Минулої суботи у прес-центрі телеканалу МТМ відбувся публічний звіт міського голови Олександра Сіна перед громадою нашого міста. Звіт транслювався у прямому ефірі телеканалу МТМ. Після докладу міський голова відповів на запитання запоріжців, що надходили на “пряму телефонну лінію”, яка була відкрита під час трансляції, а також на гострі питання журналістів. Пропонуємо увазі читачів основні тези звіту.
– Цей рік був напруженим для всіх: для всієї України, Запоріжжя та для кожного з нас. Міській владі теж довелося вирішувати ті проблеми, яких раніше не виникало.
На нас всіх – і на владу, і на мешканців міста – лягла турбота про нашу армію, про оборону міста.
Півроку Запоріжжя існувало практично без проплат незахищених статей бюджету через проблеми із роботою органів державного казначейства. Ми самотужки закривали існуючі проблеми, в тому числі закупівлю жіттєво важливих медикаментів, таких як інсулін, хоча фінансування цих потреб передбачено Державним бюджетом. Але такі реалії. Першочергове завдання міського голови – забезпечити стабільну ситуацію за будь-яких умов.
А це – забезпечення життєдіяльності міста: роботи комунальних служб, подачі опалення, електрики в будинки, роботи міського транспорту, функціонування закладів охорони здоров’я та освіти. Нам це вдалося!
У кожного мешканця є опалення, гаряча вода, світло. На жаль, зараз навіть у багатьох обласних центрах є проблеми з безперебійним енергозабезпеченням. У Запоріжжі електрика у дома та на підприємства подається стабільно, без перебоїв. Віялові відключення електрики обійшли Запоріжжя. Ситуація у місті є стабільною. Я хочу подякувати за це промисловцям та підприємцям міста, громадськості та всім мешканцям міста, тому що стабільність у Запоріжжі – це результат нашої спільної праці.
Допомога армії
Через безпосередню близькість Запоріжжя до зони проведення АТО увага міської влади в цьому році була приділена роботі з вимушеними переселенцями, підтримці української армії та укріпленню оборони Запоріжжя.
Комунальними підприємствами надано допомогу у встановленні блокпостів. Надано матеріали для їхньої побудови, кожен з блокпостів обладнано всім необхідним.
Ми всім містом допомагаємо українській армії! Я дякую підприємцям та волонтерам, які постійно передають речі, продукти харчування та обладнання для наших військових. На потреби армії підприємствами торгівлі та міськими ринками надано допомогу в розмірі 130 тис. грн., передано 22 тонни продуктів харчування.
Депутатський корпус, виконавча влада міста не стояли осторонь. За рахунок коштів міського бюджету та комунальних підприємств міста на потреби армії спрямовано більше 5 млн.грн. Організовано поховання бійців.
Комунальні підприємства міста беруть участь у відновленні Запорізького військового шпиталю. Нашими силами здійснено капітальний ремонт приміщень в ангарах для розміщення особового складу 37 окремого мотопіхотного батальйону у с. Широке. На території виконано зовнішнє освітлення.
КП “Водоканал” та Концерном “Міські теплові мережі” придбано 2 контейнери та генератори для переобладнання під пересувні бані для військової частини на загальну суму 180,0 тис. грн.
Окрім організації харчування для територіальної оборони, забезпечення військових паливно-мастильними матеріалами, придбання обладнання, нами проведено ряд особливих заходів. Так, на КП “Водоканал” змонтовано зі старих труб 10 обігріваючих пічок-“буржуйок”. Десятки працівників підприємства добровільно пішли служити в зону АТО. Їх укомплектували необхідним обмундируванням, дітей учасників АТО підготовлено до школи. Комунальним підприємством “Запоріжміськсвітло” спільно з підприємцем Анатолієм Пилиповичем Куліничем було виготовлено 20 обігрівачів для військових частин. Концерн “Міські теплові мережі” надав допомогу в ремонті і наладці систем опалення військового шпиталю, 130 працівників підприємства здали кров для військовослужбовців. Наш найбільший парк міста також долучився до благородної справи допомоги армії – ЦПВО “Дубовий гай” надав різної допомоги на суму близько 20 тис. грн.
