Мешканці Запоріжжя зможуть зайти на етикетках товарів більше інформації

Сьогодні, 6 серпня, почали діяти деякі положення закону «Про інформацію для споживачів щодо харчових продуктів». Обираючи продукти в магазині, запоріжцям варто прочитати те, що вказано на товарі. Данні про нього розміщуються державною мовою. Надписи повинні бути точні, чіткі, зрозумілі, розбірливі, розміщені на видному місці. Не повинні приховуватися іншою текстовою або графічною інформацією.

У випадках, якщо упаковка товару менша за 10 см кв. та на ній вказано не все, покупець має право попросити продавця надати необхідну інформацію.

У разі купівлі нефасованого товару, інформацію про нього можна знайти на додатковому стенді, її також може надати продавець.

При купівлі продуктів в інтернеті, інформація про них має бути доступною для покупців до моменту їх придбання.

До речі, згідно нового закону, на маркуванні заморожених продуктів має зазначатися, чи відбулося заморожування або розморожування продукції, а також загальна вага й маса безпосередньо продукції. Наприклад, в кілограмовій упаковці заморожених креветок їх може бути лише 500 г. І це відображатиметься на маркуванні, як і дата замороження цього харчового продукту. Споживач, маючи реальну інформацію про товар, буде розуміти, скільки він купує креветок та льоду.

Крім того, назва харчових продуктів, які були заморожені до продажу, а продаються у розмороженому стані, має містити слово «розморожений».

Запоріжцям також стане легше розібратися, скільки ж м’яса міститься в ковбасі.

Для цього слід уважно вивчити склад продукту. Перелік має включати всі інгредієнти в порядку зменшення їхньої маси станом на момент використання у процесі його виробництва. Тобто, якщо на етикетці ковбаси в складі першим пунктом написано «субпродукти», то слід задуматися над якістю цього продукту.

Запоріжцям також слід звертати увагу на слово «натуральний» у маркуванні товару. Закон визначає чіткі умови застосування цього слова у позначенні ароматизатора, харчового продукту й, окремо, молочних продуктів.

Якщо ароматичний компонент містить виключно натуральні препарати або речовини, повинно бути зазначено «натуральний».

Застосування слова «натуральний» щодо молочних продуктів чи їхніх інгредієнтів допустимо, якщо вони відповідають таким критеріям:

  • не вироблені з сировини штучного походження;
  • продукт не містить інгредієнтів, вироблених із сировини штучного походження;
  • продукт не містить штучних барвників та ароматизаторів, консервантів, стабілізаторів, харчових добавок, підсолоджувачів;
  • продукт отримано або вироблено із сировини в результаті фізичних та/або ферментативних, та/або мікробіологічних процесів переробки;
  • продукт вироблено без застосування методів генної інженерії.

Закон також визначає, що інгредієнти-алергени, які можуть входити до складу харчового продукту, мають бути виділені кольором або шрифтом, і візуально відрізнятись від інших складовх.

Це також стосується й готових страв у закладах громадського харчування. Відтепер окрім звичних назви, ваги, складу та ціни страви, в меню має міститися інформація щодо речовин або продуктів, які можуть спричиняти алергію або непереносимість. До них належать: злаки, які містять рослинні білки, ракоподібні, яйця, риба, арахіс, горіхи, соєві боби, молоко та молочні продукти, селера, гірчиця, кунжут, люпин, молюски тощо.

Сьогодні новий закон вступив у силу, але це не означає, що з полиць магазинів відразу зникнуть товари зі старим маркуванням. Закон не вимагає моментальних змін, він передбачає перехідний період, який триватиме орієнтовно 3 роки, щоб виробники все зробили згідно з нових вимог, повідомляє Головне управління Держпродспоживслужби в Запорізькій області.