно, адже за 2023 рік через відсутність кворуму депутатів не відбулося жодного засідання.

Запорізька обласна рада надала посилання засідання, що відбулися наприкінці 2022 року, проте оцінка відкритості ради у 2023 році на основі попередніх результатів роботи не підпадає під методологію Руху ЧЕСНО, – пишуть експерти.

Нагадаємо, що кілька днів тому Комітет з питань оборони рекомендував ВРУ призупинити повноваження Запорізької облради до кінця війни.

Усі повноваження перейдуть до голови Запорізької обласної військової адміністрації. Підставою для такого рішення стала відсутність кворуму для проведення сесійних засідань.

Чому відкритість рад є важливим чинником?

  • Міські та облради мають повноваження для вирішення значного переліку питань, що впливають на життя громадян. Тому відкритість їхньої роботи є першим кроком до налагодження діалогу на місцях.
  • В умовах війни і нових загроз якісна взаємодія суспільства та влади має особливе значення.
  • Як демонструє дослідження місцевих петицій, громадяни активно використовують інструменти участі та найчастіше порушують питання, які є суспільно значущими й потребують реакції місцевих рад.
  • Відкритість роботи в цій темі — запорука ефективного управління.