Доставка або відправлення посилок, фінансові операції тощо – кожен з нас хоч раз користувався послугами пошти

Значно побільшало роботи відділенням доставки у період карантину, адже багато хто з українців замовляв речі онлайн з поштовою або кур’єрською доставкою. «Запорозька Січ» вирішила порівняти 2 найбільші пошти країни – «Нову пошту» і «Укрпошту». А саме, їхні плюси, мінуси і нарікання споживачів стосовно роботи цих операторів.

Конфлікт інтересів

Купуючи товари в інтернет-магазинах, ми замовляємо доставку, тому що це зручно. Але часто постає питання – якою поштою її замовляти? Зазвичай люди обирають між двома крупними операторами на цьому ринку – «Новою поштою» або «Укрпоштою». Віднедавна вони майже «воюють» між собою за місце під сонцем і клієнтів. Не секрет, що були навіть випадки судової тяганини. Наприклад у 2018 році Нова пошта подала в суд на Національний банк (НБУ) з вимогою визнати незаконною постанову НБУ про видачу «Укрпошті» ліцензії на переказ коштів у національній валюті без відкриття рахунків.

Конкуренція – це, звичайно ж, не погано, особливо для користувачів послуг. Так, «Нова Пошта» за всі роки існування активно розвивалася і змогла завоювати значну частку на ринку. Своєю чергою «Укрпошта» починає підлаштовуватися під сучасний світ, оновлює принципи роботи, навіть ремонтує поштові відділення. У обох сторін є як плюси в роботі, так і мінуси, які визначають безпосередньо клієнти компаній. Пропонуємо роздивитися їхню роботу ближче.

Переваги та недоліки «Укрпошти»1

АТ «Укрпошта» є національним оператором поштового зв’язку України. Почавши діяльність в якості самостійного суб’єкта в 1994 році, Укрпошта тривалий час була монополістом у сфері послуг поштового зв’язку. На сьогодні підприємство має найбільш розгалужену мережу відділень по всій Україні (понад 11,5 тис.). Засновником та акціонером АТ «Укрпошта» є держава в особі Міністерства інфраструктури України. Щодня співробітники приймають, сортують, везуть, доставляють, організовують, аналізують і допомагають клієнтам. Поряд із більш-менш доступними тарифами, цей фактор дозволяє «Укр­пошті» успішно конкурувати з іншими постачальниками послуг. У невеликих населених пунктах, де немає банківських установ, робота цього підприємства є єдиним шансом населення отримувати поштові та фінансові послуги. А у частині міжнародних відправлень державна компанія стабільно займає провідну позицію.

Серед послуг «Укрпошти» можна виділити:

  • Повідомлення про вручення
  • Кур’єрська доставка
  • Доставка періодичних видань друкованих засобів масової інформації
  • Фінансові послуги
  • Поштовий переказ
  • Послуга з приймання платежів
  • Послуги з пересилання електронних повідомлень
  • Доставка рахунків, інформаційних матеріалів
  • Доставка рекламної та/або інформаційної продукції
  • Пересилання поштових відправлень, поштових переказів по Україні та за кордон.

Проте є і негативні моменти у роботі. Основними мотивами скарг клієнтів є:

  • пропажа/втрата поштових відправлень;
  • довгі черги;
  • невелика чисельність персоналу;
  • нетактовний персонал;
  • затримка і без того довгих термінів доставки;
  • не всі відділення мають гарний вигляд та є зручними для клієнтів;

Цікавий факт

У березні 2020 року «Укрпошта» запустила доставку ліків з аптек в усі куточки України. За рік співпраці з аптеками та фармацевтичними компаніями через Укрпошту українці замовили близько 260 тис. посилок з лікарськими засобами на майже 100 млн грн. Сьогодні українці мають змогу замовити доставку ліків з понад 60 аптек та аптечних мереж по всій Україні.

