Ми продовжуємо тематичний діалог патріотичної спрямованості між дітьми різних регіонів України. І цього разу до нього приєдналась школа-інтернат міста Долина (Івано-Франківська область).

Отже, запорізькі школярі гімназії №27 запитують, діти спеціалізованої школи-інтернат  відповідають.

  1. Як проходить дозвілля вихідного дня випускників 9 класу? Сорокіна О.

– Дозвілля вихідного дня я намагаюсь провести з насолодою – читаю різноманітну літературу. Саме читання допомогло мені знайти велику кількість друзів. Також я займаюсь танцями. Багатогодинні репетиції у студії приносять надзвичайно багато емоцій та задоволення, – Новосельська Софія, 9-А клас.

  1. Які діалектні слова, вирази є поширеними серед вашої розмовно-побутової лексики? – Поліна, 11 клас.

– У нас на Долинщині панує бойківський говір. Найпоширенішими словами та виразами є: бігме (їй-богу), когут (півень), стрий (дядько по батькові), вуйко (дядько по матері), нанашко (хресний тато), кептар (кожух), скот (худоба), жалива (кропива), студня (колодязь) та багато інших. А щоб краще ознайомитись із нашим діалектом, то запрошуємо тебе до нас на літні канікули! – Литвак Вікторія, 11-А клас.

  1. Які види промисловості розвинено в вашому місті і як це

впливає на розвиток інфраструктури? Остапенко Максим.

– Більше півстоліття минуло з тих пір, як 30 серпня 1950 року на околиці Долини із свердловини №1 вдарив потужний нафтовий фонтан, підтвердивши прогнози геологів про те, що Долинська земля багата не тільки добірними лісами, соляними джерелами, а й потужними родовищами «чорного золота». Нафтогазовидобувне управління “Долинанафтогаз” виросло в сучасне підприємство з розгалуженою виробничою і соціальною інфраструктурою. У місті також є кілька підприємств легкої та харчової промисловості. В Україні та далеко за її межами відома група компаній «Солодка Долина», що спеціалізується на виготовленні кондитерських виробів. ФГ «ЕКО-Карпати» вирощує овець та кіз, займається виробництвом сирів. У районі працює завод з виробництва мінеральних вод ТзОВ «Мізунь», ТзОВ «Карпатські джерела».

У місті Долина та Долинському районі інфраструктура, орієнтована також на туристичну індустрію. Функціонує кілька відомих санаторних закладів і туристичних маршрутів, – Олена  Андрейко, 9-А клас.

  1. Чи цікавитесь ви сучасними подіями в Україні, чи допомагаєте бійцям АТО в Авдіївці, щоб ви хотіли їм побажати? – актив 10-А класу.

– Сучасні події в Україні нікого не залишають байдужими. Не відомо, як кожен у глибині душі усвідомлює те, що коїться зараз на сході. Проте ми, учні 11-Б класу, завжди проявляємо єдність, коли мова заходить про наших героїв із зони АТО. Ми стараємося прямим чином допомагати бійцям. Не так давно відсилали до Авдіївки найнеобхідніші речі для прожиття. Сподіваємося, що ті дрібниці, які ми змогли купити або ж навіть приносили з дому, допомогли покращити хоч на декілька днів умови хлопців. Проте, разом із харчами та різними речами відсилали і свої листи. Єдине, що ми усі їм щиро бажаємо, то це повернутися додому живими й неушкодженими, як би це банально не звучало! Адже кожного бійця вдома чекає мама, дружина, дівчина, діти… – Кудибин Людмила, 11-Б клас.

  1. Який твій улюблений предмет і чим він тобі подобається? Самкова Діана, 10 клас.

– За життя кожен учень мимоволі є глядачем, співавтором або актором не однієї шкільної вистави, яка називається коротко, стисло і глибоко – урок. Багато вчителів і шкільних предметів, серед яких до вподоби лише один – єдиний – найважливіший, обраний, доленосний. Для мене таким уроком є українська мова. Це улюблений предмет, бо сприймаю його як частку свого майбутнього. Хочу стати юристом, стояти на сторожі закону. Ми вчимося правильно, чітко оформлювати свої думки, не ігноруючи законів граматики опираючись на приклади з художньої літератури, – Гнот Анна.

  1. Чи є у вашому місті молодіжні організації? Чим воні цікаві? Негрєєва Арина, 11 клас.

– Зараз молодіжний рух став важливим чинником у суспільному і політичному житті держави. От і молодь нашого міста не стоїть осторонь – у неї з’явився більший суспільний інтерес до внутрішньої і зовнішньої політики держави. Зокрема, я є представником своєї школи у Долинській районній школі лідерів. Її метою є формування активних лідерів учнівського самоврядування з глибоко усвідомленого громадянського руху, почуттям відповідальності, здатних до самоаналізу і самовиховання. Я щаслива, що мені випав цей шанс, – Мицак Анна, 11-А клас.

  1. Як в Долині вирішується екологічна проблема, чи беруть у цьому участь школярі? Шутова Олександра

– Долина – мальовниче містечко і щоб воно таким залишалось, місцеві роблять багато чого: укріплюються береги річок, відновлюються закинуті джерела, насаджуються парки та інше. Але є і проблеми. Так, на сьогоднішній день найбільше турбує забруднення річок та лісів сміттям. Учні нашої школи неодноразово прибирали зони відпочинку в урочищі  Шандра. Також мене дуже насторожує стихійне сміттєзвалище в селі Тростянець, де проживає моя бабуся. Ще одне питання, яке дуже хвилює мене і моїх однолітків – це вирубка лісів. Ми з однокласниками приймаємо участь в акціях по насадженню дерев. Минулого року біля школи ми посадили «Алею миру». Дуже хочеться, щоб завжди чиста  Долина була окрасою Прикарпаття, щоб був у нас зелений ліс, чисті ріки та свіже повітря, і щоб приїжджали до нас діти зі Сходу України, – Савчук Святослав, 9-А клас.

Дякуємо за змістовні відповіді та цікаві запитання. Нагадуємо, що розмова продовжується, у діалозі можуть брати участь всі бажаючі школярі.