Сьогодні наша розмова стосується заторів, пов’язаних з ремонтами на греблі ДніпроГЕСу. Обговорюємо питання із заступником міського голови Запоріжжя Володимиром Волобуєвим та начальником Управління патрульної поліції в Запорізькій області Світланою Михайловською.

– Може, не потрібно було розпочинати цей ремонт, якщо виявилися не готові? Будь ласка, Володимире Олександровичу.

– Сама конструкція будівництва – 30-х років: на сьогоднішній день вже прийшов той пік, коли необхідно займатися реконструкцією і ремонтом даного об’єкту. З весни підприємством «ДніпроГЕС» розпочато роботи по ремонту не тільки верхньої частини греблі, а й заміна гідротурбін і всього устаткування, яке на сьогоднішній день експлуатується на даному об’єкті. Виникли в нас затори, але жителі повинні з розумінням поставитися до цього питання, адже без будь-яких обмежень руху неможливо технологічно виконати ремонт доріг.

– А чиє рішення почати ремонт?

– Це бажання і думка «Гідроенерго» і безпосередньо ДніпроГЕСу. Даному підприємству було виділено кредит Міжнародним банком і, відповідно до всіх домовленостей, є графіки виконання ремонтних робіт. Даний об’єкт – як сама гребля, так і дорожнє покриття – власність ДніпроГЕСу. Міська влада впливає на цей процес рішеннями, рекомендаціями спільно з поліцією, пропонуємо варіанти, як мінімізувати цю проблематику, яка склалася на сьогоднішній день. Повністю відійти на 100% від «пробок» неможливо. Тому що, згідно технологій, бетон повинен застигати не менше 28 діб. Роботи ведуться цілодобово. Якщо ДніпроГЕС буде працювати тільки вночі, а не в три зміни, як зараз, ремонт затягнеться замість двох місяців на цілий рік.

– Чому затори попри ремонту? Одна з причин – це великогабаритний транспорт. Люди фіксують, що великогабаритний транспорт рухається в ті години, які заборонені.

– Рішення виконкому є. Але для того, щоб поліція змогла зупиняти великогабаритний транспорт в години пік через ДніпроГЕС, мають бути створені місцеві відстої для цього транспорту. На даний момент ми здійснюємо зупинку цього транспорту і надіємося на порозуміння водіїв, щоб вони не заїжджали в години пік у місто. Але ми розуміємо, що коли їде великогабаритний транспорт з міста в напрямку правого берега, там немає ні місця відстою, ні місця розвороту.

– Чи можете накладати штрафи на порушників?

– Можемо. Ми зверталися неодноразово до обладміністрації, районної адміністрації про встановлення інформаційного панно, що в години пік не можна великогабаритному транспорту в’їжджати в місто взагалі. Але коли люди звертаються, що в нас немає розв’язок, немає можливості об’їхати мости, ДніпроГЕС, ми намагаємося хоча б в самі критичні моменти пускати по 3-4 одиниці транспорту в місто для того, щоб дороги не закупорювались. Не буду озвучувати відповіді, які ми отримали, і що, звісно, на встановлення панно кошти передбачені не були, і на облаштування території для відстоювання цього транспорту також.

Якщо міська влада ці умови не зробить, які поліція ставить перед міськрадою, то поліція ніяк не зможе впливати на порушників?

– Ми не ставимо умов міській раді, ми співпрацюємо з нею. На даний момент в години пік транспорт з боку Дніпра зупиняється на стаціонарному посту, де він відстоюється до моменту, коли патрульні між собою з’ясовують, чи можна пускати транспорт. Що стосується з лівого берегу, коли ми їдемо на правий, там ситуація складніша. Тому що ми можемо зупинити і відстояти транспорт на площі Запорізькій. Але так як вони їдуть у меншій кількості, ми дивимося на розмір потоку і пропускаємо.

В які години забороняється проїзд великогабаритного транспорту?

– Хотів би звернутися не тільки до водіїв фур, великовантажного транспорту, а й до автолюбителів, щоб корегували свій рух, виїжджали на 15-20 хвилин раніше встановленого часу. Обмеження йдуть в години пік з 6 до 9 години і з 16 до 18 години.04 С. Михайловська

– Хочу доповнити, Володимире Олександровичу. Великогабаритний транспорт ми пускаємо після 20 вечора і зранку близько 11 години, коли вже потік легкового автотранспорту трохи зменшився і є можливість по 3-4 фури, які накопичувались в місцях відстою, вже пустити в місто.Цим заходом ми прибираємо проблематику пробок, але не прибираємо проблематику навантаження на дорожнє покриття. Це питання ми вже обговорювали з поліцією. Якщо в потоці йде 3-5 фур, і коли ми обмежуємо в’їзд у місто великогабаритному транспорту, все одно пройде година пік, коли ці фури повинні будуть пройти. З поліцією ми відпрацювали це питання і, щоб не допускати більшого потоку, наряд, який буде знаходитися на греблі, регулює потік цього транспорту. Так би мовити, з поста при в’їзді порційно по 2-3 фури будуть випускати. Згідно протокольного доручення, ми звернулися до «Облавтодору» з проханням, щоб ця організація відпрацювала з «Автодором» прилеглих областей питання транзитного проїзду транспорту у зв’язку з ремонтними роботами. Ми повинні прийти до обмеження транзиту через місто. Тому що, якщо ми не відійдемо від цієї проблематики, не тільки ДніпроГЕС, мости Преображенського, а й усі інші дороги, які в цьому році приводяться в порядок, – щодо них виникає питання якісності. Не тому, що неякісно зробили, зробили якісно. Тому що є коефіцієнт навантаження на дорожнє покриття, і ми не можемо закрити цю проблематику. Зараз депутатами опрацьовується питання реорганізації вагових комплексів при в’їзді в місто Запоріжжя.

