На базі малої зали Запорізької міської ради 12 червня було представлено авторські інноваційні та управлінські роботи фіналістів міського проекту «Управлінська сотня кадрового резерву». Це вже остаточна підсумкова сесія з цього питання, яка відбулася у форматі відкритого захисту учасниками своїх робіт.
– Сьогодні тут зібралися кращі вчителі міста. І треба відзначити, у цьому проекті дуже ефективне взаємозбагачення педагогічної теорії і практики, молодіжних новаторських ідей і мудрості досвіду, – відзначив заступник міського голови Валерій Еделєв.
Це друга хвиля міського проекту «Управлінська сотня кадрового резерву», учасники якого протягом навчального року 2017-2018 створювали свої авторські проекти. Модератор даного проекту Людмила Бараннікова розповіла, що його основною метою було підвищення професійної компетентності педагогів освітньої системи м. Запоріжжя у контексті управлінського менеджменту. Тобто, за її словами, у майбутньому фіналісти ТОП-10, яких визначать з цієї ТОП-20, будуть запрошені на керівні посади у закладах освітньої системи. Слід зазначити, що минулого року 6 учасників цього проекту стали керівниками.
Із 669 претендентів було обрано 90 слухачів II потоку навчання, адже 10 фіналістів минулого потоку вже автоматично приєдналися до цього проекту. Задіяно представників усіх ланок освітньої системи – позашкільних закладів, дошкільної освіти та загально-середньої школи. А вже із сотні було виділено 62 авторських інноваційних проекти, з яких робоча група міського проекту і визначила ТОП-20.
Взагалі, у межах даного проекту виділено 8 підгруп, котрі об’єднано в 4 великі тематичні блоки: «Новаторство», «Технології», «Дослідження», «Дошкілля». Кожна з робіт конкурсантів несла в собі важливий новаторський елемент, який би зміг покращити українську систему освіти. Наприклад, у декількох проектах було представлено способи вдосконалення взаємозв’язку між ланками «дитина-школа-родина». У п’яти роботах розглядалися можливості максимально ефективного використання інтернет-ресурсів під час роботи з дітьми, педагогами та батьками. Не оминули своєю увагою і дітей з особливими потребами: один з учасників заходу розповів про можливості розбудови адаптованого освітнього середовища для таких діток, а інший – про забезпечення реалізації їхніх прав на позашкільну освіту. Окрім цього, в інших конкурсних роботах було розглянуто питання іміджу закладу дошкільної освіти, згуртування педагогічного колективу засобами тімбілдінгу тощо. Деякі фіналісти представили своє бачення у формуванні багатомовного середовища як в рамках пришкільного табору, так і в ліцеї. У декількох проектах було висвітлено можливість використання грантових програм в освітніх установах.
Взагалі, цей міський проект «Управлінська сотня кадрового резерву» вражає своєю масштабністю, і кожен з учасників доклав максимум зусиль, аби досягти високих результатів. Як обиралася тема, які складнощі виникали під час підготовки матеріалу, розповіла нам одна з фіналісток Луїза Цвєткова, заступник директора дошкільного навчального закладу «Надія»:
– Я вже другий рік поспіль беру участь у цьому проекті. Тоді я також розглядала тему «Використання технології фандрайзингу в освітній установі». Не бачу поки її завершення, є ще над чим працювати, тому вона потребувала для мене два роки. Продивляючись якісь актуальні моменти для дошкільних установ і для всіх закладів освіти загалом, тема фандрайзингу (залучення додаткових коштів) є відносно новою. Ми це робили у громадських організаціях, у приватному секторі, але для освіти це була ще досить закрита тема, тому ми й почали її вивчати. Важко було знайти інформацію, як застосувати ці знання, у кого набратися досвіду, щоб зрозуміти, як саме це впроваджувати в освіті. Ми переглядали, як подібні грантові програми розвивалися за кордоном, бо там це на більш високому рівні, ніж у нас. Мені хочеться створити методичний посібник, аби нашим послідовникам було легше під час роботи над подібними проектами.
У двадцятих числах серпня, як і в минулому році, в Запоріжжі відбудеться Міський методичний конгрес, під час якого і буде визначено 10 переможців міського проекту «Управлінська сотня кадрового резерву». Вони будуть нагороджені сертифікатами і зможуть перейти на новий рівень участі в конкурсному відборі на керівну посаду освітнього закладу. До того ж, ТОП-10 фіналістів візьмуть участь у Четвертій національній (не)конференції для освітян «EdCamp Ukraine 2018», аби набратися досвіду і стати дійсно потужним кадровим кістяком для запорізької освітньої системи.