З кожним роком все більше жінок, навіть зірки, демонструють свою натуральну красу – без усіляких хитрощів з косметикою
Хоча у повсякденному житті переважна кількість жінок та дівчат не можуть відмовитися від спокуси «намалювати» собі суперобличчя, щоб вразити зовнішнім виглядом. Тим паче, за останнє сторіччя повністю змінилися не тільки уявлення про моду, а й репрезентація жіночих образів у масовій культурі і в цілому поняття краси. Від яскравих та епатажних образів з червоною помадою до спокійного нюду.
1920-ті: макіяж без заборон
Це була епоха свободи і сміливості, яскравих акцентів на очі і губи. Прикладами для наслідування в 20-х стали Луїза Брукс, Айседора Дункан, Пола Негрі. Макіяж перестав бути ознакою поганого тону і нарешті увійшов у моду. Світлий тон і ніжні рожеві рум’яна, розтушовані по «яблучках» щік колами, як і на початку століття, залишаються в моді.
Брови стали виділяти сильніше, ніж десятиліття тому. Одна з характерних рис макіяжу 20-х – туманна димка тіней по контуру очей, окреслених кайалом. А в макіяжі губ перевага віддавалася соковитим червоним відтінкам від світло-червоного до темного бордо.
1930-ті: час рокових жінок
У 30-х експерименти продовжилися. Щоб зробити риси обличчя більш скульптурними, рум’яна стали наносити трикутником під великою кісткою. У моді були тонкі брови-дуги. Серпанок чорних тіней змінив більш спокійний макіяж очей. Водночас популярність стала набирати така новинка, як кольорові тіні. Їх використовували, правда, не всі і не завжди, а ось туш для вій стала в 30-х справжнім «must have’ом».
Якщо у 20-х дівчата сходили з розуму від губ «бантиком», то у 30-х вирішили, навпаки, розширити їхній контур і пом’якшити лінії. Найпопулярніші кольори помади – малинові і винні. Цікаво, що в 1921 році в Європі в день продавалася одна помада, а в 1931 – 1500. На ринок вийшли нові косметичні бренди.
1940-ті: бойовий дух краси
Трагічні події цього десятиліття не змогли змусили жінок забути про красу. Нові тренди продовжували з’являтися і приходили в першу чергу з США, де випуск косметики тривав і в воєнний час.
У тренді були червоні рум’яна, більш широкі брови природної форми – з легким вигином.
Макіяж очей в цю епоху був досить природним. Дівчата полюбляли туші для вій. Тіні і підводка популярністю не користувалися. Відмінною рисою макіяжу 40-х стали червоні губи з чітко окресленим контуром і глянцевим блиском. На ринку з’являються перші компактні пудри, які практично повністю витісняють розсипчасті, адже їх зручно носити з собою. До речі, саме в 40-х з’являється вираз «попудрити носик» як евфемізм для «відлучитися в туалет».
1950-ті: шарм і чарівність
Макіяж 50-х років допомагав жінці розкрити і підкреслити свою природну сексуальність. Актуальними були білосніжна шкіра, красиво вигнуті брови природної ширини, всілякі стрілки, пухнасті вії, червона помада.
Макіяж таких зірок як Елізабет Тейлор, Софі Лорен і Мерилін Монро був знаковим для жінок 50-х років. Будь-яка домогосподарка епохи «економічного дива» чітко знала, що ані власний чоловік, ані поштар, що раптово подзвонив у двері, не повинні застати її зненацька, вона завжди повинна бути в модному образі!
Косметичні салони процвітали. Майстри навчали дам мистецтва макіяжу, розповідаючи їм, як користуватися новинками косметичної індустрії, що бурхливо розвивається.
Модна палітра макіяжу змінювалася кілька разів на рік. Косметична продукція 1950-х була ще дуже далека від досконалості, зробити макіяж непомітним було неможливо. Але це нікого не бентежило, штучність в той період віталася.
1960-ті: більше простору для творіння
Саме в 60-х макіяж стає мистецтвом, близьким до живопису. Вперше з’являються відеоуроки макіяжу: дівчат вчать, як наносити тональний крем, рум’яна і тіні, а також – припудрювати губи після нанесення помади!
Ідеалом десятиліття стає Твіггі: тендітна дівчина-підліток з величезними очима, і різко вниз йде популярність помад, тепер модно лише злегка торкнутися губ безбарвним блиском. Зате для макіяжу очей коштів не шкодують: темні тіні, smoky eyes, туш в декілька шарів – це повсякденний макіяж 60-х.
1970-ті: в моду входить засмага
Вперше з’являється поняття «сяюча шкіра», а повністю матове обличчя, «фарфорова» шкіра стає неактуальною. Мерехтливі частинки додаються в пудру, тіні і навіть деякі тональні засоби. Особливо популярні перламутрові помади, їх вводять в моду Джейн Біркін і Фара Фоссет, чий образ ліг в основу при створенні нової ляльки Барбі.
В моду входить засмага, з’являються перші бронзуючі тональні засоби. Модниці щедро покривають обличчя темними пудрами та загоряють на сонці. З’являється перша в світі автозасмага.
1980-ті: гарний макіяж – це яскраво!
Неонові тіні, накладні вії, соковиті рум’яна і побільше, насичені помади: «занадто багато» в ці роки просто не могло бути. Наймодніший відтінок – фуксія (не важливо, тіні, помади або рум’яна). На зміну вишуканості приходить виклик і епатаж. Вся в леопарді, з рожевими губами і блакитними тінями на все віко? Ти крута! Золоті тіні і помаранчеві рум’яна – супер! І більше блиску!
1990-ті: натуральність на першому плані
Яскраві кольори пішли так само швидко, як і прийшли. В 90-х в моду входить матова шкіра, натуральні брови і натуральний макіяж. Іконою стилю стає Рейчел у виконанні Дженніфер Еністон (серіал «Друзі»).
Коричнево-бежеві відтінки – стовідсотковий хіт, причому як в макіяжі, так і в зачісках. Рум’яна забуті, зате стотисячним тиражами розходяться коричневі помади і блиски, переважно перламутрових тонів.
2010-ті: час косметичної «пластики»
Контуринг, стробінг, бейкінг, тонтуринг, чого тільки не придумували б’юті-гуру, щоб обличчя здавалося більш скульптурним, вилиці – високими, ніс – вузьким і прямим, а очі – більшими. Великого значення раптово набувають брови. Набори для брів випускають всі провідні марки. Однак, в середині 2010-х намітився новий тренд – «голий» макіяж, тобто настільки натуральний, що його майже непомітно.
З’явилися СС-креми з найлегшою текстурою і маскуючим ефектом, праймери, які надають шкірі сяйва, нейтрального відтінку гелі для брів, туші з ефектом натуральних вій.
2020-ті: нюд та натуральність у світових топах
У 2020-х мода на тотальний нюд продовжує посідати передові позиції. Для такого макіяжу потрібні мінімальні зусилля: подовжені, злегка прокрашені вії, помада нюдових відтінків (або взагалі напівпрозорий блиск) і легкі акценти на щоках і повіках того ж кольору, що і губи.
Мабуть, єдине, чому варто приділити пильну увагу – це тон шкіри. Він повинен бути досконалим, при цьому справляти враження, що ти в принципі не користувалася косметикою, а просто добре виспалася і, можливо, смачно поїла.
Читайте також: Вегетаріанство чи м’ясоїдство: яка дієта краща