Через масштабну атаку країни-терориста на об’єкти енергетичної інфраструктури України з понеділка повернулись графіки погодинних відключень, а разом з ними – і питання від споживачів. Даємо відповіді на найпоширеніші.
Чому постійно змінюються графіки?
«Запоріжжяобленерго» – так само, як і інші оператори системи розподілу (обленерго) – формує та змінює графіки відповідно до завдань на обмеження енергоспоживання отриманих від Укренерго.
Ця компанія виконує функції оперативного керування об’єднаною енергосистемою України, тож, її завдання щодо обмеження/збільшення енергоспоживання для обленерго є обов’язковими до виконання.
Іншими словами, якщо Укренерго дає вказівку збільшити/зменшити кількість черг, які задіяні у ГПВ, ми зобов’язані її виконати, – пише “Запоріжжяобленерго”.
ЗА ВЛАСНОЇ ІНІЦІАТИВИ ЖОДНИХ ЗМІН ДО ГРАФІКІВ НА МІСЦЕВОМУ РІВНІ НЕ ВНОСИТЬСЯ. Більше того, в установі жодним чином не зацікавлені у відключеннях, бо це велике навантаження на персонал та обладнання, а також зменшення доходу товариства – він прямо залежить від кількості розподіленої енергії.
Простіше кажучи – значно більше роботи і суттєво менше надходжень.
Чому про зміни у графіках інколи попереджають в «останню хвилину»?
Будь-які зміни графіків відбуваються виключно на підставі розпорядження Укренерго. Подекуди ці розпорядження отримують за 15-20 хвилин до настання передбачених ними змін.
За ці хвилини в енергопідприємстві мають змінити таблицю і передати на виконання, а також написати текст повідомлення і розмістити його на декількох платформах. Це відбувається у будь-який час доби.
З одного боку – ці розпорядження залежать від стану енергосистеми, який після рашистських атак змінюється дуже динамічно. З іншого – поки на місцях не отримали відповідне розпорядження – не мають підстав вносити будь-які зміни до графіків – тим більше, повідомляти про них.
Накази Укренерго виконуються за лічені хвилини у будь-який час доби і в жодному разі не затримуються повідомлення цієї інформації. Та, на жаль, самі розпорядження інколи надходять навіть не за години, а за хвилини до моменту їхнього виконання.
Чому черги не вмикають вчасно?
За ОКРЕМИМИ АДРЕСАМИ, що входять до черг ГПВ, на жаль, можуть мати місце тимчасові затримки із увімкненням з технологічних причин.
Жодне електрообладнання не розраховане на постійні вмикання/вимикання. Тож, коли це відбувається протягом тривалого часу, воно, зрештою, може вийти з ладу – і тоді увімкнути заживлених від нього споживачів неможливо.
Якщо таке трапляється, фахівці “Запоріжжяобленерго” одразу ж розпочинають ремонтні роботи. Втім, на їх виконання потрібен додатковий час.
Чому моя черга найдовше без світла?
Через специфіку завдань щодо обмеження енергоспоживання, які ставить Укренерго, та запроваджувані ним зміни до графіків, які заздалегідь передбачити не можливо, можливі розбіжності у сумарній тривалості відключень між чергами протягом поточної доби.
В той же час, у ПАТ уважно стежать за дотриманням справедливого розподілу навантаження від ГПВ на споживачів. Наприкінці кожної доби аналізуються, на скільки та або інша черга вимикалася, і це враховується при формуванні ГПВ на наступну добу – так само, як і у випадку змін до графіків сьогодні на сьогодні.
Також дивляться, щоб, за можливості, одна і та сама черга не вимикалась у однаковий час дві доби поспіль.
Це підтверджує статистика – за підсумком серпня 2024, сумарна тривалість відключень через ГПВ для кожної з черг склала 43,67 годин за місяць в середньому із наступним розподілом:
🟢Черга 1 – 44 години за місяць
🟢Черга 2 – 44 години за місяць
🟢Черга 3 – 43 години за місяць
🟢Черга 4 – 43 години за місяць
🟢Черга 5 – 43 години за місяць
🟢Черга 6 – 45 години за місяць.