Обслуговування машини взимку – важливий процес, до якого слід ретельно підготуватись
Синоптики сповіщають, що невдовзі зміниться погода, яка змусить експлуатувати ваше авто у складних умовах морозів та снігу. Тож настав час до цього підготуватись
Зміна гуми
Із цим затягувати не треба, адже снігопад може застигнути вас прямо на дорозі – а ви досі в літніх «капцях». Це загрожує вбивчими наслідками, оскільки літні шини починають втрачати свої властивості за температур нижче +5 градусів за Цельсієм. Пов‘язано це зі структурою гуми, яка використовується у виробництві і обирається під інші завдання з урахуванням високих температур теплої пори року. За нульової температури і нижче вони різко втрачають ефективність при гальмуванні. До того ж структура протектора літніх шин не призначена для руху по снігу і льоду.
Друга помилка – їзда на старій зношеній гумі, яка давно втратила свої властивості, а протектор стерся. Фактично, така гума не краща за літню за своїми властивостями.
Третя помилка, якої припускаються деякі водії – їзда на «всесезонній» гумі. Так, покришки такого типу дійсно існують, і є країни, де клімат цілком дозволяє їх використовувати. Але України це не стосується. Влітку у нас буває дуже спекотно, а взимку вкрай холодно і сніжно.
Є й інші нюанси. Недосвідчені водії можуть неправильно зберігати свою гуму, на радощах покотом скидаючи її в гаражі чи підвалі. Хоча, якщо шини змінюються без дисків, їх бажано ставити вертикально, а не складати одна на одну або підвішувати. Це повинно зберегти правильну геометрію коліс.
Охолоджувальні/нагрівальні системи і рідини
Перевірка термостата, радіатора, систем обігріву скла і склоочисників також є одним із найважливіших етапів у підготовці вашого залізного коня до зими.
Як не дивно, але за низьких температур часто трапляється перегрів двигуна через неправильну роботу радіатора. Крім контролю рівня антифризу, не варто забувати і про механічні пошкодження охолоджувальної системи.
Особливу увагу варто приділити гальмам як таким (їхній стан взимку може проявляти себе інакше, ніж в теплу пору року), і гальмівній рідині, зокрема. Її слід міняти раз на 2 роки. Як правило, багато хто забуває про це. Зима – хороший привід, щоб зробити це.
Крім того, потрібно бути обережним із системами обігріву скла. У деяких випадках через різницю температур і неправильну роботу обігріву скло навіть може тріснути. Щоб уникнути цього, рекомендується не гріти скло занадто довго після того, як лід відтанув.
Ну і, звичайно ж, «незамерзайка» – склоочисник і щільні свіжі двірники ніколи не будуть зайвими. Які, до речі, від батька до діда заповідали відривати від скла на ніч. Правда, це не стосується сучасних авто із підігрівом лобового скла або хоча б зони двірників на ньому.
Двигун
Головна силова установка автомобіля теж потребує ретельної перевірки і підготовки. Крім традиційних для наших місць саморобних кожухів–утеплювачів і ковдр для мотора, бажано підібрати масло потрібної в‘язкості. Як правило, в зимовий період використовують менш в‘язке масло. Хоча це не стосується багатьох сучасних двигунів, у яких цілий рік використовується масло однієї і тієї ж в‘язкості.
В ідеалі, необхідно оглянути і паливну систему. Не кажучи вже про використання якісного палива. Особливо це стосується дизеля, який може просто не завестися на «не зимовій» солярці. А сучасні дизелі можна і зовсім «вбити», заправляючись абиде.
Також потрібно переконатися, що в паливних баках і різних фільтрах відсутня волога. Для власників літніх авто не зайвим буде перед зимою залити в паливо присадки для видалення вологи й очищення паливної системи від забруднення і корозії. Вони продаються на заправках і в автомобільних магазинах.
У зимовий період краще не скупитися і тримати рівень палива в баку вище середнього, знову–таки, щоб уникнути конденсації в паливній системі.
На старих автівках бажано перевірити перед зимою стан ременя генератора, від його стану залежить зарядка акумулятора під час руху і загальна робота системи електрообладнання в машині.
Акумулятор і свічки
Тільки–но починаються морози, кількість тих, хто з ранку «не завівся», різко зростає. Старенький і «млявий» акумулятор може цілком гідно впоратися зі своїми обов‘язками влітку, але із настанням холодів картина змінюється. Можна, звичайно, купити зарядний пристрій і вночі забирати акумулятор додому. Але це чисто «дідівський» метод, який для більшості людей є неприйнятним з цілої низки причин. Починаючи від абсурдності ситуації, коли тендітна автоледі тягає важкий акумулятор додому щовечора, і завершуючи тим фактом, що в багатьох сучасних машинах акумулятор знаходиться у важкодоступному місці, і зняти його ввечері на парковці – завдання не для середніх умів.
Якщо ви сумніваєтеся у своєму акумуляторі або відчули перші ознаки його вмирання, покваптеся купити новий.
Деякі автолюбителі воліють перед холодами міняти свічки, навіть якщо ті ще не відходили свій ресурс. Невеликий нагар на свічках, який не перешкоджає теплопровідності влітку, може викликати неприємності взимку.
Серед іншого, фахівці виділяють свічки з іридію, які можуть стати більш придатними в зимовий період через особливості своєї конструкції.
Кузов і оптика
Правильний гараж є актуальним у будь–яку пору року, але якщо ви зберігаєте машину на вулиці, врятувати від мук очищення снігу може звичайний кузовний чохол.
Краще перевірити і стан антикорозійної обробки автомобіля. Пошкоджені місця слід підлатати, перш ніж машина відтане навесні.
Взимку варто частіше мити машину, особливо – нижню частину кузова, колісні арки і днище. Але не варто мити машину в мороз гарячою водою – це прямий шлях до корозії.
Під час холодів також може дати про себе знати порушена герметичність освітлювальних приладів автомобіля. Опади і збільшення темного часу доби вимагають підвищеної уваги до запітнілої оптики, перевірки додаткових систем освітлення і стоп–сигналів. Банальна тріщина в зовнішньому склі фари, непомітна влітку, взимку може призвести до проблем.
Екстрений зимовий набір
Водіння в екстремальних погодних умовах так чи інакше має підвищені ризики, тож якщо ви не можете відмовитися від пересування на авто взимку, краще подбайте про обладнання для екстрених випадків.
Цей набір може варіюватися, залежно від місткості багажника вашого авто. Вірними помічниками стануть невелика лопата, ланцюги проти ковзання, за можливості – невелика місткість із піском. Про такі речі, як трос, додаткові аптечки, аварійний знак і пускові дроти можна і не попереджати, адже кожен відповідальний водій возить їх у будь–яку пору року, правда?
Інші дрібниці
Не зайвим буде запастися силіконовим мастилом і в зимовий період час від часу промащувати гумові ущільнювачі в дверцятах авто. Це дозволить знизити шанси на те, що двері «примерзнуть», і зранку ви не зможете потрапити в машину.
Також не зайвим буде купити на зиму хорошу щітку зі скребком і рідину для розморожування скла – вони у великій кількості продаються на заправках і в автомагазинах. І звичайно ж, не забувайте про рідину WD-40, адже без неї інколи і з ключем у власний автомобіль взимку не попадеш.
Читайте також: Запоріжжя масово звільняють від незаконних рекламних вивісок