Джинси – найпопулярніший одяг, який ніколи не виходить з моди відтоді, як були вперше пошиті американцем Леві Страуссом у 1853 році
Перші моделі створювалися як робочий одяг, але згодом вони перекочували у fashion-індустрію. Джинси завжди актуальні завдяки комфорту, міцності матеріалу і легкому догляду за ними.
В основі – практичність, якість, дешевизна
У розпал золотої лихоманки в США емігрував син німецького вуличного торговця Леві Страусс. Він заснував у Каліфорнії однойменну компанію Levi Strauss & Co і почав шити штани зі щільного матеріалу, пофарбованого в синій колір. В розпал золотої лихоманки ціни на одяг і предмети побуту були захмарними. У великому дефіциті – міцний довговічний одяг, який не пропускав пилу і бруду. Своїх конкурентів Леві Страусс залишив далеко позаду, коли вигадав можливість зробити штани міцніше. Він подивився на сідло для коня, яке продавалося в його магазині. У місцях найбільшого тиску воно було скріплене металевими заклепками. Тож він вирішив прикріпити такі ж заклепки до штанів, і виявилося, що трималися вони чудово.
Джинси фарбували в синій колір через те, що барвник індиго був дешевим і доступним у США. Крім того, колір був досить темним, щоб на ньому не було видно плям. До того ж переплетення деніму не дозволяло фарбі проникати на внутрішню поверхню брюк. Це зводило ризик забруднити ноги фарбою майже до нуля, що актуально для одягу, в якому працювали кожен день.
Модна річ століття
Levi’s 501 – найвідоміша модель компанії, стиль якої не змінюється вже понад 100 років. У 1999 році журнал Time назвав ці джинси «модною річчю століття».
Логотип із зображенням 2 коней використовують для джинсів Levi’s 501 моделі. Тобто вони настільки міцні, що не порвуться навіть під силою 2 коней, які будуть тягнути їх у протилежні боки.
Сьогодні Levi’s пропонує 6 варіантів посадки джинсів для чоловіків і на 1 більше для жінок. У США пара класичних Levi’s 501 коштує в середньому 65 доларів – якщо вона не вінтажна або раритетна. Для порівняння, у Швейцарії така ж пара обійдеться на 50 доларів дорожче. В Україні за пару 501-х віддасте в середньому від 2 до 4 тис. грн.
Для того, щоб відрізнити Levi’s від підробки, спочатку треба подивитися на заклепки – на оригінальних джинсах вони мідні, червоно-жовтого кольору – ніякого срібла або металу. Вибито назву компанії на всій фурнітурі. Номери на заклепках і етикетці повинні збігатися. Обов’язкова наявність червоної етикетки на правій кишені.
За останній рік джинси стали третім за популярністю предметом одягу в пошукових запитах, поступившись лише кросівкам і сукням.
Джинсові лідери
Слідом за компанією Levi’s створенням джинсового одягу став займатися бренд Lee. Він стояв біля витоків сходження речей з деніму на п’єдестал моди.
Ще один світовий «джинсовий» лідер – бренд Wrangler. У 60-х роках 20-го століття його засновники взяли орієнтир на Європу. У той час, як Levi’s і Lee захопили американський ринок, Wrangler перебрався за океан і підкоряв молодь на чужому континенті. Впізнати джинси від Wrangler можна по кишені для дріб’язку, розташованій вище, ніж зазвичай, і двом додатковим лямкам на поясі.
Компанія Diesel орієнтується на молодь. Відмінною особливістю моделей з деніму від цієї торгової марки є ширінка на болтах, зустрічаються і джинси з потертостями.
Mustang Jeans – це перший європейський бренд, який став випускати речі з деніму. Намагаючись бути несхожим на американських конкурентів, творець торгової марки весь час знаходився в пошуку нових ідей, схоже це було зведено в правило.
У 1983 році на модній арені з’являється турецький бренд Colin’s. З родинного бізнесу швидко виросла ціла імперія. Colin’s орієнтується на молодих людей 15-35 років.
Італійський бренд Miss Sixty був утворений у 90-х роках 20-го століття. У той час магазини були заповнені моделями унісекс, а дизайнерові Вічі Хасану хотілося створити штани з деніму саме для жінок.
Найвідоміші бренди
Сьогодні з’явилося багато фірм, що випускають джинсовий одяг, проте є бренди, які заслужили найбільшу любов та популярність у всьому світі.
