З приходом весни розпочався новий етап роботи з утримання запорізьких доріг та тротуарів. Зима видалась сніжною, тому для безпеки руху, проїжджу частину та пішохідні доріжки щедро посипали соляно-піщаною сумішшю – витратили близько 30 тисяч тон. Тепер завдання №1 – як можна швидше прибрати її залишки. Не менш важливі поточні роботи з усунення аварійних ям.
Перевірка все покаже
Міський голова Володимир Буряк дав термін в два тижні для проведення в обласному центрі інспекції стану доріг та складання чіткої карти проблемних ділянок, що вимагають ремонту. Цією роботою займаються фахівці Департаменту інфраструктури та благоустрою міської ради, районних адміністрацій спільно з КП «ЕЛУАШ».
Доручення було дано 21 лютого. Вже є перші проміжні підсумки.
– На сьогодні погодні умови дозволяють проінспектувати ділянки доріг, які були відремонтовані в минулому році. Перевірка покаже, наскільки якісно генпідрядники і субпідрядники виконали свою роботу. Складається карта проблемних ділянок, що вимагають ремонту. Перші підсумки інспектування показали, що в минулому році дорожники в основному спрацювали непогано. Витримані норми. Говорити про те, що заощадили або зробили неякісно некоректно. Виявлені недоліки некритичні. Переважно пошкоджені ділянки доріг, які ремонтувалися два роки тому і більш, – зазначив заступник міського голови Володимир Волобуєв.
З’явилися ями і дефекти на відремонтованих торік дорогах, підрядники, які виконували роботи, будуть усувати за свій рахунок, так як це передбачено в підписаних ними договорах.
На греблі наведуть порядок
Зокрема, розпочались роботи на одній з найбільш проблемних ділянок міського автошляху – греблі «Дніпрогес».
Як розповів «ЗС» новий керівник комунального підприємства «ЕЛУАШ» Дмитро Пархоменко, прибирання було розпочато ще на позаминулому тижні. Через несприятливі погодні умови не вдавалося масово задіяти техніку.
– Максимальні сили у роботі з механічного та ручного прибирання вулиць нашого міста ми задіяли сьогодні, першого березня. Перед нами міським головою поставлена задача впоратись у найкоротший термін. Якщо погодні умови сприятимуть – місто доведуть до ладу за місяць, – говорить Дмитро Пархоменко.
Дорогами міста рухаються вакуумно-прибиральні машини, які затягують бруд у відвантажувальний бункер. Також на балансі підприємства є унікальна техніка для грубого механічного прибирання – «Бродвей». Цей автомобіль автоматично прибирає валик наносного ґрунту, вантажить на самоскид, який його вивозить за межі міста.
Всі разом!
У важкодоступних ділянках дороги та тротуарах пораються робітники підприємства: підмітають та погружають залишки відсіву. Прораб дорожньо-експлуатаційної ділянки №1 Жанна Ніжник каже, що важко охопити усю територію разом. Дуже допомагає техніка: навантажувач збирає відсів, а також змітає до купи основну кількість бруду.
Таким чином, у прибиранні задіяли 90% фізичної й механічної сили комунального підприємства. А всі інші робітники з допомогою техніки борються з аварійним ямами на запорізьких дорогах. Поки що, роботу проводять на проблемних ділянках автошляху у чотирьох районах: Вознесенівському, Шевченківському, Заводському та Дніпровському.
Проблем не виникає
Також почалися роботи з ямкового ремонту на дорозі ДніпроГЕС. Тут хлопці спочатку бурять дорожнє покриття приблизно на 10 сантиметрів, потім видувають пил, щоб забезпечити надійне зчеплення. Асфальт засипають до ями, рівномірно розподіляють й утрамбовують. Прораб ДЕУ №4 Олексій Кабак каже, що проблем не виникає: погода сприяє, техніка працює безперебійно. До речі, покриття вкладають за допомогою німецької установки, яка дозволяє надійно усунути недоліки до капітального ремонту дороги.
Дарина Буцанова
фото Володимира Шеремета