Можлива концесія аеропорту Запоріжжя викликає обурення в більшості містян

Як вже повідомляв сайт “Запорозька Січ”, 70% запоріжців під час соціологічного опитування заявили, що проти того, аби запорізький аеропорт передавали в приватні руки.

Більш детально про це розповів керівник соціологічної кампанії Independent Researching Group Фелікс Хрустальов.

– Такі дослідження ми проводимо раз на 3 місяці, а буває раз на півроку. Ми задаємо жителям міста Запоріжжя питання, які є актуальними на цей момент. Це дослідження ми проводили на минулих вихідних , це 25-26 січня. Там були різні запитання, в тому числі й щодо актуального питання – це передача в концесію аеропорту, приватну власність, – зазначив Фелікс Хрустальов. – Усього було опитано під час дослідження 700 жителів міста Запоріжжя, це є досить велика вибірка. Максимальна статистична похибка для такого дослідження складе не більше ніж 2,1%. Вибірка була квотна за трьома показниками: це стать, вік та регіон проживання. Квота була в залежності від того, скільки людей якого віку та статі проживає в певному районі міста. Наприклад, в Шевченківському була найбільша кількість опитуваних людей, а в Заводському – найменша.

– Чи знають люди, що таке концесія?

– У самому опитувальнику була розшифровка того, що таке концесія, щоб людина, яка не знає, що це таке, могла зрозуміти, про що йде мова. Зараз ця тема є досить гучною, люди дивляться новини, тому розуміють, про що йде мова, що це власне ідея передачі в управління нашого підприємства приватним особам. Основний показник для нас – це те, що ідею передачі в концесію аеропорту не підтримують 69,9% жителів міста, підтримують – 30,1%. Тобто умовно, якщо цілими числами говорити, то це – 70% проти, а 30% – за. Власне, коли відсоток людей, які мають певну думку, перевищує 60%, ми розуміємо, що є певна громадська думка щодо цього питання. Більшість жителів міста виступають проти того, щоб віддавали аеропорт в концесію.

– Чому більшість проти?

– Є певний досвід, як працює концесія, наприклад, в Івано-Франківську. Де є аеропорт, який знаходиться в концесії в приватної особи. Але не можна сказати, що цей аеропорт може похизуватися великими вкладеннями, інвестиціями. Є приватний аеропорт в м. Дніпро, який знаходиться в приватній власності. Мені здається, особливо якщо брати той термінал, який побудований наразі в Запоріжжі за кошти містян, то наш аеропорт виглядає краще. До того ж тут яка річ: навіщо потрібна концесія? Концесію використовують, коли є потреба, щоб відновити, відбудувати якийсь інфраструктурний об’єкт. У нашому випадку він вже побудований, тобто віддавати в приватне управління для того, щоб хтось вкладав гроші, відбудовував і заробляв на цьому гроші – такої потреби немає. Місто вже само виділило гроші на те, щоб побудувати такий термінали, тепер повинно навпаки – саме заробляти в міській бюджет гроші від цього терміналу. Мешканці вже раді тому факту, що в нашому місті побудований такий термінал, який є новим, який може приймати велику кількість рейсів, і самі рейси будуть дешевше, адже зайдуть бюджетні авіалінії.

Читайте також: Запорізькі депутати закликають Президента втрутитись у ситуацію з аеропортом