У соцмережах з’явилася інформація, що запоріжцям доводиться довго чекати в поліклініках під кабінетами вузьких фахівців
«ЗС» з’ясувала, що така проблема справді існує. Проте винуватцями такого стану речей є не запорізькі лікарі, а система електронних направлень
Нова система запроваджена в Україні згідно 2 етапу реформування медицини. Таку недосконалу електронну систему впроваджено розробниками цієї реформи та Національною службою здоров’я України.
Нагадаємо, з 1 липня пацієнт, якому потрібно потрапити до вузького спеціаліста, повинен взяти направлення у свого сімейного лікаря. Видаються тільки електронні направлення, а виписують їх лікарі у спеціальній Медичній інформаційній системі (МІС). Через неї медустанови можуть також вести електронну карту пацієнта, організовувати онлайн-запис до лікаря, вести медичну документацію.
Зараз практично всі запорізькі лікарі нарікають на роботу електронної системи eHealth. Основне навантаження на неї йде з 8:00 до 16:00 по всій Україні, і система просто не справляється з такою кількістю запитів. Лікарі іноді годинами не можуть знайти електронну декларацію, потім перенести інформацію в систему. Тож пацієнтам теж доводиться чекати, коли лікар оформить електронне направлення до фахівця або у стаціонар.
Дійшло до того, що лікарі приходять на роботу на 7 ранку, щоб, поки немає навантаження в системі, заповнити історію хвороби пацієнтів, дехто залишається працювати після роботи.
Правду кажучи, вчиняють лікарі так, тому що мають фінансову зацікавленість. Через те, що в основу 2 етапу реформи медицини покладено систему «гроші ходять за пацієнтом», лікар отримує зарплату за кількістю пролікованих випадків або прийнятих пацієнтів. Тож лікарю вигідно, щоб у систему було внесено усіх пацієнтів, яких він проконсультував.
Читайте також: Як запорізьким батькам отримати компенсацію за бебі-бокси