Певно, багато хто з вас помітив, що на шляхах нашого міста з’явились альтернативні засоби пересування
У зв’язку з обмеженнями в пасажироперевезеннях люди все частіше пересуваються електросамокатами, гіроскутерами чи навіть моноколесам. Дійсно, незалежний спосіб поїздки на роботу та з неї стає для пересічних українців все більш актуальним. По-перше, це обмежує контакт з іншими людьми, які можуть заразити їх коронавірусом в транспортній тисняві, по-друге, не потрібно на зупинках чекати, коли ж вас нарешті впустять в пасажирський транспорт по квоті сидячих місць, як і платити за проїзд чи пальне, якщо використовуєте своє авто.
Електроскутерами чи електровелосипедами запоріжців уже не здивуєш, проте технічний прогрес не стоїть на місці, пропонуючи нам все нові і нові пересувні девайси ще більш мініатюрних розмірів.
Тож, що нам пропонують закордонні виробники. Огляд.
Електросамокат OIO RT4
Це лідер серед своїх сородичів. На одному заряді він долає до 35 км з максимальною швидкістю 45 км/год. Може нести на собі навантаження до 120 кг. Має дискові гальма і регульовану висоту рульової рейки.
Потужний 500-ваттний мотор здатен надати жвавий старт з місця. А 10-дюймові колеса з системою амортизації з легкістю компенсують всі нерівності на дорогах. Широка стійка платформа для ніг дає додаткову впевненість і рівновагу при їзді. Також модель має електронний дисплей, на якому відображається швидкість і пробіг. А для комфортного переміщення вночі електросамокат оснащений ліхтарем.
Час повної зарядки акумулятора 4-6 годин.
Гіроскутер OIO Allroad 10.5
Це модель нового покоління. Новий елітний дизайн, який поєднує в собі ергономічність форм і оновлений корпус з матовим покриттям і глянсовими вставками по аналогії торпедо автомобіля. Тепер він з мобільним додатком і самобалансом.
Тобто модель Allroad 10.5′ Future Digital може з’єднуватися зі смартфоном. Завдяки цьому гіроскутер перетворюється на справжній комп’ютер. Встановивши додаток на смартфон, ви можете:
- визначати швидкість руху
- знати температуру девайса
- бачити заряд акумулятора та пробіг
- регулювати максимальну швидкість
- регулювати чутливість на поворотах тощо.
Самобаланс в цьому гіроборді робить його ще більш стійким у порівнянні з попередніми версіями моделі – одразу після натискання кнопки він самостійно приймає горизонтальне положення.
Його вага – 9 кг, максимальна швидкість до 20 км/год, максимальна дистанція пробігу на одному заряді – до 20 км, максимальний кут підйому – 20°, рекомендоване навантаження – до 120 кг, потужність двигуна – 2х550 Ватт, час повної зарядки акумулятора – до 2 год.
Сігвей Nine Robot
Це ідеальне співвідношення дизайну, зручності і технологій та популярний засіб пересування. Принцип роботи простий – чим сильніше кут нахилу людини вперед, тим швидше їде девайс. Внутрішні гіроскопи дуже точно визначають кут нахилу девайса, і внутрішній комп’ютер реагує на нього, сповільнюючи або прискорюючи рух. Повороти здійснюються за рахунок нахилу вправо-вліво вертикального тримача-керма.
Завдяки регульованій по висоті ручці, він підійде як дорослим, так і дітям. На кермі передбачений кронштейн для смартфона, на якому, встановивши спеціальний додаток, ви зможете бачити:
- швидкість сігвея
- пробіг
- заряд акумулятора
- можливу відстань проїзду і багато іншого.
Діаметр коліс – 10.5 дюймів, максимальна швидкість до 20 км/год, максимальний пробіг до 20 км і далі все як у гіроскутера (дивись вище).
