Міста країни потерпають від великої кількості проблем сфери охорони навколишнього середовища
Важелі впливу знаходяться в руках центральної влади. Але вона не йде назустріч вимогам громад, які мають самостійно контролювати підприємства-забруднювачі повітря, води, ґрунту, проводити раптові перевірки тощо. І вкотре ВР не прийняла закони, на які дуже чекали українці.
Верховна Рада України 15 липня розглядала (але не прийняла) низку надважливих екологічних законопроєктів. Зокрема законопроєкт №4167 «Про запобігання, зменшення та контроль промислового забруднення», який мав би привести до зменшення викидів забруднювальних речовин в атмосферне повітря, скидів стічних вод із концентраціями забруднювальних речовин.
У пояснювальній записці до законопроєкту йдеться про те, що «законодавством передбачена видача дозволів на викиди забруднювальних речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, спеціальне водокористування, здійснення операцій у сфері поводження з відходами – документів дозвільного характеру у сфері охорони навколишнього природного середовища. Такий підхід не дає змоги враховувати кумулятивний вплив, що здійснює суб’єкт господарювання на навколишнє природне середовище, частково залишаючи поза увагою питання, пов’язані з охороною ґрунтів та забрудненням підземних вод, ефективним споживанням енергії та сировини, умовами виведення з експлуатації та відновленням території промислового майданчика до безпечного екологічного стану.
Недостатній рівень здійснення контролю з боку держави за виконанням умов документів дозвільного характеру у сфері охорони навколишнього природного середовища та недієвий механізм забезпечення дотримання виконання вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища не заохочують суб’єктів господарювання до збільшення інвестицій у природоохоронні заходи».
Проєктом Закону визначалися основні вимоги до інтегрованого довкільного дозволу, перелік видів діяльності, які вимагають отримання інтегрованого довкільного дозволу, процедура видачі інтегрованого довкільного дозволу, підстави відмови у видачі інтегрованого довкільного дозволу, підстави та порядок зупинення та анулювання інтегрованого довкільного дозволу, підстави та порядок внесення змін до інтегрованого довкільного дозволу, вимоги до реєстру інтегрованих довкільних дозволів, особливості моніторингу викидів та контролю суб’єктів господарювання, які отримали інтегрований довкільний дозвіл. Таким чином, проєкт Закону мав впровадити інтегровані підходи у питаннях дозвільної діяльності та контролю забруднення, що виникає в результаті промислової діяльності, та захистити кожного мешканця міст, де працює багато підприємств.
Реалізація Закону не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України. Але його не прийняли. «За» проголосували лише 193 народних депутати, «проти» – 1, утрималися – 48, зовсім не голосували – 48.
Читайте також: Запоріжжя готується до Еко Форуму-2021