Запорізький аеропорт повністю відкрили для польотів
Центральною темою свіжого випуску газети “Запорозька Січ” став розвиток аеропорту “Запоріжжя”. Подробиці читайте далі.
Темпам розвитку Запорізького аеропорту дивується вся Україна. Менше ніж за два місяці було зроблено капітальний ремонт злітно-посадкової смуги, яка відтепер повністю відповідає міжнародним стандартам і здатна приймати всі типи літаків. Близиться до завершення будівництво нового терміналу, який теж буде сучасним, безпечним та відповідатиме європейським стандартам. Все це дає неймовірні перспективи розвитку нашого міста та регіону в цілому. Не дивно, що все більше міжнародних авіаперевізників пропонують Запоріжжю своє співробітництво.
З’явились публікації, де запорізькому аеропорту вже у відкриту заздрять найближчі конкуренти із Дніпра, адже їхньому аеропорту, щоб досягти нашого рівня, треба ще побудувати нову злітно-посадкову смугу. Найбільше від всього цього виграють прості запоріжці – географія польотів розширюється в геометричній прогресії.
22 жовтня о 6 ранку Запорізький аеропорт повністю відкрили для польотів після ремонту злітно-посадкової смуги. Перший літак полетів до Києва. На цей день надійшли заявки на рейси МАУ, «Мотор Січі» та Pegasus.
Цього ж дня запоріжці дізналися приємну новину. «Наприкінці березня відкриється пряме авіасполучення між Запоріжжям та шістьма містами Європи. Угорська авіакомпанія Wizz Air відкриє рейси до Будапешта, Відня, Вільнюса, Вроцлава, Гданська та Кракова. Кожен з них курсуватиме 2 рази на тиждень. Вартість квитків складатиме від 14,99 євро». Цю приємну для мандрівників новину повідомив на своїй публічній сторінці в «Фейсбуці» міський голова Запоріжжя Володимир Буряк.
Реалізація програми розвитку Міжнародного аеропорту «Запоріжжя» знаходиться на особистому контролі міського голови Володимира Буряка. Фінансуються роботи за рахунок коштів бюджету міста, аеропорту, кредитних ресурсів.
– Вважаю, що у 2016 році ми дійшли правильного рішення – розвивати наш аеропорт. Адже це один із знакових об’єктів для Запоріжжя. Вже неодноразово казав, що це повітряна брама нашого міста. Його розвиток сприяє зростанню інвестиційної привабливості Запоріжжя,– наголошує Володимир Буряк.
Перевіряючи, як вкладаються у строки підрядники, міський голова особливо підкреслив той факт, що новий термінал змогли побудувати на кошти громади. Нагадаємо, ще у 2016 році Кабмін узгодив державну програму розвитку регіональних аеропортів. Запорізький міжнародний аеропорт у цій програмі значиться за фінансуванням на другому місці після Одеського. Але за три роки Запоріжжя за цією програмою не отримало ані копійки.
– За сьогоднішньої ситуації в країні — економічної, політичної, військової — чекати, що хтось нам дасть гроші, напевно, не варто. Ми змогли це зробити самі. І це перемога всіх запоріжців, – сказав він.
У керівництва КП Міжнародний аеропорт «Запоріжжя» є стратегічне бачення розвитку підприємства.
– Ми хочемо створити високотехнологічний аеропорт, який би підвищував інвестиційну привабливість регіону. Цього року плануємо вийти на показник пасажиропотоку 450 тисяч, а починали колись з 35 тисяч. З появою нових рейсів будемо суттєво зростати, – каже в.о. директора КП «Міжнародний аеропорт Запоріжжя» Олексій Дубревський.
Керівництво запорізького аеропорту під патронатом Володимира Буряка веде кропітку роботу з перемовин як з національними авіаперевізниками, так і з міжнародними для розширення географії польотів.
Національний лоукостер SkyUp Airlines в рамках розширення співпраці, відкриває ряд нових рейсів із Запоріжжя.
Наприкінці жовтня авіаперевізник виконає 4 рейси до Борисполя. У листопаді – 6 рейсів. А наступного року планує до Києва виконувати по 6-7 рейсів на тиждень. Заявлена вартість квитків – від 498 грн. Також SkyUp заявив про відкриття нового рейсу до Тель-Авіва 28 листопада та відкриття рейсу до Шарджу (ОАЕ) із регулярністю 2 рази на тиждень. Також йдеться про відкриття з весни нових рейсів внутрішнього напрямку, – розповів Олексій Дубревський.
Злітна смуга претендує на отримання І категорії
Капітальний ремонт злітно-посадкової смуги, рульової доріжки і перонів для стоянки літаків тривав півтора місяця. Також було придбано радіотехнічне обладнання, що дає можливість літакам здійснювати посадку за поганих погодних умов, триває встановлення нової системи освітлення. Тепер злітна смуга повністю відповідає міжнародним стандартам і може претендувати на отримання І категорії. Запорізький аеропорт має можливість приймати усі типи сучасних літаків, а значить ніщо не заважатиме заключати договори з новими авіаперевізниками.
— Не хочу казати про рекорди, але підрядник відпрацював добре. За 45 днів було капітально відремонтовано 2,5 км злітної смуги шириною 28 метрів, — відзначив Володимир Буряк. — Повністю зроблена руліжна доріжка, 11 паркувальних місць для літаків. Підрядник якісно виконав свою роботу і принаймні 10 років нам не потрібно буде вкладати значних коштів у ремонт смуги. Головною вимогою була якість робіт.
За словами начальника відділу капітального будівництва компанії «Онур» Валерія Жорняка, планувалося, що смугу відремонтують до 15 жовтня, але терміни довелося змістити на тиждень. Проблему створили бетонні плити 1950-х років виробництва, які погано піддавалися фрезеруванню.
Володимир Буряк зазначив, що наразі КП підприємству «Міжнародний аеропорт Запоріжжя» створено всі умови для подальшого розвитку, зокрема, вирішено питання щодо відведення землі.
До терміналу вже завозять устаткування
Міський голова відвідав будівництво нового терміналу, зведення будівлі якого вже завершено і всі сили сконцентровані на внутрішніх роботах.
Зокрема, триває монтаж електромережі, систем водо-, тепло- і холодопостачання, вентиляції, кондиціювання, пожежогасіння.
Як розповів керівник проекту Руслан Тинда, основне обладнання для терміналу вже завезено і монтується. Вже встановлені карусельні двері, ще одні встановлять після того, як всередину завезуть важке обладнання. У підвалі монтується індивідуальний тепловий пункт, який дозволить регулювати використання газу. Невдовзі до терміналу завезуть обладнання для просвічування багажу.
Всередині листопада з-за кордону привезуть опори освітлення, тоді підрядники завершать благоустрій території перед терміналом. Зараз територію вже заасфальтували та проклали кабелі.
— Вважаю, що новий термінал – це перш за все інвестиційна привабливість міста. Сьогодні бізнес стрімко розвивається. І він надає перевагу польотам, а не переїздам до інших країн на автомобілях, потягах чи кораблях, які забирають багато часу. Свого часу було узгоджено правильне рішення про будівництво в Запоріжжі нового терміналу. Основне будівництво терміналу буде завершено у грудні, тобто на зведення його пішло два роки. Далі – тестування обладнання. І потихеньку будемо його запускати. Ще трошки і можна вважати, що мету, яку ми ставили, – досягли, – зазначив міський голова Володимир Буряк.
Ірина Гавриленко