27 березня у Запоріжжі розпочався черговий етап проекту «Управлінська сотня кадрового резерву». У навчально-виховному комплексі №41 пройшла весняна сесія «Бенчмаркінг в освіті».
Нагадаємо, проект стартував у жовтні 2016 року.
«Ми намагаємося створити в Запоріжжі простір для успіху кожного, хто трудиться на ниві виховання і освіти», – зазначають в департаменті освіти і науки Запорізької міської ради, який саме і започаткував його.
Минулого навчального року заявки на участь подали понад 600 педагогів, з яких вибрали найкращих. 100 ініціативних педагогів шкіл і дитсадків пройшли відбір у вигляді тестів, співбесід, підготовки і захисту проектів. Під час міжсесійного періоду слухачам проекту було надано методичний та управлінський супровід керівниками навчальних закладів-партнерів проекту та методистами-кураторами науково-методичного центру департаменту освіти. Наприкінці кращі 20 слухачів – викладачі шкіл, ліцеїв і гімназій, вихователі та методисти дошкільних установ – презентували свої новаторські ідеї щодо поліпшення освітнього процесу в Запоріжжі.
За підсумками, переможці першого проекту «Управлінська сотня кадрового резерву» очолили шість запорізьких загальноосвітніх закладів, в яких були вакантні посади керівників.
Директор Запорізької гімназії №25 Марина Луценко, випускниця І потоку навчання проекту «Управлінська сотня кадрового резерву»:
– Завдяки цьому проекту ми здобули великий досвід організації управлінської діяльності, познайомилися з цікавими людьми, розширили коло свого фахового спілкування. Я відвідувала групу новаторства, керівником якої була генеральний директор Запорізького приватного комплексу безперервної освіти Школа «ЕйдоС» Олена Грединарова. Я вважаю, що мені дуже пощастило з керівником, тому що це творча і ідейна особистість. Олена Михайлівна допомогла мені у створенні проекту, надала безліч цікавих ідей, які я потім змогла реалізувати.
Підсумкова робота моя називалася «Проектування як важлива складова управлінської діяльності керівника навчального закладу». Протягом участі в проекті ми проходили стажування в тих навчальних закладах, де працювали наші керівники. В школі «ЕйдоС» я познайомилася з цікавими і інноваційними методами та технологіями, які використовують в роботі педагоги цієї школи. Також познайомилася з організацією управлінської діяльності в навчальному закладі, можу сказати, що деякі підходи не були мені знайомі до цього. Отже, я отримала колосальний досвід.
У березні 2017 року 20 фіналістів «Управлінської сотні» були запрошені до Києва на Міжнародну виставку педагогічного досвіду, де ми мали змогу поспілкуватися із педагогами з інших міст і країн та відвідати майстер-класи. При цьому протягом всього цього часу ми продовжували працювати над своїми проектами. І в червні нас було запрошено до запорізької мерії, де ми їх захищали. Після захисту, у серпні, мені було запропоновано очолити Запорізьку гімназію №25. Ось такий результат моєї участі в проекті «Управлінська сотня кадрового резерву».
Вихователь-методист ДНЗ №143 «Росинка» Наталія Ільющенко відзначила:
– Кожний запорізькій педагог може долучитися до формування нового освітнього простору в нашому місті, створивши свій унікальний управлінський проект, стати успішним управлінцем нашого міста та приєднатися до міського клубу лідерів освіти.
Головне, щоб проект був актуальним, сприяв вирішенню нагальних соціальних проблем сьогодення, а результат від його реалізації має приносити суттєву суспільну користь.
Цього року учасниками проекту знов стали кращі представники сфери освіти міста, які пройшли відбірковий етап. Зараз в рамках проекту вони проходять інтенсивний курс навчання, відвідують лекції, беруть участь у тренінгах та майстер-класах.
Як зазначила директор департаменту освіти і науки Запорізької міської ради Юлія Погребняк, до кінця цього учбового року відбудеться ще декілька сесій для педагогів. По закінченню навчання учасники «Управлінської сотні» повинні будуть представити і захистити свої проекти. Переможці братимуть участь у конкурсному відборі на вакантні керівні посади освітніх закладів міста. «На мій погляд, гарному керівнику в галузі освіти важливо мати професійні та лідерські якості, а головне – такі якості своєї особистості, за якими підуть інші люди», – сказала Юлія Погребняк.
Ірина ГАВРИЛЕНКО