Міністерство культури та інформаційної політики України та Державне агентство розвитку туризму презентували результати дослідження туристичних настроїв українців
Серед улюблених напрямків – Одещина, Закарпаття, Запоріжжя, Львівщина та Херсонська область.
Пандемія коронавірусу внесла суттєві зміни у можливості українців мандрувати. Тож зараз все більше громадян обирають відпочинок у межах України, бо для нього немає необхідності здавати тести на інфекцію та йти на самоізоляцію.
Але де ж саме найчастіше люблять відпочивати українці? Відповідь на це запитання дізналися під час ролінгового дослідження попиту на туристичні продукти різних соціальних та вікових груп населення України, а також настрої туристичної динаміки по Україні. Презентували результати опитування Міністерство культури та інформаційної політики України та Державне агентство розвитку туризму.
Так, за даними дослідження, найпопулярніший вид відпочинку серед українців – пляжний (29,8%). 36,5% – віддають перевагу відпочинку на природі, 27,7% – морському, 12,3% – у горах. Міський відпочинок складає 7,9%. Чоловіки віддають більше перевагу відпочинку на природі, а жінки – пляжному відпочинку.
Найпопулярніші регіони туристичного напрямку в Україні – Одещина (17,4%), Закарпаття (11,8%), Запоріжжя (7,7%), Львівщина (6,7%) та Херсонська область (6,2%).
Ще під час опитування з’ясувалося, що найбільш поширений транспорт під час мандрівок для наших туристів – власне авто (33,1%), стільки ж – автобусами та маршрутками, і лише кожен п’ятий подорожує залізницею, – повідомляє міністерство.
До речі, а скільки людей цього року взагалі можуть влаштувати собі відпустку? Небагато: понад половина українців взагалі не планують відпустку цього року. А серед людей старших 60 років 40% взагалі не подорожують.
А ще є цікавий факт: чим більше забезпечений респондент, тим більшою є для нього туристична привабливість України. Так, понад половина респондентів (53,1%), які планують відпустку, мають намір провести її в Україні, і лише кожен десятий збирається їхати за кордон. Серед тих, хто планує відпустку в Україні, 44,5% прагнуть відпочивати за межами своєї області. Решта планує відпочивати вдома або в межах своїх областей. Водночас 42,2% дуже рідко або ніколи не подорожують країною, і це різко залежить від віку.
Подібні дослідження дозволяють більш чітко розуміти поточний стан у галузі туризму. Завдяки статистиці можемо побачити прогалини та сильні сторони галузі. Це основа, яка стане обов’язковою для стратегії з піднесення внутрішнього туризму.
Відзначимо те, що позиції Запоріжжя як привабливого для туристів міста значно посилені завдяки роботі Туристичного Інформаційного центру, який почав працювати у 2018 році та 25 червня відзначить свій третій день народження.
«Міський голова Володимир Буряк поставив перед нами завдання відкрити Запоріжжя країні і світу, підвищити туристичну привабливість міста. Запоріжжю пощастило з розташуванням, природою, унікальною історико-культурною спадщиною, і це повинно не тільки покращувати імідж міста, а й поповнювати його бюджет. Ми впоралися із цим завданням, про що свідчать хоча б цифри: туристичний збір лише за 2 роки роботи виріс у 4 рази», – зазначила Катерина Симонова, заступник директора департаменту, начальник управління туризму департаменту культури та туризму Запорізької міської ради.
Туристичний інформаційний центр Запоріжжя просуває інформацію про саме місто і окремі його визначні пам’ятки, влаштовує «Школу гідів», організовує унікальні туристичні екскурсії та екскурсійний супровід 4 мовами, реалізує сувенірну продукцію з унікальною айдентикою. А ще до карантину ТІЦ проводив масштабні музичні фестивалі, які приваблювали в наше місто тисячі гостей з усіх куточків країни. Фестиваль Khortytsia Freedom взагалі став візитівкою Запоріжжя, адже у країні майже немає подібних заходів – безкоштовних, кількаденних, з різними локаціями та сценами, де виступають музиканти геть різних жанрів та напрямків.
Читайте також: Запоріжці стали більше літати за кордон