Сім’ї військовослужбовців постійно знаходяться у полі зору влади міста. Ім за рахунок коштів міського бюджету додатково надається адресна допомога на відшкодування витрат на житлово-комунальні послуги у розмірі 50 %. До новорічних свят всім дітям військовослужбовців, які проходять службу у зоні АТО, було вручено подарунки, організовано новорічну виставу в цирку.
Вирішуємо виклики часу – розміщуємо переселенців
Оборона та допомога армії – тільки частина нових реалій нашого життя. У цьому році нам довелося вирішувати проблеми вимушених переселенців зі східних регіонів країни.
Соціальними службами міста взято на облік майже 25 тисяч переселенців. Щомісячну адресну допомогу призначено 5665 сім’ям. Загальна сума допомоги склала майже 8 млн грн. Переселенці були взяті на облік в медичних закладах (4897 осіб). Особливу увагу приділено дітям (2362 дитини) та вагітним (163 вагітні). 31 жінка народила вже в Запоріжжі. Окрім того, діти переселенців пішли до запорізьких дитсадків та шкіл. На диспансерному обліку в закладах охорони здоров’я міста перебувають 476 переселенців, у т. ч. 144 дитини, з них 23 дитини з особливими потребами. 54 тимчасових переселенців, хворих на цукровий діабет, отримують інсулінотерапію.
Запроваджено практику виїзду фахівців “мобільних соціальних офісів” у місця масового проживання переселенців для консультування, проведення роз’яснювальної роботи та прийому документів. Наразі у гуртожитках, готелях, санаторіях-профілакторіях проживають близько 430 громадян. У літній період у місті розселено понад 680 осіб. За рахунок коштів ООН завершується капітальний ремонт 4 приміщень, з нового року в них заселяться 402 особи.
За підтримки федерального канцлера Німеччини А.Меркель та Президента України П.Порошенка у Південному жилмасиві встановлено 218 модульних будинків для короткострокового та середньострокового проживання більш ніж 500 осіб. Наразі завершено роботи з 214 модульних будинків. Завершено роботи з підведення водопровідних, каналізаційних та електричних мереж. Ведуться роботи з внутрішнього оздоблення приміщень, встановлення меблів, інші роботи.
Ефективність та прозорість влади
Протягом року було проведено 11 сесій міської ради – 8 чергових та 3 позачергові. Прийнято 2605 рішень міської ради, що більше у 3,3 разу, ніж у 2013 році. Проведено 12 засідань виконавчого комітету міської ради. Прийнято 1485 рішень виконавчого комітету міської ради. Видано 2927 розпоряджень міського голови. Розглянуто 722 звернення, які подано громадянами на особистому прийомі міського голови та його заступників. Розглянуто 353 інформаційні запити, надано відповіді на 968 питань. Загалом надійшло 9391 звернення від 25081 громадянина, що на 3 % (+290) більше у порівнянні з 2013 роком. Через соціальний проект “Урядова гаряча лінія” надійшло 2160 звернень телефоном, що складає 23 % від загальної кількості звернень.
Ми працюємо над тим, щоб забезпечити максимальну прозорість влади. У 2014 році проведено кооптацію громадської ради при виконавчому комітеті міської ради та оновлено її склад на 40 %. До ради прийнято близько 30 нових членів. Проведено 5 засідань та 23 засідання президії. Постійні комісії громадської ради збиралися 119 разів.
Робота громадських рад була спрямована на формування бюджету. Після обговорень в профільних комітетах вносилися пропозиції та зауваження щодо закупівель товарів та проведення тендерів. Так, зокрема, було вивчено питання та проведено “круглий стіл” із закупівлі медичних препаратів. Взято на контроль проведення тендеру по міських перевезеннях. Проводилося широке обговорення змін до Конституції України, законодавства в сфері Громадського контролю, “Стратегії реформ – 2020”.
Між постійними комітетами Громадської ради і відповідними управліннями та департаментами Запорізької міської влади налагоджена тісна співпраця. Щокварталу проводяться спільні засідання з актуальних питань.
Вперше у 2014 році структурними підрозділами міської ради та комунальними підприємствами створено 42 власні громадські комітети, в яких беруть участь понад 300 представників громадськості.
У 2014 році запроваджено звіти керівників виконавчих органів міської ради та комунальних підприємств перед громадськістю.
Заслухано 13 звітів, під час яких мешканці міста мали змогу ознайомитися з роботою всіх галузей міського господарства та отримати відповідь на питання, які їх цікавлять.
