Введення в експлуатацію нового пасажирського терміналу – лише частина реалізації міської програми розвитку запорізького аеропорту
Для того, аби до нас зайшли інвестори та нові авіаперевізники, серед яких омріяні запоріжцями лоукости, рівень аеропорту має відповідати високим міжнародним стандартам комфорту та безпеки. А це будівництво нової злітно-посадкової смуги та встановлення світлосигнального обладнання. Ці питання неможливо вирішити лише на міському рівні. Шляхи втілення необхідних заходів у життя міський голова Володимир Буряк обговорив на виїзній нараді з представниками аеропорту та членом своєї команди, депутатом міської ради Ігорем Чумаченко, який очолює земельну комісію.
Будівництво нового терміналу йде за графіком
Завершення будівництва нового пасажирського терміналу Міжнародного аеропорту «Запоріжжя» планується наприкінці поточного року. Сім днів на тиждень тут працює вдень 150 робітників і 30 – у нічну зміну. Роботи виконуються на самому терміналі, допоміжних спорудах та прилеглій території.
– Я задоволений тим, як підрядник виконує взяті на себе зобов’язання. Будівництво терміналу фактично завершено, сьогодні вже проводять внутрішні роботи – це вентиляція та встановлення обладнання. Найбільш масштабна робота стосується електромереж – для нормального функціонування всієї апаратури необхідно прокласти близько 340 км кабелів. Будівельні роботи комплексу допоміжних споруд (трансформаторної станції, газової котельні, насосної станції) також на завершальному етапі, – зазначив Володимир Буряк.
Термінал вже обладнаний дев’ятьма ліфтами. Йдуть внутрішні та оздоблювальні роботи в багажному відділенні. На прилеглій території завершують готувати основу під дорожнє покриття. На трансформаторній підстанції готуються до пусконалагоджувальних робіт обладнання та мереж.
Однак міський голова звернув увагу, що підрядникам слід прискоритися з устаткуванням інженерних систем.
– Зі складних моментів я б назвав встановлення спеціальних інженерних мереж, – розповів перший заступник директора підрядної організації Сергій Закреничний. – Це система контролю доступу, система управління будівлею, комп’ютерні мережі і слабкострумові мережі, а також інженерія багажної системи та обшукове обладнання. Багато систем вже замовлено, але чимало роботи потрібно зробити з їх монтажу.
На його думку, новий термінал буде дуже затребуваний. Але чимало залежить і від Верховної Ради, яка вирішуватиме спрямовувати фінансування на розвиток цього аеропорту чи ні.
– Поки що аеропорт будується за гроші міського бюджету, жодної копійки не було використано для цього з держбюджету. Але для будівництва, наприклад, нової злітно-посадкової смуги знадобляться вже значно більші фінансові вливання, – вважає Сергій Закреничний.
Безпека – у пріоритеті
Задля розвитку аеропорту важливим кроком було і встановлення сучасного радіотехнічного обладнання, поки що лише на одному з «курсів». Воно вже розпочало працювати та отримало високу оцінку авіакомпаній.
На черзі встановлення світлосигнального обладнання для забезпечення безпеки посадки та зльоту літаків. Тендер на його закупівлю вже відбувся, але для його встановлення необхідно вирішити питання з землевідведенням.
– Це питання необхідно врегулювати з Держгеокадастром. Взяти вирішення цієї проблеми на особистий контроль я доручив Ігорю Чумаченко, який очолює профільну земельну комісію, – наголосив Володимир Буряк.
Голова земельної комісії Ігор Чумаченко запевнив, що питання буде вирішене у максимально стислі терміни. Якщо це та низка інших питань будуть вчасно врегульовані, то нове світлосигнальне обладнання запорізького аеропорту можуть встановити вже цього року.
– Зробити це необхідно, щоб злітна смуга була безпечною та освітленою, і її використовували не тільки наші внутрішні перевізники, але й міжнародні перевізники, які заходять у аеропорт і наповнюють бюджет нашого міста. Я вірю, що разом з депутатами міської ради, міським головою ми це питання вирішимо негайно, – заявив Ігор Чумаченко.
Інтереси міста необхідно відстоювати у Верховній Раді
Ігор Чумаченко звернув увагу на значущості для нашого аеропорту питань, які необхідно вирішувати у Києві.
– На рівні Верховної Ради дуже важливо вирішити питання будівництва другої злітної смуги та відведення більшої території під постійне користування аеропорту. На сьогодні більшість території, де ми в майбутньому плануємо другу злітну смугу, розширення терміналу, господарських установ цього аеропорту, знаходиться у користуванні міністерства оборони. Ця земля має бути передана до комунальної власності. Це питання законодавче, але воно гостро стоїть на шляху розвитку запорізького аеропорту, – сказав він.
Аби відстоювати важливі для міста питання, команда Володимира Буряка буде боротися за місце в парламенті.
– Потрібно відстоювати інтереси міста на законодавчому рівні. На сьогоднішній день у нас є велика можливість, щоб представники нашого міста були у Верховній Раді. На цьому я буду стояти. Це дійсно потрібно зробити, – підкреслив Володимир Буряк.
Читайте також: На лінію вийде ще один запорізький трамвай