Транспортна сфера Запоріжжя зазнала суттєвих змін
У Запоріжжі відбувся звіт мера Запоріжжя Володимира Буряка. Однією з найважливіших подій цього року стало відкриття нового терміналу “Міжнародного аеропорту “Запоріжжя”.
П’ять років тому в Запоріжжі серйозно взялися за розвиток головної повітряної брами міста. Була прийнята міська програма розвитку, та запорізький аеропорт розпочав свій шлях до змін. Спочатку було побудовано нову дорогу до аеропорту, відремонтовано злітно-посадкову смугу, руліжну доріжку, перон аеропорту. Наприкінці 2017 року розпочалося будівництво нового пасажирського терміналу. Його завершили в рекордні строки – за два роки нова будівля була зведена та готова до роботи. На жаль, через численні перипетії, термінал розпочав приймати пасажирів внутрішніх та міжнародних рейсів лише в жовтні поточного року. Свої корективи в роботу аеропорту внесла і пандемія коронавірусу, через карантин кількість вильотів зменшилась. Однак, міська влада продовжує вести переговори щодо відкриття нових рейсів.
– На сьогоднішній день жоден з тих авіаперевізників, які співпрацюють із Запоріжжям та запорізьким аеропортом, не відмовився від домовленостей, які були укладені щодо відкриття. А це близько 30 вильотів щодобово після завершення карантину, – наголосив Володимир Буряк.
Наступного року розвиток запорізького аеропорту продовжиться.
Не менш важливим є підтримка муніципального транспорту Запоріжжя. Ще у 2017 році була прийнята програма “Запорізький трамвай”. Вона включає в себе три напрямки: капітальний ремонт існуючого рухомого складу, збирання нових трамваїв і випуск на лінію європейських трамваїв.
За роки реалізації програми зібрано 14 запорізьких трамваїв, чотири з яких – цього року. Придбано 13 європейських трамваїв. Виконаний капітальний ремонт 8 трамваїв. Таким чином вдалося оновити вже близько 70% трамвайного парку. Наступного року збирання запорізьких трамваїв буде продовжено. Крім того. запланована масштабна робота щодо відновлення повноцінного руху трамвайного маршруту №12, який з’єднає Заводський та Шевченківський райони.
Чимало уваги цього року було приділено й розвитку тролейбусів. Придбані 18 тролейбусів, частина з них з автономним ходом. Завдяки цьому були відкриті два нових тролейбусних маршрути – маршрут №1, який з’єднав о. Хортиця з центром міста, №2, який курсує між Бородінським мікрорайоном і Хортицьким районом.
Крім того, в наступному році у рамках угоди з Європейським інвестиційним банком і по Кіотському протоколу планується придбання електробусів та 20 автобусів.
– Мені хотілося б, щоб в наступному році Запоріжжя стало першим містом в Україні, де на маршрутах працюють електробуси, – розповів Володимир Буряк.
Також вже розпочата та продовжиться наступного року робота щодо безконтактної оплати проїзду в громадському транспорті. В планах на прийдешній рік – забезпечення обладнанням для безконтактної оплати водіїв. В подальшому передбачається повноцінне впровадження електронного квитка та картки запоріжця.
Читайте також: Яким буде бюджет Запоріжжя в 2021 році