– Володимире Олександровичу, Ви казали, що питання вирішиться, коли побудують мости. Коли цього чекати?

– Питання в тому, що даний об’єкт – це довгобуд. Зараз фахівці займаються проектною документацією. Хочу сказати, що кожна поїздка міського голови в Київ, кожна зустріч з депутатами, керівниками держави –  завжди в першу чергу піднімається це питання для того, щоб зрушити з мертвої точки. Є об’єкти, які знаходяться на території міста, а ми, зі свого боку, не можемо робити це. Тому що є законодавство. На сьогоднішній день даний об’єкт знаходиться на балансі «Облавтодору». Проводяться перерахунки проектної документації і вишукуються кошти з Держбюджету для відновлення будівництва цих мостів.

– Питання до поліції. Друга причина заторів – це ДТП. Не можна швиденько ці авто розтягнути і зменшити затор?

– Є декілька випадків, коли скоюється ДТП. Наприклад, був затор на бульварі Вінтера внаслідок того, що в автомобіля виникла поломка і він закипів. І ніхто з людей не прийде на допомогу, щоб звільнити смугу на дорозі. Замість цього всі його об’їжджають, вклинюються в три ряди, чотири. Здійснюється пробка. Є два різновиди ДТП. Це ДТП з потерпілими, на які ми вагомо впливати не можемо, окрім того, що можемо здійснювати регулювання дорожнього руху. Ми обов’язково повинні чекати слідчого, який приїде і буде давати вказівки з оформлення цього ДТП. Другий вид ДТП – простий, де завдані технічні ушкодження автомобілю. Коли люди відносяться нормально, коли ушкодження явно незначні, ми намагаємося обмалювати, забрати машини, і вже потім міряємо дорожнє покриття на підставі того, що намалювали на дорозі. Але є люди, які не можуть знайти між собою спільної мови. Вони відмовляються від такого варіанту вирішення проблеми.- На додаток хочу зауважити, яке відношення до цього процесу органів місцевого самоврядування. Ми щодня протягом 1-2-х годин телефонуємо, моніторимо, займаємося цією роботою. Багато в мережах говорять, що ось 2-3 працівника ходять, людей немає. Є спеціальна техніка, яка під’їхала, вивантажила бетон, спецобладнання, яке не вимагає великої кількості людей на будмайданчику, усе залежить від швидкості, організації. На сьогоднішній день ДніпроГЕСом зроблені всі заходи. Це показує, що графік у 4 місяці був стиснутий до двох. І максимальне перекриття дорожнього полотна здійснюється в нічний час. Неможливо прибрати ці переїзди, при під’їзді водії зменшують швидкість, і в нас виходить накопичення. Напевно, нам треба м’якіше ставитися один до одного і подавати руку допомоги.

– Світлано, а чи взагалі не краще реверс запустити, поки йдуть ремонтні роботи?

– Ми тільки «за». Для того, щоб і реверс запустити, і для того, щоб вирішити питання стосовно перехрестя греблі і бульвару Вінтера. Ми будемо подавати пропозиції, щоб, коли рухатися з кінця Каховської до ДніпроГЕСу, ці світлофори також вимкнули. Реверс тут – питання більш законності. Реверс дозволяється пустити в тих випадках, якщо є три і більше напрямків в одному русі. Я конкретно за те, щоб у нас був при в’їзді на ДніпроГЕС циферблат, який буде позначати смуги для руху, який буде вказувати водіям, якою смугою йому сьогодні можна їхати.

– Володимире Олександровичу, коли відкриються всі смуги на греблі?

– Я думаю, до середини листопада смуги будуть відкриті. Плюс, за тією інформацією, яку озвучує ДніпроГЕС, у них іде тендерна процедура закупівлі послуг з ремонту дорожнього покриття. Думаю, якщо погодні умови дозволять, до кінця листопада водії повинні побачити частковий ремонт полотна. А про більш глобальні ремонти – нам доцільно повернутися до цього питання в 2019 році, тоді й будемо їх обговорювати.

– Ви їх контролюєте, бо в нас усі ремонти затягуються?

– Ви знаєте, це питання знаходиться на особистому контролі міського голови і кожні 2,5 години я особисто звітую про ситуацію. Якщо хтось думає, що це нецікаво міському голові, то він помиляється. Контроль повинен бути постійним.