Мобільний Інтернет третього покоління встановлюється у Запоріжжі поки що з відчутним скрипом. Не всі райони міста ще підключені до омріяного 3G, а де він вже з’явився – працює з перебоями.
«3G Інтернет – це круто, це різноманітні можливості. Але у нас він ще працює ще так собі. Зв’язок то з’являється, то зникає…», – зазначив Юхим, клієнт «lifecell».
Данило, що користується «Київстар», також помітив, що з 3G слухати музику, дивитися відео та спілкуватися у соціальних мережах стало зручніше, але недостатнє налагодження роботи мережі спричиняє втрату зв’язку.
«Підключити велике місто до єдиної мережі без проблем неможливо: занадто велика площа покриття та певні особливості прийому зв’язку в закритих приміщеннях та віддалених від станцій зв’язку місць. 3G працює далеко не скрізь, навіть в одному і тому ж місці періодично скидається на EDGE чи зовсім зникає на кілька годин», – висловився хлопець.
Як позитивні, так і негативні відгуки отримує від своїх користувачів і 3Gвід мобільного оператора «Vodafone».
Поки представники мобільних мереж від коментарів відмовляються. Тож, ми вирішили запитати експертну оцінку якості 3Gу консультанта одного з магазинів техніки та електроніки. На його думку, на даний момент якість 3G у Запоріжжі дуже низька. Це зумовлено тим, що провайдери не поспішають встановлювати вишки у всіх куточках міста для поліпшення зв’язку. Однак вони запевняють, що найближчим часом ситуація нормалізується. Також, у деяких місцях вишки є, але їх налаштування займає багато часу. Розповсюдження сигналу відбувається у обмеженому радіусі, тому своєчасне встановлення вишок має велике значення.
Що ж, запоріжці готові чекати, налагодження 3G, однак у містян постала нова проблема. Багато людей помітили, що після включення 3G погіршилася якість мобільного зв’язку всіх операторів.
«Розмова постійно обривається, щоб додзвонитися до когось доводиться 5-6 разів перенабирати номер. І мені додзвонитися не можуть, хоча телефон показує повну мережу – розповів «ЗС» Микита, клієнт «Київстар».
У користувачів «lifecell» та «Vodafone» також почастішали обриви дзвінків та проблеми зі звуком.
«Або я не чую свого співрозмовника, коли додзвонюється і відбувається з’єднання, або він мене. Доводиться постійно перенабирати в надії нормально поговорити», – поскаржилася нам Валерія, яка користується послугами «lifecell».
«Почав постійно чути шуми у слухавці, звук може пропадати у середині розмови, слова під час довгої розмови починають чутися уривками. І це не проблема у мобільному, бо усі мої знайомі мають подібні скарги», – розповіла Валентина, яка користується послугами «Vodafone».
Хоча самі оператори заперечують погіршення якості зв’язку та збільшення кількості скарг з початку впровадження стандарту 3G.Навпаки підкреслюють, що якість зв’язку під час телефонних розмов після появи 3G взагалі виросла, адже особливість даної технології у порівнянні з 2G у тому, що для розмов телефоном 3G не вимикається, а тільки покращує якість зв’язку, використовуючи максимально потенціал мікрофону мобільних.
Незалежні експерти більш відверті і не вдають, що перебої в роботі мобільних операторів не пов’язані з уведенням 3G.
«У перехідний період, поки оператори розгортають мережу, проблеми зі зв’язком неминучі. Мережа ускладнюється, її необхідно налагодити. Зазвичай протягом двох тижнів-місяця всі проблемні точки усуваються. Треба просто потерпіти», – пояснює експерт ринку телекомунікацій Роман Химич.
Справа в тому, що більшість сучасних телефонів налаштована таким чином, що з повільнішої мережі з хорошим сигналом і більш швидкісної мережі зі слабким сигналом смартфон обирає мережу з більш швидкою передачею даних. Ось і виходить, що ваш смартфон чіпляється за слабкий сигнал 3G мережі, в результаті чого погіршується якість зв’язку, дуже погано чути голос співрозмовника, розмовляти майже неможливо, та й Інтернет, відповідно, не дуже.
Що робити?
Є просте рішення проблеми поганої якості голосового зв’язку. Воно чудово підійде для тих, кому не потрібен швидкісний 3G-Інтернет і хто використовує мобільним телефоном тільки для розмов. А ось для людей, яким потрібен швидкий Інтернет, це рішення буде компромісним і не зовсім зручним.
Android
– Увійдіть у Налаштування.
– На вкладці Підключення натисніть пункт Інші мережі.
– Увійдіть до розділу Мобільні мережі.
-Оберіть налаштування Режим мережі.
-Оберіть Тільки GSM.
Після цього якість голосового зв’язку в більшості випадків стає кращою.
Звичайні класичні телефони
Аналогічним чином відбувається перемикання в класичних телефонах. Вам потрібно відшукати в настройках розділ на зразок Мобільні мережі, а в ньому – налаштування з вибором GSM / 3G.
Замість GSM і 3G потрібно вибрати Тільки GSM або Тільки 2G.
До речі, власникам таких простеньких або стареньких «слухавок» в більшості випадків важлива якраз якість голосу, ніж швидкий 3G-інтернет.
Лідія Шорр, Наталія Гордибакіна