Мер Запоріжжя Володимир Буряк розповів про результати та плани розвитку громадського транспорту

Дорогі земляки!

Знову звертаюсь до вас, щоб розповісти про конкретні плани щодо розвитку нашого міста на наступні 5 років. Минулого разу я розповів, які проєкти благоустрою міста реалізуються в Запоріжжі. Сьогодні поговоримо про громадський транспорт.

Підходячи комплексно до розвитку Запоріжжя, ми розуміємо, наскільки комфорт та зручність такого великого міста, як наше, залежить від стану громадського транспорту та розвиненості його мережі. Багатьом з нас доводиться кожен день проводити в автобусах, тролейбусах, трамваях і маршрутках годину чи навіть більше. Отже, ми працюємо над тим, щоб, по-перше, скоротити цей час, відкриваючи нові маршрути, випускаючи на маршрути дедалі більше сучасних одиниць громадського транспорту, виділяючи, де можливо, окремі смуги для громадського транспорту. По-друге, робимо все можливе, щоб час у дорозі був для запоріжців більш комфортним. В місті стає дедалі більше нових, більш містких та комфортних тролейбусів, автобусів та трамваїв.

Я би хотів щиро подякувати працівникам транспортної сфери Запоріжжя, завдяки яким в місті з’явилися нові автобуси і тролейбуси, сучасні трамваї, які ходять практично «по хвилинах».

Їхня робота – один із прикладів, який надихнув мене на створення партії «Єднання» – об’єднання запоріжців, до якого я запрошую всіх небайдужих містян. Адже, на жаль, загальнонаціональні політичні партії занадто далекі від проблем міста, міської інфраструктури, транспорту, благоустрою, медицини і освіти, ремонту доріг і всього іншого. Кандидати від партій орієнтуються на своїх лідерів у Києві. Лідери партій, своєю чергою, ніколи не візьмуть на себе відповідальність за ситуацію в місті. Саме тому ми і заснували партію запоріжців, «Партію Володимира Буряка. Єднання» і розраховуємо на вашу підтримку.

Отже, які наші плани щодо розвитку комунального громадського транспорту

У 2017 році розпочалася реалізація програми «Запорізькій трамвай», яка охоплює одразу 3 напрямки: капітальний ремонт існуючого рухомого складу, збирання нових трамваїв і випуск на лінію європейських трамваїв.

За цей час вдалося оновити вже понад 60% трамвайного парку. Також на базі КП «Запоріжелектротранс» зібрано 11 запорізьких трамваїв. Придбано 13 європейських трамваїв. Цього року буде зібрано ще 3 запорізьких трамваї. І, звичайно, ми забезпечимо роботою збиральників запорізьких трамваїв наступного року. Крім того буде придбано ще 12 європейських трамваїв.118248207_641212326805290_3605076522370497158_n

Зазначу, що ми плануємо не лише розширення парку машин на існуючих маршрутах, але й подальший розвиток трамвайного сполучення.

Зокрема, відновлення повноцінного руху трамвайного маршруту №12.

Вже завершено ремонт трамвайного шляху, дороги та тротуарів на вул. Шевченка, на ділянці від вул. 8 Березня до 52-ї школи. У планах на наступний рік прокладання трамвайного шляху в одну колію на ділянках вул. Шевченка, Солідарності, Калібрової.DSC01787

Також ми здійснили реконструкцію шляхопроводу Каліброва-І. Завершується відновлення шляхопроводу Каліброва-ІІ. Виконано ремонт дороги та тротуарів між 2 шляхопроводами. Саме після реконструкції цих шляхопроводів та прокладання нового трамвайного шляху на ділянках вул. Шевченка, Солідарності, Калібрової стане можливим відновлення повноцінної роботи трамвайного маршруту №12 «Майдан Волі – Запоріжжя Ліве», який з’єднає Заводський та Шевченківський райони і далі йтиме до центру міста.

Важливо, що роботи на цих ділянках виконуються комплексно. Ремонтують не лише трамвайну колію, а й дорогу, тротуари.

Також у подальших планах організація руху трамваїв від залізничного вокзалу Запоріжжя-І до Шевченківського району.

Як і минулими роками, ми продовжуємо приділяти увагу тролейбусам.

