У Запоріжжі муніципальний міський транспорт активно готують до зими. У КП «Запоріжелектротранс» особливу увагу приділяють системі обігріву. Також слідкують, аби двері та вікна автобусів та вагонів не пропускали холодне повітря всередину. Паралельно на базі підприємства завершили підготовку снігоприбиральної техніки, яка в зимовий період очищує рейки від снігу.
- Перед зимовим періодом перевіряється уся система опалення в транспорті. Ми перевіряємо працездатність печей, тени тощо. Сьогодні практично вся техніка готова до зимового періоду, усе в робочому стані. У нас, звичайно, різний рухомий склад – тролейбуси, трамваї, а тепер ще й автобуси. Плюс ще спеціальна техніка для прибирання. Складність до підготовки полягає в тому, що в нас не весь транспорт новий, – сказав головний інженер Віталій Шумейко. – Є старі трамваї, тролейбуси, де тени часто виходять з ладу, і ремонтувати або міняти їх затратно. Однак, ми намагаємося, і все працює успішно. Звичайно, підготовка до зими у нас круглий рік. Можна сказати, як тільки зима закінчується, ми починаємо готуватися вже до наступної.
Система опалення в автобусах і тролейбусах схожа. Там з двох боків розташовані тени, які забезпечують обігрів. У трамваях додатково є «обдування» для пасажирів. В автобусах же знаходяться повітрянопродувні системи, які при відкритих дверях не дозволяють проникнути холодному повітрю в салон. У сучасному транспорті двері зроблені таким чином, що вони відкриваються при натисканні спеціальних кнопок, розташованих з боків. Це зроблено для того, щоб зберігати тепло в салоні.
Також у депо «Електротрансу» знаходяться 5 снігоочисних одиниць техніки. Серед них є раритетний вагон, який в інших містах вже не використовується. Він очищує колії за допомогою спеціальної щітки. Він зручний тим, що, якщо колія трохи вища асфальту, то саме щітками можна добре прибрати сніг. До речі, незважаючи на те, що вагон був зроблений у 60-х роках, у ньому збереглися усі оригінальні деталі.
- Це вагон типу КТМ, хоч він і старий, але й по сьогоднішній день він виручає нас при сильних снігових заметах. Всього в депо 5 одиниць снігоочисної техніки, їх ми використовуємо в міру випадання опадів. На місто вистачає і трьох, але два у нас запасні, – розповів директор трамвайного депо № 1 Олексій Шатохін. – Такий вагончик виїжджає на розчищення в разі, якщо сніг вище рівня рейок. Конструкція настільки проста, що готуємо його тільки до сезону і ремонтів він не вимагає. У ньому дві кабіни, що дозволяє не робити розвороти.