Вже з початку карантину малий бізнес вимушений був пристосовуватися до нових реалій

В одну мить коронавірус позбавив людей постійного джерела заробітку. Окрім вимушеного закриття ринків та магазинів, декого з найманих працівників звільнили або відправили у неоплачувану відпустку. Сплачувати податки та годувати родину, сидячи вдома – місія неможлива. Але заповзятливі запоріжці вирішили об’єднатись в цей час випробувань та створили групу у соцмережі, яка стала свого роду островом порятунку.

Залишившись один на один з новою реальністю життя, люди опинились в однаковій ситуації, наче пасажири одного судна, яке потребувало згуртованості. Залишалось або чекати милості від долі, або щось робити. Тоді двоє запоріжців вирішили, що в час змушеного переміщення на простори інтернету, варто об’єднатись та зробити online-майданчик для представників малого бізнесу та їхніх потенціальних клієнтів. Юрій Хохлов до карантину займався ремонтом техніки, а Дмитро Чуркін – активний в нашому місті волонтер екологічного напрямку. Саме ці двоє чоловіків в перші дні карантину створили у Facebook групу «Запоріжжя антивірусне 2020», в якій запоріжці змогли безкоштовно публікувати свої послуги та шукати необхідні товари.

– Ми розуміли, що якимось чином треба налагоджувати комунікацію, адже всім треба якось виживати. Насправді ідея створити групу була спонтанною, як і її назва. Просто подумали, що протистояти вірусу разом значно легше. ЗМІ підтримали нашу ідею і дуже швидко численність учасників групи почала зростати настільки, що кожного дня додавало по 1000 нових учасників, – розповідає один з творців групи, Юрій Хохлов.

Зараз група «Запоріжжя антивірусне 2020» налічує 30 тис. учасників. Звичайні фермери, продавці різних товарів, які можна було знайти на ринках та магазинах нашого міста, знайшли можливість заробляти на елементарні життєві потреби.

Чи спрацювала ідея?

Ще до карантину багато людей намагалися вести свій бізнес в онлайн-форматі, створюючи власні групи та пабліки. Тому не загубитися на просторі інтернету було нелегко, і ніхто не очікував такого успіху від нової групи. Але, мабуть, цей успіх криється саме у згуртованості людей.

Все почалося з безкоштовних оголошень про різноманітні послуги, і невдовзі перейшло в обмін інформацією та взаємопідтримку. Серед учасників групи не тільки підприємці, а й споживачі. Хто шукає добриво для розсади, комусь треба починити техніку, хтось шукає одяг або картини за номерами – всі запити публікуються в групі і одразу знаходиться продавець. Прямо на сторінці групи споживачі пишуть відгуки про товар та продавців, таким чином виявляють якість товару або послуги. Нерідко висловлюють вдячність за створення самої групи.

Наша редакція вирішила поспілкуватись безпосередньо з учасниками групи та дізнатись, чи дійсно ідея допомагає їм знайти можливість для заробітку. Ольга Белікова кілька років працювала з чоловіком на ринку, продаючи будівельні матеріали. Необхідне закриття ринків позбавило роботи не тільки її родину, а ще й 5 працівників. Завдяки оголошенням в групі «Запоріжжя антивірусне 2020» Ольга знайшла попит на свій товар.Ольга Белікова з чоловіком Антоном

– В мене була власна група з інформацією про товар ще до карантину, але завдяки такій великій кількості учасників у «Запоріжжя антивірусне 2020» є чудова можливість знайти свого клієнта. Все це справді працює. Клієнти звертаються до нас, потім пишуть відгуки у групі, рекомендують. Завдяки цьому нам вдається виживати в цей складний час, – каже Ольга Белікова.

Дар’я Сайдалієва користується групою не тільки як продавець, а ще й як споживач. Завдяки пошуку клієнтів у групі, Дар’я частково відновила свій бізнес, але ще більш несподіваним для неї стало відкриття того, що потрібні люди – навколо нас.Дарія Сайдалієва відзначила для себе, що світ сповнений добрими і талановитими людьми

– Ніколи не думала, що поряд зі мною живе стільки необхідних людей. Швачки, перукарі, ремонтники, про яких ми не знали, хоча, як виявилося, живемо в одному будинку. Група допомогла знайти фахівців різних сфер обслуговування, які знаходяться поряд, – розповідає Дар’я Сайдалієва.

Замовлені продукти харчування доставляються згідно вимогам дотримання карантину: у масках та рукавичках. Також споживачі відзначають той зручний факт, що оплата за товар чи послугу відбувається по факту, тобто накладеним платежем при отриманні товару. Таким чином повністю уникають зіткнення з шахраями.

Група вийшла за межі оголошень про послуги та стала також майданчиком для соціальної активності. Багато фахівців з різних сфер проводять у групі безкоштовні тренінги в онлайн-режимі та консультують. Учасники групи проявляють також соціальну активність: допомагають зібрати маски для медиків нашого міста. Креатив зростає, тож незабаром група проводитиме соціальні аукціони та онлайн-шоу в підтримку медиків нашого міста.

Велика кількість учасників та активність групи вимагає чіткої модерації, тож група налічує команду з 30 активних людей, які безкоштовно займаються адміністративними питаннями групи та додають нові ідеї, які зможуть стати у пригоді людям у цей час.

– Модерація потребує чимало уваги, тож сумувати немає часу! До того ж, навіть коли карантин скінчиться, буде збережена можливість безкоштовно публікувати оголошення у групі, тому вона продовжуватиме свій розвиток, і ми відкриті новим ідеям і запитам, – каже Юрій Хохлов.

Завдяки тому, що люди змогли об’єднатися, допомагати один одному, витрачають свої сили і енергію для підтримки абсолютно незнайомих людей і шукають вихід із, здавалося б, безвихідної ситуації, група змогла стати такою великою. Приклад цієї групи доказує, що у згуртованості людей криється велика сила, яка здатна побороти випробування життя.

Читайте також: У Запоріжжі запрацювали два продуктових ринки