Законодавством значно обмежені повноваження органів місцевого самоврядування у вирішенні основних екологічних проблем

Про це «Запорозькій Січі» розповів радник міського голови Запоріжжя Валерій Еделєв. За його словами, практика напрацювань міської влади у сфері охорони навколишнього середовища показує, що на сьогодні існує достатня кількість державних нормативно-правових актів, які потребують внесення відповідних змін для посилення ролі виконавчих органів влади та органів місцевого самоврядування у сфері охорони довкілля.

– Промислове Запоріжжя, яке складається з найбільш екологічно небезпечних галузей, було сформоване ще на початку минулого століття. Таке навантаження неминуче призводить до забруднення навколишнього сере­довища міста, – каже радник міського голови.

Екологічні проблеми, що існують в місті, є досить складними у вирішенні, вважає Валерій Еделєв. Проте, згідно з чинним законодавством, повноваження органів місцевого самоврядування значно обмежені в цій сфері.

– Ми неодноразово зверталися до Верховної Ради та Кабміну із питанням внесення змін до законодавства в сфері охорони навколишнього середовища, але марно. Наприклад, місцеві органи влади не мають права навіть зайти з перевіркою на підприємство. Також немає визначених законодавством повноважень брати участь у процесі видачі дозволів для промислових підприємств-основних забруднювачів атмосферного повітря міста, зокрема, щодо планування заходів зі скорочення викидів для покращення стану повітря міст,– констатує Валерій Еделєв.

Радник міського голови вважає серйозним досягненням, що в Запоріжжі працює мобільна еколабраторія.

– Проте відпрацювати у повному обсязі ту інформацію, яку вона видає, поки не уявляться можливим, адже процедура проведення позапланових перевірок підприємств суттєво ускладнена, – сказав Валерій Еделєв.

Він зазначив, що, наприклад, навіть контролюючі служби можуть проводити позапланові перевірки підприємств лише за наявності згоди центрального органу виконавчої влади.

– Наразі, відповідно до законодавства, процедура проведення позапланових перевірок підприємств суттєво ускладнена та обмежені їхні підстави. Підставою для здійснення позапланових заходів є звернення фізичних та юридичних осіб про порушення суб’єктом господарювання вимог законодавства. Але ж позаплановий захід у цьому разі здійснюється тільки за наявності згоди центрального органу виконавчої влади на його проведення. Очікування погодження затягують терміни розгляду порушень та не дають можливості оперативно реагувати на скарги громадян, розповів Валерій Еделєв.

У 2020 році Державна екологічна інспекція у Запорізькій області була ліквідована. Замість цього утворено міжрегіональний територіальний орган – Державна екологічна інспекція Південного округу (Запорізька та Херсонська області) з керівництвом у Херсоні.

Читайте також: У Запоріжжі перевірять роботу сирен