Через карантин може закритися кожен п’ятий малий бізнес в Україні

Саме такий прогноз озвучили в Європейській бізнес асоціації (ЄБА) за результатами опитування серед представників малого та мікробізнесу.

78% скаржаться на втрату до 75% доходів, понад 30% планують урізати зарплати працівникам чи скорочувати штат.4757912493ccc190c87bb2e6853a6737

Та усі погоджуються, що після закінчення карантину проблеми не зникнуть. Багатьом закладам доведеться змінювати формат, шукати додаткове фінансування або скорочувати витрати, а головне – боротись за відвідувачів, яких точно стане менше.

Згідно з результатами опитування, 18% респондентів розглядають варіант закриття власного бізнесу, 78% повідомляють про втрати до 75% від доходів, і тільки 4% можуть похвалитися збільшенням прибутку компанії.

Від економічних наслідків пандемії коронавірусу надзвичайно потерпають малі підприємства. Важливо, щоб вони пройшли цю кризу з мінімальними, наскільки це можливо, втратами, адже успішний малий бізнес – ознака прогресивної економіки та основа міцного середнього класу. Малий бізнес генерує велику кількість робочих місць, проте через сповільнення бізнес-активності декому доведеться змінювати розмір штату та зарплату персоналу у бік зменшення.

Мабуть, найбільше підприємців турбує невизначеність поточної ситуації. В умовах, коли важко передбачити тривалість карантину та зміни у поведінці споживачів, прораховувати будь-які сценарії розвитку свого бізнесу практично неможливо. Зменшення обсягів замовлень, зрив термінів закупок та постачання, паралізація каналів збуту – ось тільки деякі проблеми, з якими зіштовхнувся малий бізнес. Тоді як доходи у багатьох компаній суттєво зменшилися, видатки залишилися практично незмінними (оренда, комунальні послуги), а додалися турботи щодо організації дистанційної роботи або ж організації транспортування співробітників в умовах обмеження пересування.

За можливості, компанії намагаються адаптуватися та переорієнтуватися відповідно до ситуації. Звісно, що є у цій ситуації й бізнеси, яким пощастило наростити об’єми продажів та збільшити дохід від діяльності. Наприклад, маленькі продуктові магазини, у яких зросла кількість відвідувачів через ті ж обмеження у пересуванні, які підштовхують людей обирати локальні торгові точки замість супермаркетів. Як завжди, є безліч «але». Наприклад, будь-яке фізичне виробництво продукту не переведеш в онлайн: квіти/овочі/фрукти не виростиш дистанційно, і захисні медичні костюми має хтось фізично виробити. На жаль чи на щастя, не весь бізнес можна перевести в інтернет.

Попри усі складнощі ситуації, підприємці лишаються у більшості своїй оптимістами. Так, 47% шукатимуть нові можливості для розвитку, якщо карантин продовжиться на невизначений період. Водночас, 22% опитаних будуть змушені закрити бізнес. Проте, у зв’язку з непрогнозованістю ситуації, настрої бізнесу ще можуть змінитися.

Читайте також: У Запоріжжі підприємці порушують карантин