Кількість послуг у Центрах надання адміністративних послуг Запоріжжя збільшиться до 132. Про це розповів директор департаменту надання адмінпослуг та розвитку підприємництва Володимир Жуков в ході засідання комісії з питань регуляторної політики, розвитку підприємництва, торгівлі, послуг та захисту прав споживачів.
Поки що Запорізькі ЦНАПи надають тільки 72 послуги. Тим часом, в таких містах як Вінниця, Луцьк, Одеса кількість адмінпослуг у ЦНАПах сягнула вже більше 250.
– ЦНАПи значно полегшують доступ городян до отримання адмінпослуг. Вони стають проміжною ланкою між громадянином і адміністративним органом, – розповів Володимир Жуков. – На сьогодні в місті успішно діють уже п’ять ЦНАПів. Цього року плануємо відкрити ще два. Так, у кожному районі міста буде свій ЦНАП, і людині з Хортицького району, наприклад, не доведеться їхати в міський адміністративний орган, щоб подати або отримати документи. Має значення і часовий чинник. Наприклад, департамент архітектури надає послуги тільки раз на тиждень у певний проміжок часу. І якщо людина зібрала недостатній пакет документів сьогодні, йому доведеться чекати ще тиждень для того, щоб знову потрапити на прийом. ЦНАП же працює шість днів на тиждень до восьми вечора, і можна здати документи без черги, тихо і спокійно. Крім того, отримання адмінпослуг через ЦНАП виключає елемент корупції, адже людина, якій послуга потрібна, і адміністративна особа не взаємодіють один з одним.
Але у ході роботи з розширення кількості надання адміністративних послуг ЦНАПами виявилося, що не всі адміністративні органи згодні передати свої функції іншій структурі.
– При підготовці переліку у нас виникли проблеми з управлінням з питань земельних відносин, департаментом архітектури та містобудування, архівним відділом, управління по забезпеченню роботи міської ради та районними адміністраціями.
Наприклад, департаменту архітектури ми запропонували передати у ЦНАПи дев’ять послуг, натомість вони погодилися тільки на п’ять. До того ж досить нелогічним було їх рішення передати ЦНАП надання паспортної прив’язки до тимчасової споруди для ведення підприємницької діяльності, а переоформлення того ж паспорту – відмовитися. Або надавати будівельний паспорт через ЦНАП, а дублікат цього паспорту треба буде отримувати в департаменті, – зауважив Володимир Жуков.
За словами заступника міського голови Валерія Еделєва, який також був присутній на комісії, відмови передавати свої функції адміністративними органами пов’язані скоріше не з корупційною складовою, а з тим, що люди бояться скорочення штату.
У будь-якому рішенні розширення кількості послуг, що надають ЦНАПи у Запоріжжі, необхідно. Тож, члени комісії дали завдання департаменту надання адмінпослуг та розвитку підприємництва створити розширений список адміністративних послуг, що можуть виконувати Запорізькі ЦНАПи, взявши за основу перелік більш успішних у цьому питанні міст.
Далі депутати почнуть заслуховувати керівників департаментів, чому вони не хочуть переходити на обслуговування через ЦНАПи, та шукати разом шляхи передачі все ж таки конкретних послуг.