Переваги та недоліки «Нової Пошти»2

Увірвавшись на ринок поштових послуг в 2001 році, компанія «Нова Пошта» згодом домоглася провідної позиції по доставці всередині країни і до цього дня утримує цю позицію на ринку. По всій Україні працює близько 6 тис. відділень. Тільки за перші 6 місяців 2020 року компанія «Нова пошта» доставила понад 128 млн посилок і вантажів.

Компанія стабільно тішить своїх клієнтів:

  • швидкою доставкою вантажів;
  • зручністю розташування відділень;
  • сучасним дизайном пунктів прийому і видачі відправлень;
  • всі відділення автоматизовані та оснащені сучасним обладнанням.

Проте людський фактор завжди впливав на якість роботи будь-якого підприємства. Відгуки про поштові відділеннях часто містять претензії клієнтів з приводу помилок у складанні накладних: неправильно вказані прізвища відправника або одержувача, пункту доставки, вартості післяплати. Щоб уникнути непорозумінь, варто уважно перечитувати накладну перед тим, як поставити в ній свій підпис. Також клієнти компанії скаржаться на недбале ставлення співробітників до посилок, що приводить до втрати її товарного вигляду і функціональних здібностей. Також бувають випадки, коли посилки взагалі «втрачають» у відділеннях, та довгі внутрішні розслідування не допомагають знайти крадіїв. А ще відомі випадки претензій з приводу фальсифікації ваги відправлення з метою збільшення і без того чималої вартості відправки.

Зазначимо, що з 20 березня 2021 року «Нова Пошта» підвищила тарифи на доставку.

Якість поштових послуг – головний критерій

При виборі постачальника послуг поштового зв’язку на 1 місце, безумовно, ставиться якість. І важливі будуть як якість послуг, що надаються, так і якість обслуговування споживачів.

Визначитися з вибором «Укр­пошта або Нова пошта» допоможуть основні критерії оцінки якості:

  • зручність розташування пунктів прийому і внутрішньої обстановки;
  • надійність і гарантія виконання послуг в зазначені терміни;
  • рівень сервісу (професіоналізм персоналу);
  • цінова доступність послуги;
  • претензійні показники.

Зазвичай саме претензійні показники роблять основний вплив на вибір постачальника послуг. Загальна задоволеність клієнта якістю обслуговування безпосередньо залежить від доброзичливості, професіоналізму і тактовності співробітників, їх вміння уникати конфліктних ситуацій і вирішувати нестандартні завдання. На сьогодні підвищення якості поштових послуг є головною метою для всіх компаній, що працюють у цій сфері. Тут кожен відгук про якість послуг має особливу цінність. Тому обирайте поштове відділення за рекомендаціями або за власним досвідом.

Менеджери обох пошт залюбки відповідають на скарги та побажання клієнтів. Наскільки якісно вони виправляють усі помилки співробітників – невідомо, проте окрім негативних є і позитивні коментарі. Так, ми запитали кількох містян, як вони ставляться до служб доставки.

– Я дуже довго та часто користуюся «Новою поштою», мабуть, вже протягом 3 років. Із великих плюсів можу виділити швидку доставку. Щодо цілісності та збереження товарного виду, сказати важко – іноді приходять у ідеальному стані, а часом – немов їх на підлогу кидають. Був випадок, коли я просто вимушена була звертатися до, так званої, «гарячої лінії», наче питання вирішили, але тепер для підстраховки я додатково загортаю речі у бульбашкову плівку для захисту, – поділилася запоріжанка Олександра Щіпанська.

А ось студентка Оксана Луценко розповіла, що надає перевагу «Укрпошті».

– По-перше, тарифи «Укрпошти» найнижчі у Запоріжжі, принаймні я не знайшла дешевшого способу відправки посилок. По-друге, пакунки приходили у цілісності, хоча кільком моїм знайомим не пощастило в цьому питанні. Із мінусів – ну дуже довга доставка. Буває, що посилки гублять або відправляють в інші міста. Так, більшість з них все ж знаходять своїх хазяїв, але витрачається дуже багато нервів. Тут як пощастить, – розповіла Оксана.

Читайте також: Чому сучасне мистецтво шокує