Нагадаю, у 2016 році ми придбали 5 тролейбусів, наступного року здійснили капітальний ремонт 2 машин, а вже у 2019 році придбали 4 європейських тролейбуси. Минулого року також було придбано 5 тролейбусів із автономним ходом, що дозволило відкрити новий тролейбусний маршрут № 1, який з’єднав о. Хортиця з центром міста.

Нарешті, вже цього року придбано 4 європейських тролейбуси великої місткості. Один з них вже надійшов до Запоріжжя. Крім того планується придбати ще 2. Таким чином у Запоріжжі буде 10 таких тролейбусів. На вересень 2020 року заплановане відкриття тролейбусного маршруту, який з’єднає Бородінський мікрорайон із Хортицьким районом. Ніколи раніше такого маршруту у Запоріжжі не було. Однак придбання тролейбусів із автономним ходом дозволяє його відкрити.

І ще одна цікавинка, яку ми плануємо здійснити. Запоріжжя стане першим українським містом, де використовуватимуть електробуси, які добре зарекомендували себе в європейських та китайських містах. Їхні переваги – відсутність шкідливих викидів, що особливо важливо для нашого індустріального міста, а також неприв’язаність до контактної мережі. Зокрема, ми плануємо придбати 26 електробусів у межах угоди з Європейським інвестиційним банком. Також у планах придбання електробусів у межах Кіотського протоколу.

Значно зручнішим стало наше місто після появи в ньому сучасних великих автобусів.SHER4018

Ми придбали 95 великих автобусів для КП «Запоріжелектротранс», відкрили маршрути №№17, 18, 29, 39, 56, 59, 72, 86, 94.

З 1 серпня відкрили маршрут №98 із великими автобусами від запорізького аеропорту до центру міста і далі 3-го Південного мікрорайону.

Таким чином у 2016-2020 роках у Запоріжжі з’явилось майже 150 нових машин комунального громадського транспорту.

Також важливо, що у комунальному громадському транспорті збережено мінімальну вартість проїзду, який коштує 5 грн.

Зазначимо, у Запоріжжі впроваджено додаток Дозор-Сіті, який дозволяє відстежувати рух комунального громадського транспорту. На деяких зупинках встановлено інформаційні табло, за якими можна відстежувати час прибуття комунального громадського транспорту.

Вже цього року у комунальному громадському транспорті планується впровадити систему безготівкових платежів. Це стане важливим кроком на шляху впровадження електронного квитка.

У Запоріжжі також продовжують всі ці роки безкоштовно перевозити пільговиків до їхніх садово-городніх ділянок річковим транспортом. Цього року через карантин перевезення розпочалися з 1 липня. Звичайно вони стартують наприкінці квітня. Витрати на перевезення пільговиків компенсує бюджет міста. Разом з катерами за цими напрямками дачників безкоштовно перевозять автобусами КП «Запоріжелектротранс» згідно з графіком. Місто також утримує та ремонтує причальні понтони, які необхідні для забезпечення роботи навігації.

Всі ми пам’ятаємо, в якому жалюгідному стані був транспорт усього 5 років тому. Чи стали б можливими ці зміни, якби до справи не узялись і керівники управління з питань транспортного забезпечення та КП «Запоріжелектротранс», і майстри, і слюсарі, і самі водії? Очевидно, що ні. Знаю багатьох з них особисто і хотів би назвати поіменно всіх, але на це не вистачило б часу.

Застосовуючи до розвитку Запоріжжя комплексний, системний підхід, ми дивимось на міський транспорт як на частину дуже складної системи. І розуміємо, що розгалуження транспортної мережі міста впливає на життя містян не тільки саме по собі. Їхати з одного району в інший, до самого дому, з мінімумом пересадок не тільки комфортніше, але й безпечніше. Досвід також показує, що з маршрутами громадського транспорту швидше розвивається інфраструктура: з’являються нові магазини, торговельні і розважальні центри, нове житло, офіси, робочі місця. Все це позитивно впливає на добробут містян.

Тож ми зробимо все в наших силах, щоб покращувати громадський транспорт у Запоріжжі ще швидше й інтенсивніше в наступні 5 років. Щоб запоріжці відчули себе жителями сучасного європейського міста.

АДЖЕ ГОЛОВНЕ, ЩО Є В НАШОМУ МІСТІ – ЦЕ ЛЮДИ!

Читайте також: У Запоріжжі з’явиться сучасна льодова арена