Українські та закордонні винахідники не перестають дивувати світ різноманітними цікавими проєктами
Так, згадайте хоча б нещодавній випадок, коли наш «горбатий» «Запорожець», перероблений на електрокар, обігнав всесвітньо відому «Теслу».
Не такий вже він горбатий
Все почалося з того, що ентузіаст-автомобіліст з Кропивницького переробив свій старий «Запорожець» на електромобіль. Перший варіант електричного «горбатого» з’явився 4 роки тому – машина оснащувалася саморобним електромотором потужністю 30 кВт (близько 40 к.с.). Тепер же Дмитро оснастив електромобіль силовою установкою від Nissan Leaf першого покоління, причому переробив японський движок так, що той став видавати 170 «конячок» замість 109. Акумулятор власної конструкції на 6,5 кВт/год дозволяє електро-965 проїжджати на одному заряді 55-60 км. Так, це небагато, зате споряджена маса машини не перевищує 700 кг. Тож автор проєкту вирішив подивитися, на що здатне його творіння, якщо проти нього виставити електрокар Tesla Model S в модифікації P85.
І хоча 400-сильний електромотор «Тесли» у 2 з гаком рази потужніший від «Запорожця», останній зміг його перемогти в обох заїздах.
Так, до 100 км електрична саморобка прискорилася за 4,3 с, тоді як Tesla Model S для цього знадобилося на 2 секунди більше. У другому заїзді американський електрокар зміг наздогнати «Запорожець» лише на 130 км/год – позначився великий лобовий опір «горбатого».
1/8 милі «зелений» ЗАЗ-965 подолав за 8,8 с, тоді як «Теслі» для цього знадобилося 9,7 с. Різницю в потужності і аеродинаміці електричний «горбатий» з лишком компенсував за рахунок вдвічі меншої маси.
Тепер ентузіаст з Кропивницького збирається битися на «Запорожці» з найпотужнішою модифікацією Tesla Model S – повнопривідним P100D.
Найдешевше авто у світі – у китайців
Нещодавно сегмент електромобілів поповнився новим представником від китайської компанії Regal Raptor Motors. Компактна новинка отримала назву ElectricKar K5 і приєднається до ультрабюджетного сегмента. Вартість електрокара становить лише 2100 доларів, що робить його найдешевшим у світі.
Новинку хоч і класифікують як електромобіль, але технічно вона більше відповідає класу квадроциклів. Дизайн кузова ElectricKar K5 нагадує капсулу. У довжину авто досягає
2,2 м. Його ширина становить 1,09 м, а висота – 1,62 м. Салон розрахований на 2 осіб. Модель оснащена одним електромотором потужністю 1,1 к.с., який дозволяє сіті-кару розвивати швидкість до 40 км/ч. Запас ходу в 66 км забезпечує свинцева акумуляторна батарея.
Звичайно ж, нова модель могла б скласти конкуренцію мініатюрним Citrotn Ami і Freze Nikrob, але основним ринком збуту стане Китай. Чекати, що вона з’явиться за межами Піднебесної, не варто.
Винайшли нову систему приводу електровелосипеда
Дійсно, компанія Schaeffler розробила радикально нову систему Free Drive для електричних велосипедів з педалями, яка позбавляє нас необхідності натягувати ланцюг або ремінь між педалями і маточиною колеса. Це повністю електрична привідна система, яка дозволяє створювати абсолютно нові конструкції велосипедів з меншою кількістю рухомих частин. Система Free Drive передбачає використання генератора між педалями. Таким чином, коли велосипедист обертає педалі, виробляється електрична енергія, яка через кабелі передається на електромотор, що обертає заднє колесо (або колеса). Кабелі можуть розташовуватися як всередині рами велосипеда, так і зовні. Надлишкова енергія, утворювана обертанням педалей, повертається в акумулятор. Таким чином, відпадає необхідність у використанні ланцюга або ременя для передачі руху від педалей до колеса.
Система Free Drive вже продається виробниками велосипедів у вигляді набору оптимізованих компонентів, що складаються з маточинного двигуна потужністю 250 Вт, педального генератора, акумулятора і інтерфейсного блоку. Двигун не особливо потужний, але це викликано обмеженнями, встановленими в Німеччині щодо велосипедних двигунів. Наші ж «кулібіни», коли їм потрапить до рук ця система, звичайно, постараються вставити набагато потужніший двигун, і тоді можна буде їхати доволі швидко на далекі відстані без підзарядки.
А німці вже їздять
Так, нещодавно в цій країні були представлені електровелосипеди BMW, які рухаються зі швидкістю до 60 км/год і запасом ходу до 300 км.
BMW представила 2 своїх концептуальних електровелосипеди, які отримали назви BMW i Vision AMBY і Motorrad Vision AMBY. Електровелосипед BMW i Vision з педалями оснащений акумуляторною батареєю ємністю 2000 Вт/год.
Motorrad Vision, позбавлений педалей, матиме підставку для ніг, як у традиційного мотоцикла. 2 концептуальних електровелосипеди мають 3 різні швидкості, які будуть адаптовані для різних типів доріг. Перше обмеження швидкості складає 25 км/год для велосипедних доріжок, також є варіант 45 км/год для міських доріг. За межами міста максимальна швидкість складає 60 км/ч.
Ці велосипеди повинні лягти в основу нових моделей, що можуть бути представлені на ринку найближчим часом.
Читайте також: 5 мобільних додатків, що допоможуть слідкувати за здоров’ям