Ще рік тому Запорізький електровозо-ремонтний завод був на стадії банкрутства, тож 26 червня 2015 року, коли новим керівником цього колись потужного промгіганта призначили „варяга” Олега Винника, мало хто зі старожилів вірив у швидкі зміни на краще. Та сталося, здавалося б, неможливе. Завод вже розрахувався з багатомільйонними боргами, заробітки піднялися в рази, робітники зітхнули з полегшенням.

– Відбулися грандіозні зміни,- говорить голова первинної профспілкової організації ПАТ „Запорізький електровозоремонтний завод” Володимир Батюнін, людина літня, який, пригадую, найбільше сумнівався в новому керівнику, не з місцевих, що той зможе підняти завод з прірви.- З червня завод постійно додає, і ми зараз вийшли на належний рівень. Це – без зайвих слів, щоб не наврочити.

Володимир Сергійович також похвалився, що вони вчасно отримують зарплатню в повному обсязі, всі соціальні вимоги виконуються, заводчани добре працюють і відпочивають. У травні приймуть новий колдоговір. Зараз ремонтують кімнати відпочинку, гуртожиток, життя налагоджується. Ніяк не може нарадуватися профорг, що робітники нарешті, після колишніж дво- та триденок, перейшли на повноцінний робочий тиждень. Крім хорошої зарплатні, частина заробітку йде на соціальні потреби.

Новий очільник електровозоремонтного заводу почав розповідь з приємних новин, що зараз його підприємство працює сім днів на тиждень у дві зміни. Завод отримав додаткові замовлення та фінансування. Приміром, у першому півріччі минулого року було виготовлено чотири електровоза, другому – вже 27. Коли він вперше прибув на завод, кредиторська заборгованість сягала 100 млн. грн., на заводському рахунку було 50 гривень, більшість працювали три дні на тиждень, а дехто – день. Було дев’ять мільйонів гривень заборгованості по зарплаті, п’ять мільйонів – по електроенергії. Завод впевнено банкрутів. Тож перше, що зробила його команда – забезпечили завод замовленнями. Відтак зарплата виросла з 1,2 тис.грн. до шести. Тут вперше стали ремонтувати трамваї. Керівник Укрзалізниці Олександр Завгородній дозволив передоплату, щоб набрати обертів. Раніше закупівельні ціни у рази перевищували середньоринкові – до 254 відсотків. Тобто рівень корупції тут зашкалював. Закупівельні ціни вдалося зменшити на 20-30 відсотків по ста позиціях, а оборотні кошти пішли на розвиток виробництва. Відтак провели в Запоріжжі форум за участі керівників Укрзалізниці, Міністерства й місцевої влади, на якому уклали кілька нових контрактів на постачання продукції місцевих виробників(раніше 80 відсотків комплектуючих були російськими) Запоріжжя та сусіднього Дніпропетровська. Таким чином, минулого року на заводі відремонтовано 31 електровоз, цьогорік планують – 78 та в півтора рази збільшили виробництво запчастин. Зараз додатково набирають 150 фахівців: зварювальників, слюсарів, фрезерувальників, майстрів тощо. При цьому планують підняти середню зарплату до семи-восьми тисяч гривень, тоді як вже зараз токарі та фрезерувальники отримують до 10 тис.грн. на руки.

Станом на сьогодні (розмова була 4 квітня) підприємство працює стабільно, п’ять днів на тиждень, у дві зміни, зарплату робітники отримують вчасно,. Щойно впровадили у виробництво нові енергозберігаючі технології, що дозволили зекономити 14 млн. грн. в опалювальний період.

Для довідки: Винник Олег Миколайович раніше працював головою правління Горлівського авторемзаводу – на базі шасі „Мерседес”, „Вольво” і „Сузукі” виготовляв самоскиди, фургони, „термоси” тощо. Відтак у 2011 році став директором Дніпровського автобусного заводу в Дніпродзержинську,запустив виробництво після трирічного простою. Першими випустили п”ять міських 12-метрових сучасних автобусів, відтак – нові „А 183 ДЗ” стандарту „Євро-3”, створив пілотний зразок реанімобіля „Швидкої медичної допомоги”. У 2015 році виграв конкурс Мін-інфраструктури, йому запропонували на вибір Запорізький електровозо- чи Дніпропетровський тепловозоремонтний. Обрав запорізький, де ситуція була значно складнішою.

Автор: Євген ПАНТЕЛЕЄВ