З метою врегулювання вирішення земельних питань за пропозицією громадськості затверджено регламент роботи постійної депутатської комісії з питань комунальної власності, ресурсів, приватизації та земельних відносин. Даним документом чітко визначено перелік відповідних документів та терміни їх розгляду. Перелік земельних питань, підписаних для розгляду міською радою, розміщується на сайті міської влади. Завдяки цьому кількість проектів, що перебувають на розгляді комісії, скоротилася майже втричі.
Нововведенням цього року є розміщення інформації щодо здійснення закупівель товарів, робіт і послуг на сайті мерії. Мета одна – кожен бажаючий повинен мати змогу побачити, не тільки куди спрямовані кошти, а й по яких цінах закуповуються роботи, товари та послуги. Реєстр договорів та оплат знаходиться у вільному доступі на офіційному сайті міської влади, і кожен мешканець міста може отримати необхідну інформацію та проконтролювати закупівлі. Нагадаю, раніше громадськість отримувала цю інформацію тільки через офіційні запити. Такий порядок оприлюднення закупівель є тільки в Запоріжжі. В цілому реєстр ведуть 129 установ та підприємств.
Кадри вирішують все
Майже на чверть оновився склад керівників комунальних підприємств міста.
На виконання пропозицій представників Народної ради і громадських об’єднань незалежними аудиторськими фірмами міста проведено аудиторські перевірки фінансово-господарської діяльності 6 підприємств: КП “Водоканал”; Концерну “Міські теплові мережі”; МКП “Основаніє”; СКП “Запорізька ритуальна служба”; КП “ЕЛУАШ”; КРБП “Зеленбуд”. Особливість цих перевірок полягала у тому, що аудиторів запропонувала громадськість, а не директори комунальних підприємств, як це було раніше.
За результатами перевірок надано рекомендації щодо фінансово-господарської діяльності комунальних підприємств міста.
Бюджет міста
Впродовж останніх років відбувається поступове зростання надходжень до бюджетів усіх рівнів. У поточному році очікується їх отримати в обсязі 6,6 млрд грн., що на 5,4 % більше, ніж у 2013 році.
Доходи бюджету м. Запоріжжя
за 2010–2014 роки, млн грн.
2010 2011 2012 2013 2014
2 174,5 2 437,8 2 616,0 2 636,5 3 064,6
Надходження від комунальних підприємств міста.
Очікується надходження податку на прибуток – 12 млн. грн. Відрахування частки прибутку – 4,6 млн грн.
На комунальних підприємствах відсутня заборгованість з виплати заробітної плати. Середня заробітна плата за 9 місяців 2014 року по підприємствах дорівнює 2953,9 грн., що більше, ніж у минулому році, на 156 грн. (5,6 %).
У важких економічних умовах вдається забезпечувати стабільний рівень фінансування всіх галузей, що забезпечують життєдіяльність міста. За рік обсяг видаткової частини бюджету міста очікується на рівні 3,05 млрд грн., що на 9,3 % перевищує минулорічний показник. До кінця поточного року бюджет має фінансові можливості для виконання взятих розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів зобов’язань.
У першочерговому порядку забезпечується своєчасна та в повному обсязі виплата заробітної плати працівникам бюджетних установ міста.
Середня заробітна плата працівників бюджетної сфери порівняно з минулим роком зросла на 3,8 % та досягла 2219 грн.
Комунальне господарство міста розвивається, незважаючи ні на що
У цьому році зроблено ряд кроків для подальшого розвитку міста. Звичайно, однією зі сфер, яка турбує мешканців міста, є житлово-комунальне господарство. Дехто в ЗМІ каже про “некерованість ситуації в ЖКГ міста”. Це емоції, а факти зовсім інші. У 2014 році кількості поривів на інженерних мережах міста становила: у мережах водопроводу виявлено 4135 поривів, що майже на 15 % менше 2013 року (2013 – 4 890); на мережах теплопостачання виявлено 122 пориви проти 142 у 2013 році (на 14 %); на внутрішньобудинкових інженерних гарячого і холодного водопостачання та центрального опалення мережах виявлено 37 840 поривів проти 51084 поривів у 2013 році, або на 26 % менше.
Наведені факти говорять про одне – місто живе і успішно розвивається!
Міський голова
Олександр СІН