Найпопулярніші бренди джинсів
- Lee – бездоганний крій, висока якість і різноманітність моделей
- Montana – краща вічна класика далеких 80-х років
- Wrangler – найвідоміший бренд, що випускає прості, елегантні та комфортні джинси
- Levi’s – найкраща якість від творця перших у світі джинсів
Кращі недорогі бренди джинсів
- Hugo Boss A. G. – бренд для всіх – строгість ліній і сміливі рішення
- Topshop – оптимальне співвідношення ціни, зручності, дизайну та якості
- Monki – оригінальні фасони та нестандартні кольори
- Top Secret – невисокі ціни і цікаві дизайнерські рішення
Кращі молодіжні бренди джинсів
- Mustang – якісні джинси іменитого бренду за прийнятною вартістю
- Diesel – найширший асортимент
- Colin’s – краща якість молодіжних джинсів
- GUESS – цікавий дизайн, широкий ціновий діапазон
Найкращі елітні бренди джинсів
- Billionaire – найдорожчі класичні джинси для еліти
- Dolce Gabbana – кращий вибір сміливих і неординарних людей
- Brioni – найпрестижніший
Основні показники, що ви в модних джинсах – висока посадка, прямий, не приталений крій, укорочені джинси. Також повернулися в моду джинси кльош, кюлоти і палаццо.
Які джинси носять модниці
Навіть якщо у вас є улюблені джинси, але вони не в тренді, ви можете доповнити їх модним верхом та взуттям і мати вигляд на всі 100! Правильно підбираючи гардероб під базові джинси, можна створити багато різних образів для всіх подій в нашому житті.
Наприклад, всі джинси відмінно поєднуються з сорочками, особливо актуальні білі чоловічі сорочки, лавандового кольору, ніжно-блакитного і світло-рожевого відтінку. Підійдуть до джинсів і сорочки в тонку вертикальну смужку або чорно-білу дрібну клітинку. Доповнить образ ремінь. Ремінь може бути як шкіряний, так і з деніму. Верх з джинси також дуже актуальний. Сміливо одягайте речі оверсайз розмірів, світшоти, куртки косухи.
На піку моди джинси палаццо. Це широкі штани з великою кількістю тканини і шелестом при ходьбі. Прийшли вони до нас з моди 60-х років. Головне в цих джинсах – правильно підібрана довжина, вона повинна закривати ступню, і взуття буде видно тільки при ходьбі.
В моді «джинси-бойфренди». Це не означає забрати штани у свого хлопця. Посадка все ж повинна бути жіночої. Сісти добре на талії і не провисати ззаду. Трендом цього року стали джинси з широкими відворотами, необроблений край джинсів і однотонний класичний денім. Такі джинси додають об’єму в стегнах, але це легко виправити подовженим, розстебнутим жакетом, який візуально «витягує» силует.
Джинси кльош знову в моді і більше не ретро. Хоч вони і повернулися до нас з 70-х, все ж тренди змінилися і диктують свої правила. Якщо ти хочеш мати сучасний вигляд, розширення має починатися від стегна або трохи вище коліна і до самої щиколотки. У модних луках сезону довжина максимальна, закриває навіть високий каблук. В тренді також довжина 3/4 і 7/8. Укорочені моделі, довжиною до гомілки називаються кюлоти. Джинси кльош дуже жіночні і підійдуть дівчатам з будь-якою фігурою. Помірний кльош від стегна сховає зайві кілограми.
З чим же ці джинси поєднувати сьогодні, щоб не бути схожою на маму в молодості? Головне не надягайте їх із дрібним квітковим принтом і взуттям на платформі. Підійде однотонний верх або в дрібну вертикальну смужку. Вибирайте моделі з високою посадкою, щоб бути стрункішою і зберегти правильні пропорції.
Для офісу оберіть джинси з якісного деніму в поєднанні з піджаком або суворою блузкою. На побачення сміливо носіть легкі блузи з воланами або зі светрами оверсайз.
На відміну від джинсів-бойфрендів у джинсів мом висока, іноді середня посадка робить талію тонкою і ховає животик. Не облягає щільно ногу, вдало ховає недоліки фігури і має скромний вигляд. Джинси мом можуть бути як повністю прямими, так і звуженими донизу.
Денім для джинсів – небезпечний матеріал
40% всього одягу на планеті, виготовляють з котону, тобто бавовни. Незважаючи на дешевизну, доступність і на перший погляд екологічність цього матеріалу, котон не такий безпечний для планети.
У період дозрівання бавовни на плантаціях її потрібно поливати протягом 200 днів. Щоб виготовити кілограм бавовни, знадобиться приблизно 20 тис. л води.
З початку 2020 року на світі виростили 17 млн тонн бавовни. Всього на потреби фешн-індустрії в рік потрібно 1,5 трлн л води. Тобто для обробки лише тільки бавовни необхідні понад 2,5% всіх світових запасів води щорічно.
Тож, щоб зробити, наприклад, одну пару синіх джинсів фірми Levi’s потрібно 792 л води.
У світі зростає інтерес до екологічно безпечного деніму. «Органічна бавовна» (organic cotton) та «екологічно стійкий денім» (sustainable denim) випускають такі бренди, як Weekday, Re/done, Citizens of Humanity, Nudie. За останній рік перегляди сторінок їхніх сайтів виросли на 193%.
Читайте також: Які сонцезахисні окуляри в моді цього літа