Ninebot
Ninebot – це щось середнє між гіроскутером і сігвеєм. Від гіроскутера цьому пристрою дісталися невеликі колеса, а від сігвея – можливість поворотів за допомогою вертикальної палиці-керма. На відміну від гіроскутера, де права і ліві частини можуть рухатися одна окремо від іншої, за рахунок чого і виробляються повороти в одну або іншу сторону, в ninebot mini платформа під кожною ногою цільна, а повороти виробляються за рахунок керма, затиснутого між колін.
Ninebot mini – це дуже просунутий і комфортний для пересування девайс. Завдяки 10,5-дюймовим колесам цей міні-сігвей може подолати різного виду перешкоди, наприклад, на ньому з легкістю можна проїхати по бруківці, гравію або неякісній дорозі.
Швидкість руху досягає 16 км/год і проїжджати на заряді можна понад 20 км.
Для того, щоб детально зісканувати інформацію з найнбота, досить на свій смартфон встановити додаток (підтримуються операційні системи iOS і Android), включити блютуз на телефоні і зайти в цей додаток. Через мить ви зможете дізнатися такі показники як:
- швидкість
- пробіг
- залишок заряду акумулятора і таке інше.
Потужність – 2х400 Ватт, максимальний кут підйому 15°, максимальне навантаження – до 120 кг.
Моноколесо Xiaomi Ninebot one A1
І нарешті, найбільш компактний пересувний засіб з яким (щоб не поцупили як велосипед чи електросамокат), можна і в магазин зайти, сховавши його за спиною в рюкзачок – це моноколесо.
Діаметр коліс – 14 дюймів, максимальна швидкість – 18 км/год, навантаження – до 120 кг.
Габарити – 44.8 х 41.9 х 18.2 см, потужність електродвигуна – 400 Вт, вага – 10,4 кг, пробіг на одному заряді – 15 км, час підзарядки – 120 хв – 100% (90 хв – 80%).
Ціни на всі вищеперераховані та інші транспортні засоби від 4 тис. грн і вище, але ж, погодьтеся, вони мають право на життя. Ці девайси безшумні, екологічно чисті, адже працюють від акумуляторів, і більш економічні, оскільки електрика у нас не така вже й дорога.
Чи потрібні права?
Питання участі гіроскутерів, електросамокатів, моноколіс в дорожньому русі в Україні практично жодним чином не врегульовано Правилами дорожнього руху (ПДР).
За їхнім визначенням механічний транспортний засіб (ТЗ) – той, що приводиться в рух за допомогою двигуна (у т.ч. трактори, самохідні машини і механізми, тролейбуси, транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт).
Окремо міститься визначення поняття «мопед» – двоколісний ТЗ, який має двигун з робочим об’ємом до 50 см куб. або електродвигун потужністю до 4 кВт. До речі, для того, щоб керувати мопедом, потрібно отримати водійські права.
Визначення таких понять, як моноколесо, електросамокат, гіроскутер Правила не містять. Тому для вирішення питання, як саме регулюють ПДР їх використання, потрібно розбиратися із потужністю цих електрозасобів.
Якщо потужність електродвигуна таких транспортних засобів перевищує 3 кВт, можемо їх віднести до механічних транспортних засобів. Фактично, такий електросамокат уже прирівнюється до мопеда.
Однак, використання більшості дрібних електротранспортних засобів ПДР взагалі ніяк не врегульовано. З одного боку, ми не можемо віднести їх до пішоходів, але й до механічних транспортних засобів чи до велосипедів вони не прирівняні.
Не зрозуміло, як притягати до відповідальності за порушення ПДР. Чітко розуміємо, як притягнути до адміністративної відповідальності пішохода за порушення ПДР. Також розуміємо, за що притягати велосипедиста. А за які порушення притягати електросамокатиста?
Враховуючи, що кількість електросамокатів, моноколіс тощо збільшується у геометричній прогресії, питання участі в дорожньому русі таких дрібних електротранспортних засобів потрібно терміново врегульовувати на законодавчому рівні, вважають юристи України.
Читайте також: На запорізькому автозаводі випускають французькі позашляховики